obey-robots.txt
19 Oktober 2018, 04:33
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Telfort Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Telfort internet verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

Kabelproblemen of iets ???

Satfreak001
Inmiddels 4 KPN monteur thuis gehad.
2x algemene KPN monteur.
1x KPN LAS ploeg.
1x Netwerk monteur KPN

Mijn proleem is dat ik al vele jaren een verbinding had op iets meer dan 13400 kbit/s
sinds een maand of 3 een klapperlijn gekregen, Zyxel modem klapt er na 21 sec uit.
Speedtouch modem blijft wel verbinding houden echter met zeer feel FEC fouten.

1e monteur: had gevonden de het voedingsgedeelte storing gaf op de lijn en heeft deze vervangen.
2e monteur: heeft niks kunnen vinden.
3e monteur lasploeg: heeft zeer veel geprobeert en is ook ruim 6 uur hier bezig geweest.
Echter mijn lijn komt tot de straatverdeler clean en zuiver aan, op zijn argus, schoon zonder storing.
Zet hij de verbinding door tot aan mijn Isra punt, dan krijgt hij ook veer uitval en CRC fouten.

Hij heeft de Skoop op mijn lijn gezet en deze zag echter geen problemen op de lijn.
1e en 2e aderpaar waren volgens de skoop schoon.

echter het vreemde was dat de 2e lijn nog veel slechter adsl doorgaf aan mijn Isra punt.
dus werd het signaal weer op lijn 1 gezet.

Hoe kan nu de 2e lijn veel slechter zijn als lijn 1 tewijl hij dezelfde waardes meet met zijn skoop ?
Aangezien een lock op eerst 12 en ton 10 en toen 8, en sinds gisteren op 4 is gezet, begn ik te geloven dat KPN er
niets mee wilt doen.

Angezien de kpn een zuivere lijn meet op de skoop, wil hij niet naar de lassen graven in de straat, ondanks dat uit alles wijst dat het hier aan
moet liggen.

4e monteur: was een eikel, argus op de ISRA gehouden en dat was het, moest maar een lock op komen.

KPN gebeld, en deze zij mij dat ik in mijn straat 10 mb moet halen (kpn norm), dit haalden namelijk meerdere mensen in mijn straat.

Afstand tot centrale is door KPN gemeten op 2300 meter. demping op lijn is 32.5 dus 32.5/13.8 dus dit klopt wel.

Franzki
Wat is je snelheid op dit moment met je Speedtouch? En welke SNR heb je daarbij?

sinds een maand of 3 een klapperlijn gekregen, Zyxel modem klapt er na 21 sec uit.

Als je Zyxel vaak last heeft van een wegvallende verbinding en de Speedtouch hier geen last van heeft, lijkt me de Zyxel niet helemaal goed meer... Mijn ervaring is dat de Zyxel iets instabieler intraint, met een lagere SNR en een hogere snelheid. Maar dit kan niet ineens een klapperlijn veroorzaken, de gevolgen van dit verschil zijn normaal gesproken minimaal.

Speedtouch modem blijft wel verbinding houden echter met zeer feel FEC fouten.

Wat is zeer veel? Ik heb op mijn ST716 >1.000.000 FEC-fouten per dag. Teruggerekend naar de hoeveelheid data die ik download is het ruim 1 fout per kByte. Maar volgens Telfort is dit aanvaardbaar, zeker omdat de FEC-fouten herstelbare fouten zijn en dus geen invloed hebben op je verbinding.

Dit is mijn eigen plaatje:

Uptime: 12 days, 7:58:09
Data Transferred (Sent/Received) [MB/GB]: 922,99 / 17,46
FEC Errors (Up/Down): 0 / 15.319.123

Overigens heeft Telfort bij mij een paar keer een lijnmeting gedaan... de fouten worden in het einde van de lijn veroorzaakt, net als bij jou. Alleen vinden ze het hier niet nodig om een monteur te sturen. De verbinding is stabiel en de fouten kunnen geen kwaad.

Hij heeft de Skoop op mijn lijn gezet en deze zag echter geen problemen op de lijn.
1e en 2e aderpaar waren volgens de skoop schoon.

Hoe kan nu de 2e lijn veel slechter zijn als lijn 1 tewijl hij dezelfde waardes meet met zijn skoop ?

Als er op dat moment geen adsl-signaal op de lijn staat, zegt dit volgens mij alleen of er een storingssignaal op de lijn te zien is. De kwaliteit van je lijn wordt ook bepaald door demping en reflecties etc. En die zie je volgens mij niet zonder een (test-)signaal op de lijn.

Mijn conclusie:

- Als je verbinding stabiel is (met de Speedtouch) denk ik dat de Zyxel niet helemaal goed is
- De FEC-fouten zijn acceptabel zolang je verbinding niet wegvalt
- Het kan nooit kwaad om je interne bekabeling zelf eens na te lopen... daar kan ook nog een probleem zitten.
- 10 Mbps zou mogelijk moeten zijn als ik je verhaal lees
Gewijzigd door Franzki op 19 september 2009, 12:57

Satfreak001
Probleem met de ZyXel modem is dat deze niet meer online blijft met een wide open verbinding, zelfs met een lock op 8Mb
lopen de FEC en HEC errors syschroon op. (binnen 1 minuut meer dan 100.000)

Modem is inmiddels 3x vervangen, echter zonder verbetering.

Voordat ik de 4 Mb lock kreeg, had ik met DMT de SNRM ingesteld op 12 dB.

Satfreak001 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Franzki
Hmmm... Dit zijn wel erg veel fouten.... en ik dacht dat ik er zelf al veel had. Wink

Ook je transmitted FEC-errors heeft een hoge waarde... die blijft hier netjes op 0 staan.
Eigenlijk zijn alle foutwaardes op het eerste gezicht aan de hoge kant als ik ze vergelijk met mijn Speedtouch.

Kan het aan je interne bekabeling liggen? Zit je modem rechtstreeks met een korte goede kabel op het isra-punt?

Overigens heeft KPN hier een IMP1 profiel (als ik het goed begrepen heb ) op mijn lijn ingesteld om fouten op de lijn te onderdrukken. Misschien is zoiets nog een optie.

[EDIT]
Het valt me op dat je met de Speedtouch wel veel fouten hebt, maar toch een mooie snelheid en (voor zover ik kan zien) geen uitval van je verbinding. Zie ik dat goed?
Gewijzigd door Franzki op 19 september 2009, 13:31

Satfreak001
Ook met de Argus van KPN direkt op de kabel dan blijven deze fouten, dus is mijn bekabeling buiten spel.
Speedtouch had met deze intrainwaarden een uitval van pak 'm beet 3 keer per uur.

Maar het vreemde blijft:

tot in de straatverdeler is mijn lijn 100% geen fouten of i.d.
doorschakelen naar mijn huis, in deze kabel zit de ellende, geeft ook de KPN monteur toe.
Alleen kan/wil hij niets doen aangezien hij met de skoop een zuivere lijn meet. (zowel op 1e en 2e aderpaar)

Maar als je vraagt waarom dan toch de 2e aderpaar nog slechter is ondanks dat deze ook schoon meet, dan haalt ie "Geen Idee".

Ik heb hem gevaagd: Als 2e aderpaar slechter is,
betekend dat dan meteen dat 1e paar goed is, of is deze slechtis, en de 2e adererpaar nog slechter ??
Hier kwam dus geen antwoord op Angry

De Zyxel draait nu op een lock van 4 mb redelijk goed, geen uitval, maar dat lijkt me ook niet moeilijk met een ZEER hoge lock en een SNRM van 22.5 dB.

Satfreak001 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door Satfreak001 op 19 september 2009, 14:41

Franzki
Alleen kan/wil hij niets doen aangezien hij met de skoop een zuivere lijn meet. (zowel op 1e en 2e aderpaar)

De vraag is wat de monteur precies meet met zijn scoop. Als hij dit doet met een actief adsl-signaal kan hij waarschijnlijk aan de signaalvorm zien of het signaal verzwakt of vervormd is en of er storing of ruis op zit.

Als hij meet zonder aanwezig signaal, ziet hij in feite weinig. Hij kan dan wel ruis of storing zien maar dat is een absolute waarde. En hij weet dan niet gelijk in hoeverre dit het adsl-signaal kan verstoren.

Zo'n Argus lijkt me wel een leuk apparaatje... net even gegoogled.

Als een Argus fouten aangeeft, dan lijkt me dat te kloppen... en dan kun je wel zeggen dat je met een scoop niets ziet... maar dan zijn ze er toch.

Het is alleen aan Telfort of KPN om te beoordelen of het aantal fouten aanvaardbaar is.

Wat is je snelheid volgens de Telfort postcodecheck? Als die veel hoger is dan de huidige 4Mbps zou ik gewoon een nieuwe melding maken bij Telfort. Dit kan via de website.

[EDIT]
Het kan zijn dat Telfort je lijn tijdelijk lager heeft gezet om te testen en dat dit later weer wordt verhoogd...
Gewijzigd door Franzki op 19 september 2009, 14:56

Telfort webcareteam
@Satfreak001,

Ik ben benieuwd naar wat de KPN ons heeft gemeld over uw lijn. Zou u mij uw gegevens in een PB toe kunnen zenden?

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kabelproblemen of iets ???', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
het is misschien niet intresant maar vraag me iets af Algemeen 25 25 november 2009, 21:15
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden