obey-robots.txt
21 April 2018, 13:51
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken

Omschakelen van Annex b naar Annex A.

nickdrenth
Hoi,

Ik heb onlangs een miskoop gedaan, ik heb een modem/router (wireless) combinatie gekocht van Linksys. Pas thuis kwam ik erachter dat deze bestemd is voor Annex B aansluiting en dus niks kan met Annex A. Op dat moment ontdekte ik ook wat Annex A/B was... Wij hebben hier thuis dus schijnbaar adsl of isdn en dat is Annex B. Is er een mogelijk dat ik mijn modem/router apparaat alsnog kan aansluiten of dat we kunnen switchen van Annex B naar Annex A ?

mvg,

Nick

Franzki
Ik kan je verhaal nog niet helemaal volgen...

Welke situatie is voor jou van van toepassing? Heb je een ISDN telefoonaansluiting met daarover ADSL? Of heb je een gewone ouderwetse telefoonlijn met daarover ADSL?

Dit haalde ik even van internet:

De ADSL-modem voor ADSL in combinatie met een analoge telefoonaansluiting heet Annex A (DSL over Pots), voor ADSL in combinatie met ISDN geldt Annex B. Er bestaan ook enkele ADSL-modems die zowel Annex A als Annex B ondersteunen.

Gewijzigd door Franzki op 23 september 2009, 21:34

nickdrenth
Sorry!

Dat was een typo :O
Ik heb dus een Annex B profiel/aansluiting, maar mij pas gekochte modem/router combi is een Annex A type.

Maar ik kom er net achter dat de overschakeling van ISDN (wat ik dus heb ) naar Analoog aardig prijzig is, en/of ik zit lang zonder internet, wat dus geen mogelijkheid is voor mij!

Ciao!
Gewijzigd door nickdrenth op 23 september 2009, 21:37

Franzki
Ik spreek uit ervaring :p

Je telefoonlijn omzetten van ISDN naar analoog is een hele klus. KPN kan dit pas inplannen als de lijn vrij is van ADSL. En je houdt maar één van de vier telefoonnummers over.

Dat betekent (PLAN 1)
- ADSL opzeggen bij je provider.
- Als ADSL is afgekoppeld de omzetting naar analoog aanvragen bij KPN.
- Als je lijn is omgezet kun je een nieuw ADSL-abonnement aanvragen over je analoge lijn.

Omdat je hierdoor een tijdje zonder ADSL zit, kun je ook het volgende proberen:

(PLAN 2)
- Nieuw ADSL-abonnement aanvragen op een ander aderpaar (dus naast je ISDN)
- Zodra dit actief is, je ADSL over ISDN opzeggen
- Daarna kun je je ISDN lijn laten slopen.
alleen zul je even uit moeten zoeken hoe je je huidige nummer (van de ISDN) kunt laten porteren, bijvoorbeeld naar VoIP.

Wat je ook nog kunt doen (PLAN 3) is (tijdelijk) overstappen naar kabelinternet... je hebt dan alle tijd om alle handelingen voor het omzetten van de ISDN-lijn af te wachten zonder dat je je internet hoeft te missen.
Gewijzigd door Franzki op 23 september 2009, 21:51

nickdrenth
Ja ik denk niet dat m'n ouders daar blij mee zullen zijn. Maar ik heb net uitgevonden hoe ik m'n modem/router kan retourneren Grin Dus dat is dan wel weer een pluspuntje Pfft
Bedankt voor het meedenken tho ^^

Franzki
Ja het ligt een beetje aan je situatie. Ik zou geen omzetting van ISDN naar analoog doen alleen omdat je een verkeerd modem hebt. Wel kan het interessant zijn vanwege de kosten.

Zelf heb ik ooit gekozen voor ISDN in plaats van analoog omdat het volgens de verkoper in de Primafoonwinkel dé oplossing was om te kunnen internetten en bellen tegelijk. En ik heb daarbij toen ook meteen zo'n quattrovox centrale gekocht.

Maar uiteindelijk was het voor mij gewoon de verkeerde keuze... het heeft me -achteraf gezien- veel geld gekost (centrale + abonnementskosten) dat ik beter had kunnen besteden.

Richard
Even offtopic. Ik ben ook overgeschakeld van ISDN naar analoog. Zonder nummerbehoud.
Ik had geen zin om 75 euro te moeten betalen voor omzetting en dan ook nog eens 3 weken zonder internet te zitten omdat de adsl lijn vrij moest zijn.

Dus ik heb even gewacht tot ik ging verhuizen naar een andere provider. Heb toen op het tweede aderpaar een analoge lijn laten aanleggen, een nieuwe a 48 euro met een belbudget abbo er op en daar de adsl op van de nieuwe provider.

Een en ander zo ingepland dat aan het einde van diezelfde maand zowel ISDN alsook adsl van de oude provider opgezegd was.

Perfekt verlopen, geen downtime gehad en slechts 48 euro kosten i.p.v. 75 en 3 weken wachten.Smile

Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Omschakelen van Annex b naar Annex A.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Zyxel P-2812HNU-F1 naar bridge mode? Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 17 april 2016, 18:56
met mobiel naar eigen nummer bellen werkt niet Eigen voip telefoon netwerk: voipbuster, budget phone, optibel, etc. 3 25 december 2014, 15:09
Wifi werkt niet naar tv WiFi 2 07 februari 2014, 23:28
Draytek vigor 2710Vn annex A Telfort met eigen modem/router 2 20 september 2012, 21:25
bellen naar buitenland Algemeen 2 28 maart 2012, 16:19
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly06:37:25
Steun ons
DealeXtreme