obey-robots.txt
25 September 2018, 19:45
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Lage intrainwaardes modem (t.a.v Telfort Webcare team)

metincik
Beste Telfort Webcare team,

ik ben sinds 1 sep. 2009 lid geworden van Telfort omdat ik goede berichten hierover heb gelezen t.a.v de geleverde snelheid en stabiliteit van de verbinding. Ook zou ik volgens de Telfort site op mijn adres een snelheid van 18-20Mbit moeten kunnen halen.Echter, de geleverde snelheid valt me zwaar tegen.

Ik heb de volgende Zyxel modem ontvangen : P-2602HW-D1

Op de statuspagina van deze modem zie ik de volgende intrainwaarden staan : DSL Up 13747 kbps / 1000 kbps

Een intrainwaarde downstream van 13747 ligt ver beneden de beloofde waarde van 18000

Dit ondanks dat de afstand van mijn postcode 1063PM tot de centrale "Amsterdam-Slotermeer 1064KC" slechts 410m. hemelsbreed is.
Binnen 1 km. afstand zou de volledige geleverde snelheid gehaald moeten worden.

Ik weet dat er andere nevenfactoren de snelheid kunnen beinvloeden zoals de "koperdraadkwaliteit", "afstand tot ISRA-punt" etc..
Deze factoren zijn van nauwelijkse invloed geweest op de adsl 20Mb abo die ik bij mijn vorige provider had.
Mijn intrainwaarden lagen rond de 17,5 Mbit.

Kunt u onderzoeken waarom mijn huidige intrainwaardes zo laag liggen? Zijn er instellingen die ik in de modem evt. kan aanpassen om de waarde te verhogen of is mijn snelheid op een of andere manier "gecapped" ?

Gaarne verneem ik van u de oplossing van dit probleem.

Telfort webcareteam
Uw lijn staat gewoon ingesteld op het 20Mbit profiel dus u wordt niet gecapped.

Waar in huis zit uw IS/RA punt? En hoe ziet deze er uit?

Hugo
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

metincik
het ISRA-punt bevindt zich in de meterkast. Ik kan er een telefoonkabel in "klikken" aan de onderkant.
Doosje is vierkant.

Telfort webcareteam
Dat is een prima IS/RA. De lijnlengte is ook maar 981 meter.
Dit betekend dat de volle 20Mbit wel te halen zou moeten zijn.

Ik neem de lijn verder in onderzoek en kom hier op terug.

Hugo
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

metincik
Hugo,

dank voor het oppakken hiervan.
In afwachting van je onderzoek.

Telfort webcareteam
Update: Er is een monteur aangestuurd voor een onderzoek in de wijkcentrale.

Hugo

metincik
Ik hoor graag over de voortgang en bevindingen en evt. oplossing.

Dank.

metincik
Beste Hugo,

de KPN monteur is langsgeweest om de lijn te meten, maar die is weer weggegaan met de mededeling dat hij de oorzaak nu weet en dat we met Telfort contact moeten opnemen. Heb jij enige info?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Lage intrainwaardes modem (t.a.v Telfort Webcare team)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
TV-ontvanger aanmelden bij Telfort Hardware instellingen 9 24 januari 2017, 08:28
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly12:29:04