obey-robots.txt
25 September 2018, 05:34
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Algemene informatie (Migratie, Remigratie, Nieuwe aanleg en Kaalkoperlijn)

Puma
Ik zal hieronder proberen om duidelijk uit te leggen wat-wat is.
één ding is duidelijk en dat is dat de OPTA de boel heeft verziekt, daardoor is het sowieso niet mogelijk om direct over te stappen naar een andere provider en bij een remigratie geeft dit een heel hoop gezeik!

De OPTA eist dat er een afkoel periode is van 7 dagen. Zodat de klant terug kan gaan, mocht deze een zich hebben vergist. Maar hierdoor is er al dus een vertraging van 7 dagen! Tel daarbij de aanleg procedure erbij op en u komt uit op een oplevering van ongeveer 16 dagen.

Migratie

Jij hebt momenteel provider x en wilt graag overstappen naar Telfort.

Alle providers hanteren een minimaal opzegtermijn van 1 maand.
Een brief met opzegging of een telefonisch gesprek moet dus minimaal 1 maand voordat uw abonnement afloopt zijn uitgevoerd met uw huidige provider. Anders wordt uw huidige abonnement verlengd en meestal is dat met 1 jaar!

Van te voren moet uw nieuwe provider al zijn aangevraagd. Het liefst 6 weken alvorens uw huidige abonnement afloopt! Na schriftelijke bevestiging van uw nieuwe aanvraag, kun u uw huidige provider opzeggen met duidelijke verwijzing dat het om een "Telco-Telco migratie" gaat!
Dus betekend dat u switch tussen providers en uw lijn dus niet opgeheven mag worden!

Technisch aspect.

Uw nieuwe provider geeft aan de lijn te willen overnemen. Uw huidige provider moet dit accepteren en kan dit pas doen, wanneer zij een brief hebben gekregen van de klant. Sommige providers hanteren ook telefonische opzeggingen!

Uw lijn wordt overgenomen na ongeveer 2.5 weken. Dit kan uitlopen!
Uw huidige abonnement loopt administratief door tot dat deze afloopt!
Hebt u dus uw huidige abonnement niet opgezegd? Dan krijgt u gewoon rekeningen!!! Of u nou een andere signaal heeft of niet.
===================================================

Remigratie

U had bijvoorbeeld alleen KPN telefonie en hebt Telfort en Vastbellen aangevraagd. Dit werkt niet en u wilt terug. U zegt uw abonnement op en Telfort zal dan een remigratie aanvragen.

U krijgt dus een analoge telefoonlijn terug van KPN.

Technisch aspect.

Telfort dient een sloopopdracht in. Uw VOIP en Internet lijn worden gesloopt.

KPN dient een nieuwe aanvraag in en neemt u nummer over van Telfort.
KPN levert de nieuwe verbinding op. Dit duurt ongeveer 2.5 weken!
=================================================

Nieuwe aanleg

U hebt alleen KPN telefonie,

U vraagt Telfort aan. Telfort dient een nieuwe aanleg in bij hun leverancier (Tiscali netwerk of KPN netwerk). Deze gaat alles eerst administratief opleveren. Daarna gaan ze kijken of een ADSL oplevering mogelijk is op uw adres. Dit gaat altijd in overleg met KPN! Het is namelijk allemaal van KPN (de koperlijnen naar uw huis!)

Wanneer dit allemaal mogelijk blijkt te zijn, gaat KPN de benodigde handelingen uitvoeren in de telefooncentrale in u woonplaats.
Vanaf dit moment, hebt u al signaal op uw lijn! Of u nou over 10 dagen pas hoort te zijn aangesloten of niet. Wanneer de benodigde draden zijn getrokken, hebt u signaal.

Kaalkoperlijn

Dit houdt in dat u geen telefonie of ADSL heeft. Dus een kale verbinding.

Telfort gaat wederom weer een aanvraag indienen bij hun leverancier.
De rest is gelijk aan het verhaal hierboven over "Nieuwe aanleg".
één ding is anders. Een KPN monteur komt langs om de verbinding op te leveren. Omdat een kale lijn niet wordt gebruikt, kan het zijn dat deze misschien niet aangesloten is in de straatkast of dat er een ader kapot is etc. Wanneer de beste monteur bij u een signaal heeft, belt deze de leverancier op (Tiscali of KPN netwerk). De leverancier zet vervolgens in hun systeem de order op "gereed". Uw verbinding is nu officieel opgeleverd! Facturatie gaat van start.

Bij een kennis van mij was het volgende aan de gang.
ADSL signaal zat erop en hij kon Internetten. Telefonie deed het echter niet, maar de opleverdatum was 1 maand later! Dus 1 maand later, toen de monteur kwam, werd zijn lijn officieel opgeleverd (telefonie deed het toen pas) en ging de facturatie pas van start. Hij heeft dus één maand gratis Internet gehad.Wink

Zoals ik al zei, het kan zijn dat u al een paar dagen Internet heeft, maar zolang deze niet officieel is opgeleverd, gaat de facturering ook niet van start!
==================================================

Einde.
Gewijzigd door Puma op 26 januari 2008, 10:51
 
data-full-width-responsive="true">
SimOnly
Helder!Smile
SimOnly

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.
 
ton2e
Ik heb toch wel de behoefte aan wat verfijningen/nuanceringen.

"dat de OPTA de boel heeft verziekt"

Dat weet ik niet helemaal. Zonder de OPTA was iedereen aan de hyena's overgeleverd.


"De OPTA eist dat er een afkoel periode is van 7 dagen"

Komt voort uit de wet "Kopen op afstand" dus OPTA heeft er weinig mee van doen. Sterker die wet geeft je zelfs het recht om tot 7 dagen NA ontvangst bestelde goederen af te zien van de gesloten koop. Overigens zijn hier uitzonderingen op w.o. diensten (= leverantie produkt).

Logisch gevolg is dat de provider niks doet totdat die 7 dagen geweest is. Klachten? Dan bij de 2e kamer maar bedenk: de voordelen zijn groter dan de nadelen.


"Anders wordt uw huidige abonnement verlengd en meestal is dat met 1 jaar!"

Gelukkig zijn er niet meer zoveel van dat soort providers. Meer en meer hanteren een normale periode van 1 maanden na het 1e jaar.


"Hebt u dus uw huidige abonnement niet opgezegd?"

Het is ieders eigen verantwoordelijkheid om een abo tijdig en correct te beëindigen. Beetje eigen verantwoordelijkheid kan ook in deze dagen geen kwaad.


"Dit duurt ongeveer 2.5 weken!"

Je schrijft wel meer van dit soort termijnen maar dat klopt dus echt niet. Hooguit in exceptionele gevallen en dan meestal in de situatie dat de oude provider verdomd (sorry weigert) mee te werken. XS4all is (met al zijn hoogdraven gezever) daar een goed voorbeeld van.


Samengevat:

In extreme gevallen zal het best zo gaan maar merendeel gaat gewoon normaal en vlot. Valt niet op want 99 mensen waar het probleemloos gaat hoor je niet en die ene waar het fout gaat blert (in zijn optiek terecht) dat van de hoogste toren.
 
Puma
Wanneer jij je ADSL abonnement opgezegd en je wilt een nieuwe aanvragen, dan gaat dat niet! De OPTA eist dat er minimaal 7 dagen ertussen zit (kooprecht op afstand) en vervolgens moet het signaal ook op de lijn blijven! Dat laatste heeft niets met kooprecht op afstand te maken, maar daardoor is het niet mogelijk om direct een nieuwe aan te vragen!

Er zit dan namelijk nog steeds signaal op en dat mag niet gesloopt worden!

Ik had het wat beter moeten uitleggen.

Automatisch met één jaar verlengd.

Tele2
Orange
Planet
KPN
UPC
Speedlinq
Tiscali

En zo zijn er nog veel meer. Er zijn nog maar een handjevol providers over die na 1 jaar een opzeg termijn van 1 maand hanteren.

Een Analoge KPN telefoon lijn opleveren duurt toch echt 2.5 weken ongeveer. De ene keer is het 14 dagen en andere keer 17 (ligt eraan of je nou op vrijdag besteld of op maandag bijv).

Mijn termijnen kloppen wel zeker en ik heb 1 jaar KPN stage achter de rug, dus ik hoor ik daar alles van te weten en dat weet ik ook (hoe arrogant het ook klinkt).

Heb van die termijnen een perfect voorbeeld van.
Kennis zat bij Hetnet surfen en bellen. Dat werkte niet goed en er is een remigratie aangevraagd! Zijn verbinding was na 8 dagen al geporteerd, maar zijn telefoon doet het niet hoor. Dat wordt pas 1 februari opgeleverd. Precies 15 dagen nadat een remigratie werd aangevraagd.
Gewijzigd door Puma op 27 januari 2008, 15:23
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Algemene informatie (Migratie, Remigratie, Nieuwe aanleg en Kaalkoperlijn)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Exclusief verlengaanbod is 50% duurder dan voor nieuwe klant? Algemeen 1 25 juli 2013, 14:33
Nieuwe klant Eigen netwerk achter het Telfort modem 3 14 maart 2013, 23:14
wifi probleem nieuwe modem WiFi 3 20 maart 2012, 17:04
Nieuwe internet abonnementen per 05-12-2011 Algemeen 1 05 december 2011, 14:17
Modem defect, zelf nieuwe betalen of duurder abonnement Klacht over Telfort 9 25 oktober 2011, 14:12
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly22:15:03