obey-robots.txt
21 Februari 2018, 12:08
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Lage intrainwaardes modem (t.a.v Telfort Webcare team)

WarZir
Naar aanleiding van het lezen van dit topic: Lage intrainwaardes modem (t.a.v Telfort Webcare team), heb ik me geregistreerd op dit forum, omdat ik vrijwel exact hetzelfde probleem ondervind, sinds gisteren.

Ik ben nu ruim een jaar klant van Telfort en mijn modem, model P-2602H-D1A, trainde tot gisterochtend altijd netjes in rond 16000 kbps/s. Sinds gistermiddag kom ik met geen mogelijkheid meer hoger dan 11500 kbps. Ook vanochtend heb ik het modem nog enkele malen geprobeerd te resetten, maar de snelheid blijft steevast op 11500.
De statuspagina van het modem geeft op dit moment de volgende intrainwaarden aan: DSL Up 11527 kbps / 1103 kbps (upstream is wel gewoon hetzelfde gebleven)
Mijn modem staat in de meterkast, direct aangesloten op het ISRA punt. Mijn postcode is 2331 (Leiden - wijkcentrale: Cornelis Schuytlaan, even uit mijn hoofd), ik zit weliswaar wat verder weg van de wijkcentrale, maar zoals eerder gezegd, heb ik zo'n 15 maanden volledig probleemloos een downstream verbinding gehad van rond de 16000 kbps.

Zou u, net als bij topicstarter van bovengenoemde topic, in mijn geval ook willen onderzoeken wat hier het probleem is van deze plotselinge 'vrije val' van mijn downstream snelheid? Dank u bij voorbaat.
Gewijzigd door WarZir op 23 september 2009, 09:55
 
Franzki
@Warzir,

[EDIT] er ging even iets mis met mijn post..

Heb je al je bekabeling nagelopen?
Soms helpt het om de kabel een keer los en weer vast te maken.
Misschien is er sprake van een slecht contact. En heb je het modem een harde reset gegeven (factory defaults)?
Gewijzigd door Franzki op 23 september 2009, 10:05
 
Telfort webcareteam
@WarZir,

Hoe ziet uw ISRA punt er uit? Heeft u een (enkele of dubbele) RJ11 aansluiting, een lasdop of iets anders? Heeft u de bekabeling al eens vervangen, verandert de snelheid erg wanneer u de modem reboot?

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
 
WarZir
Het gaat om een (dubbele) RJ11 aansluiting. Bekabeling is nieuw sinds we aangesloten zijn bij Telfort. M'n downstream snelheid fluctueerde vóór gisteren niet tot nauwelijks (hooguit enkele kb's, niet echt noemenswaardig lijkt me) en sinds gistermiddag de downstream snelheid een vrije val maakte, fluctueert de snelheid ook nauwelijks, zojuist weer een reset gedaan en traint nu in op: DSL Up 11422 kbps / 1103 kbps . Zoals u ziet blijft de upstream snelheid wél netjes de snelheid zoals deze hoort te zijn. Met een harde reset lijkt me daarom dit probleem niet verholpen te zijn.

Misschien heeft u nog iets aan deze gegevens:

noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 11 db
tone 0- 31: 00 00 00 0b cc de ee dd fe ef ef ee ed dc ba 85
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 29 db
tone 32- 63: 22 46 78 9a ab bc cd dd dd dd dd dd de ee de e2
tone 64- 95: ed dd dd dd cc cc cc cc bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 96-127: bb bb bb bb bb bc cb bb bb bb bc cb bb bb bb cb
tone 128-159: bb ba aa bb bb bb bb bb bb bb bb bb ab aa bb aa
tone 160-191: aa aa aa aa aa 99 99 aa aa a9 9a 9a aa 9a a9 99
tone 192-223: 99 99 99 99 99 99 99 99 98 89 98 99 98 99 99 99
tone 224-255: 99 99 99 99 99 99 a9 99 99 99 aa 99 99 99 99 98
tone 256-287: 29 aa 99 9a 9a aa 99 99 99 99 98 88 88 87 77 77
tone 288-319: 76 66 66 65 65 55 54 55 55 44 44 34 44 43 33 32
tone 320-351: 33 33 33 32 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22
tone 352-383: 23 33 33 33 33 44 34 44 44 44 44 44 44 43 43 34
tone 384-415: 43 33 33 32 33 22 23 22 22 22 22 23 32 33 33 34
tone 416-447: 43 44 44 45 55 56 66 66 55 54 44 33 32 22 22 22
tone 448-479: 22 22 22 22 22 22 20 22 21 22 22 22 22 22 22 22
tone 480-511: 11 11 10 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
Gewijzigd door WarZir op 23 september 2009, 11:17
 
Franzki
noise margin downstream: 7 db


Op basis van deze waarde mag je concluderen dat er niet veel snelheidsverhoging mogelijk is met de kwaliteit van het huidige signaal dat je modem ingaat.

Blijkbaar wordt het signaal ergens verzwakt of verstoord...

Ik zou toch een keer de bekabeling nalopen. Daarmee sluit je uit dat het probleem bij jou zit (slecht contact).


Anders zit het probleem wellicht aan de Telfort-kant.

Wat geeft de Telfort postcodecheck aan voor de haalbare snelheid?
 
Telfort webcareteam
@WarZir,

Ik zie zeer veel verlies op de hoge tonen. Is uw ISRA punt een wit KPN kastje van ongeveer 10-20 cm, waar een dikke blauwe kabel in gaat?
ISRA en modem zijn direct verbonden met een kabel, dus geen splitter e.d. ? Als ook een nieuwe kabel het probleem niet oplost, kunt u mij per PB uw gegevens toezenden zodat ik uw lijn kan onderzoeken.

Wouter
Gewijzigd door Telfort webcareteam op 23 september 2009, 12:14
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
 
WarZir
Het gaat inderdaad om zo'n langwerpig wit KPN kastje, er zit geen splitter tussen modem en ISRA ivm telefonie.

We zullen komend weekend de bedrading controleren (toch voor de zekerheid checken of alles goed zit) en kijken of een andere kabel uitkomst geeft. Mocht dit uiteindelijk niets helpen, dan PB ik u mijn gegevens door. Ik zal hier in ieder geval ook even de uitkomst laten weten.
 
WarZir
We hebben zojuist de bedrading gecontroleerd en doorgemeten, er was niets mis mee. Voor de zekerheid toch de kabel een stukje ingekort en opnieuw aangesloten, met helaas hetzelfde resultaat.
Hierna -ook weer voor de zekerheid- een geheel nieuwe kabel tussen modem en ISRA aangesloten, met ook weer dezelfde lage downstream snelheid (op dit moment: DSL Up 11248 kbps / 1117 kbps). Upstream snelheid blijft wél consequent goed. Ook hebben we geen last van een zgn. 'klapper'lijn, verbinding blijft stabiel en online.

Wouter, ik stuur je een PB met mijn gegevens, zodat je de lijn verder kunt onderzoeken. Bedankt alvast Wink
 
Telfort webcareteam
@WarZir,

Wij hebben uw lijn doorgemeten en onderzocht. Er is iets veranderd aan de infrastructuur buiten ons netwerk, waardoor uw modem een lagere snelheid haalt. Dit kunnen bijvoorbeeld graafwerkzaamheden of onderhoud van de KPN betreffen.
We kunnen nu een onderzoek starten, dit zal echter niet veel opleveren. De huidige demping en ruis op de lijn bieden namelijk geen mogelijkheid een hogere snelheid te halen.

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
 
WarZir
De huidige demping en ruis op de lijn bieden namelijk geen mogelijkheid een hogere snelheid te halen


Dan wil ik toch graag wat uitleg hoe het dan mogelijk is dat ik tot afgelopen week, gedurende zo'n 15-16 maanden (sinds we Telfort abonnee zijn) een continue downstream snelheid van rond de 16000 kbps haalden? Als ik uw reactie nl. lees, dan komt het over alsof die demping en ruis er al die tijd al aanwezig waren, de praktijk heeft ons echter anders aangetoond, namelijk een stabiele en consequent snelle (16000) verbinding. Als u dit niet zo bedoeld, dan zijn de demping en ruis dus ook sinds vorige week ineens ontstaan, dan lijkt het me dat we er vanuit kunnen gaan dat er iemand (KPN of een 3e partij) ergens in de infrastructuur iets fouts heeft gedaan. Hier in huis ligt de oorzaak in ieder geval niet, dit hebben we gisteren toch wel uitgesloten met controleren en vervangen van de bedrading.

Een onderzoek is in dit geval wel het minste wat KPN kan doen, onze situatie (inclusief demping en ruis) is vanuit het niets ontstaan, we hebben altijd gebruik mogen maken van een bepaalde downstream snelheid, als hier ineens 4000-5000 kbps vanaf wordt 'geknabbeld' dan is er ergens iets fout gegaan en heeft KPN m.i. de verantwoordelijkheid én de plicht dit te onderzoeken. Met een paar honderd kbps minder, kan ik echt wel mee leven, maar dit verschil is echt veel te groot.

Ik hoop en verzoek u vriendelijk dat u om die reden alsnog een onderzoek start, de demping en ruis moeten dezelfde oorzaak hebben, anders hadden we al die tijd toch nooit van zo'n snelle downstream kunnen profiteren.
Gewijzigd door WarZir op 26 september 2009, 08:46
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Lage intrainwaardes modem (t.a.v Telfort Webcare team)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
TV-ontvanger aanmelden bij Telfort Hardware instellingen 9 24 januari 2017, 08:28
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly04:54:34
| fveerman14:13:34
Steun ons