obey-robots.txt
18 Juli 2018, 04:55
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Telfort instellingen, problemen en ervaringen voor; SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc...
 Onderwerp afdrukken

pop3 met spxxxxxx account configureren

Franzki
Mijn hoofd email account is spxxxxxx@telfort.nl. Hier stuurt Telfort ook alle mededelingen naartoe, zoals over het wijzigen van de factuurdatum.

Ik heb zelf mailboxen aangemaakt, die kan ik via Outlook Express met pop3 benaderen. Maar het lukt me niet om het spxxxxxx@telfort.nl account werkend te krijgen in Outlook Express.

Via webmail kan ik het account wel benaderen. Ik heb als accountnaam zowel spxxxxxx@telfort.nl als alleen maar spxxxxxx geprobeerd...
Gewijzigd door Franzki op 22 september 2009, 14:10

Telfort webcareteam
Ik krijg dit er nu uit:

Response:
+OK POP3 server ready <274F9A0304F5E43B9E9787CA7284800661D6E423@mail-6-nl.tiscali.it>
USER spxxxxxx@telfort.nl
+OK Password required
PASS xxxxxxx
-ERR [SYS/TEMP] mailbox locked by other server
Password was rejected.

Dus momenteel zit je of zelf ingelogd via de webmail of er hij staat echt even 30 minuten dicht.
Dit doet onze pop3 server automatisch als er tegelijkertijd vanaf meerdere locaties geprobeerd wordt in te loggen.
Bijvoorbeeld als je in de webmail zit en voordat je daar op uitloggen hebt geklikt ook nog een pop sessie hebt proberen te starten via Outlook.

Om dit te testen dien je Outlook even dicht te doen, bij webmail op uitloggen te klikken en dan 30 minuten wachten.
Vanaf de 31e minuut zal je er via Outlook bij moeten kunnen komen.

Hugo
Gewijzigd door Telfort webcareteam op 22 september 2009, 14:25
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Franzki
Intussen werkt het weer...

Het bleek inderdaad niet te werken omdat ik ook in mijn webmail ingelogd had gezeten. En doordat ik (voor de zekerheid) in webmail bleef testen, bleef het met pop3 niet lukken.

Als ik de foutmelding beter had gelezen had ik het zelf kunnen zien... maar het was niet het eerste waar ik aan dacht Pfft

Bedankt voor de hulp Hugo!

Telfort webcareteam
Geen probleem, veelgemaakte fout.
Komt ook omdat het vrij logisch is om de browser gewoon sluiten en dan verder te gaan via bijvoorbeeld Outlook.
Echter wordt bij het sluiten van de browser de sessie niet afgesloten. Dit gebeurd pas als er in de webmail op de knop uitloggen gedrukt wordt.
Outlook (Express) sluit na het controleren op mail de sessie wel netjes af.

Hugo
Gewijzigd door Telfort webcareteam op 22 september 2009, 15:05
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

EdP
Tja het overkwam mij ook de eerste keer Smile
Overigens haalt Gmail nu al mijn mail (ook van Telfort) op.
Alles op 1 plek, schier oneindige opslag (ruim 7GB ) en spam- en virusvrij. Verdomd handig vind ik!
Gewijzigd door EdP op 23 september 2009, 16:57
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Franzki
Ja ik ben ook een Gmail-liefhebber...

Zeker omdat je dan niet aan je provider gebonden bent en dus makkelijker kunt verhuizen.

Maar ik vind het prettig om alle mail zoveel mogelijk in de eigen accounts te ontvangen vanwege het overzicht...

EdP
Daar kan ik me wat bij voorstellen. In Gmail kun je overigens wel met labels werken (automatisch toegekend) om ze uit elkaar te houden.
Dit is niet meer dan een tip, je bent natuurlijk vrij om gelijk welk programma te bruiken.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'pop3 met spxxxxxx account configureren', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
account geblokkeerd Storing 2 26 augustus 2015, 10:01
Parameters voor Instellingen Voip-account anders dan Telfort-VastBellen? Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 12 25 augustus 2010, 09:47
voip -> sip account buiten telfort netwerk gebruiken Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 6 12 mei 2009, 18:51
pop3.telfort.nl niet te bereiken Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 21 oktober 2008, 00:45
Sorry uw account of pincode wordt niet herkend Algemeen 14 18 oktober 2008, 08:55
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly05:09:50
| jbasomers 1 dag