obey-robots.txt
21 Augustus 2018, 11:40
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Teleurgesteld in bureaucratisch Telfort

jan groen
Ik heb een jaartje een mobiel telefoonabonnement van Telfort gehad en nu wilde ik mijn nummer meenemen naar mijn nieuw provider(T-mobile).
Wat is Telfort dan een bureaucratische organisatie, mijn abonnement loopt tot 20 oktober maar ik had aangegeven dat ik de 19e mijn nummer wilde laten weg porteren. Uiteraard wijzen ze dit af. Ook niet aangeven vanaf de 20e kan het wel. Nee gewoon afwijzen en klantje pesten want hij wil weg dus Telfort kan niks meer aan mij verdienen en dus gaan we de boel vertragen, misschien kunnen ze er nog een extra maandje uitslepen.
Het is (als het goed is) nu wel geregeld maar wat ben ik zwaar teleurgesteld in Telfort en de houding die ze aannemen. Toen ik klant wilde worden was niks te gek en te moeilijk maar als je weg wil…. Angry

EdP
Och, bij T-Mobile was het ook niet anders hoor. Ruim 3 maanden voor het verstrijken van m'n abonnement, dus conform opzegtermijn, vroeg ik nummerbehoud aan met wensdatum de vervaldatum. Afgewezen. Waarom? Omdat het abonnement nog liep. Ja dank je de koekoek, dat weet ik ook wel. Wensdatum = vervaldatum weet je wel. Nogmaals aangevraagd en toen ging het gelukkig wel goed. Je zal maar net met die 2e poging na je opzegtermijn zitten ...

Om even aan te geven dat het niet uniek is.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Franzki
offtopic (want 't gaat over vaste telefonie en internet) maar ook leuk.

Ik had ISDN van KPN en adsl van Tiscali. Ik wilde naar analoge telefonie met daarover adsl bij een andere provider... maar voor het omzetten van ISDN naar analoog moest eerst het adsl-signaal verwijderd zijn.

KPN weigerde de omzetting van ISDN naar analoog in te plannen zolang er nog een adsl-signaal aanwezig was. Zelfs toen ik zwart op wit van Tiscali de einddatum had, weigerden ze het in te plannen (op een een datum na de Tiscali einddatum). Ik moest maar terugbellen als ik zeker wist dat het signaal van mijn lijn af was... en dan kon het wel een paar weken duren eer het ingepland zou worden. Toen ik klaagde dat ik dan wel erg lang zonder internet zou zitten (want dat kon ik pas weer aanvragen als mijn lijn analoog was) zei de juffrouw dat ik dan maar een KPN adsl-abonnement moest nemen. Want dan kon alles ineens wel snel ingepland worden. Toen ik daar iets over zei, verbrak ze spontaan de verbinding.

Utaddict
Sorry hoor, maar:

1) Het is logisch dat je aan je contract gehouden wordt, immers loopt die af op de 20e, en niet de 19e. Jij hebt dit contract voor een VASTE periode afgesloten. Dat wist je, kan je ook niet achteraf gaan klagen.

2) Verder ligt de verantwoordelijk om jou van de afwijzing op de hoogte te stellen niet bij Telfort, maar bij jou nieuwe provider. Het is immers HUN aanvraag, die wordt afgewezen. ZIJ dienen jou dan ook tijdig te berichten, aangezien ZIJ dit binnen een week in hun systemen kunnen zien.

Ik zou eens even teleurgesteld bij T-mobile doen, zij moeten dit immers oppakken.

the unknown
@Franzki , ik weet wat de reden is en waarom . heb nu helaas niet zoveel tijd om het op te schrijven maar da komt vanavond.
Dan zal ook jou duidelijk zijn waarom KPN zo moeilijk doet.

Franzki
@ the unknown

Ik kan me wel voorstellen dat een kpn-monteur niks kan/mag doen aan een telefoonlijn als er nog een adsl-signaal aanwezig is. En dat een adsl-aansluiting niet meteen op de opzegdag afgekoppeld wordt in de centrale.

Maar vooral de opmerking dat het wčl zou kunnen worden ingepland als ik KPN internet zou nemen, viel bij mij een beetje verkeerd.

Ik moet erbij vertellen dat ik meerdere malen met KPN heb gebeld en ook steeds verschillende reacties kreeg.

En die "chantagepraktijken" vielen bij mij een beetje verkeerd... ben dus maar naar kabel overgestapt toen.
Gewijzigd door Franzki op 18 september 2009, 19:15

the unknown
@ Franzki

ik wil je het volgende vertellen zoals beloofd.

Een grote gedeelte van providers in Nederland meldt gegevens zoals opzegginen, verhuizingen ect slecht door aan de KPN.
Belangerijk is om kanvas altijd zo goed mogelijk te houden

Maar doordat er heeel erg vaak dingen niet gemeldt worden krijgt men kanvas vervuiling en dit kost KPN heel erg veel geld en irritatie van klanten.(der zijn natuurlijk nog andere redenen voor kanvas vervuiling maar dit is er ook 1 van)

Niet alleen dat maar je wil niet weten hoevaak mensen bij een bestelling van adsl een afwijzing krijgen van de kabel zit vol laswerkzaamheden nodig.?

Terwijl hij de enigste bewoner is en de oude bewoner allang vertrokken is.(met andere woorden kabel is niet vol) Volgens kanvas staat er op dat adres een breedband maar door nalatigheid van providers of de klant zelf die zulke dingen niet door geven kan die klant geen adsl krijgen. KPN heeft een lever plicht maar niet als er een order binnen komt via een telco. Laswerkzaamheden zal KPN ook niet doen en een Telco is vaak ook niet bereid 350 tot 700 euro te betalen.

Vaak zie ik dat de telco deze kosten op de bewoner verhaalt. anders kan er niet geleverd worden. Iemand die de mogelijkheid niet heeft om een dienst op kabel te nemen zit diep in de .... Door een verblinding van een aantrekkelijke abonnements prijs kiest de consument voor de telco en betaald de kosten.
Onterecht zeg ik altijd, want als de klant dezelfde dienst bij de
KPN had aangevraagd was het kosteloos in orde gemaakt door de leverplicht. Mischien wel een duurder abonnement maar in totaal ben je wel goedkoper uit.

In jou geval komt dit op hetzelfde neer. KPN voert dingen pas uit als ze echt zien dat de verbinding gesloopt is. (signaal er af is) en dingen in kanvas goed zijn doorgegeven door de telco. Een brief zwart op wit zegt namelijk niet dat het in de praktijk ook uitgevoerd wordt of is.

KPN kan als ze willen iedereeen binnen 1 uur voorzien van adsl ,telefonie ect. een paar kabels trekken in de wijkcentrale en iets in de kast goed zetten en klaar is kees. of als men geluk heeft is er al een voorbereide verbinding. dan is het met een paar klikjes gedaan Smile

KPN is beheerder van de infrastructuur , wijkcentrales ect logisch dat zij overal in kunnen en alles supper snel kunnen realiseren.
Vandaag een storing volgende dag of als je geluk hebt dezelfde dag een monteur bij de deur... krijg dat maar voor elkaar bij een andere telco.

Daarnaast betaald men er ook wel voor maar wie service wilt met een snelle SLA
moet er voor betalen vind ik.

De Opta geeft aan zolang andere Telco's verbindingen niet even snel als de KPN kunnen realiseren KPN het ook niet mag. Behalve bij de klassieke telfoon want deze dienst hebben andere providers niet. Die gebruiken allemaal voip.

Officiel moeten alle providers (kwa levering) op 1 lijn zitten. Maar als men kijkt willen alle klanten alles zsm en soms wordt dit ook gedaan maar dit mag niet.

kleine voorbeeld ik had mijn ziggo lijn vrijdag besteld en dinsdag al in dienst. Telfort of KPN of welke andere provider kan hier een klacht over indienen als ze het weten ect, want dat is oneeerlijk natuurlijk want op deze manier kan je veel klanten scoren.

Je geeft aan chantage praktijken , maar volgens mijn weet jij veel niet over de werking /regels KPN /telco's ect. voor jou als klant met geen idee of deels hoe het allemaal inelkaar zit zal jij anders denken en vaak negatief.

Wat ik had gedaan mits er een extra ader aanwezig is op jou huisadres. daar adsl op aanvragen en wanneer dat er is kpn daar een linesharing van laten maken
op pstn.
Dan kon alles mischien vlekkeloos verlopen zonder gezeik ect.

Maar hoop dat het een beetje duidelijk is .
Ik verdedig KPN absoluut niet. Ik vertel een stuk ervaring en dingen wat ik dagelijk op werk tegen kom.
Gewijzigd door the unknown op 19 september 2009, 14:09

Franzki
The Unknown:
Duidelijk dat verhaal... goed om ook een keer de andere kant van het verhaal te horen.

Maar ik zie het zelf alleen maar als klant die zich machteloos voelt als hij iets niet geregeld krijgt. En als ik je verhaal goed lees, had KPN mij toch echt niet mogen aanbieden om zaken sneller te regelen als ik voor een KPN-abo zou kiezen.

Overigens was de laatste oplossing die je noemde ook mogelijk... een nieuwe adsl-aansluiting aanvragen op het andere aderpaar. Dan had ik zonder downtime overgekund. Maar ik maakte me zorgen of nummerportatie dan mogelijk zou zijn... het ISDN-nummer moest dan uiteindelijk overgezet worden naar een VoIP account bij de nieuwe provider op het andere aderpaar. Nu zou ik wel weten hoe ik zoiets kan regelen... maar destijds was nummerportatie volgens mij nog niet zo goed geregeld als nu.

Tijdelijk kabelinternet nemen was in mijn geval de beste oplossing. Ze boden een "proefabonnement" van twee maanden... de hoogste snelheid tegen het tarief van het laagste abo. En na twee maanden opzegbaar zonder verplichtingen. Die twee maanden bleken voldoende om (een dag na de opzegdatum) de omzetting naar analoog aan te vragen, te laten realiseren en een nieuw abo op te laten leveren door Speedlinq.

Ik heb trouwens nog wel een klacht bij KPN ingediend over hun handelwijze. Deze is ook door KPN erkend. Dat hebben ze toen erg netjes afgehandeld.

the unknown
KPN mag alleen de klasieke telefoon snel leveren.
adsl is een geval appart. dit moet ongeveer 2/3 weken duren.

Providers mogen geen misbruik maken van de positie wat ze hebben om zo meer klanten te scoren.

Maar wie merkt het als het wel gedaan wordt? klanten worden er alleen maar blij van. problemen komen er pas wanneer klanten gaan zeuren en zeggen ja maar bij die was het binnen een week.. ect.

Porteringen naar een andere providers , bij de 1 gaat het prima en bij een andere geeft het problemen. Dit zijn weer dingen waar geen fouten in gemaakt mogen worden, de meeste mensen die problemen hebben zijn degene die verhuizen naar een andere host of dat de ene partij hun dingen in het systeem slecht heeft uitgevoerd. waardoor men weer krijgt dat die niet gebeld kan worden ect. Tegenwoordig gaat het best snel.

zelf werk ik alleen maar met in-porteringen van klanten die over waren gegaan naar voip maar het een ramp was en weer terug komen.

Fijn dat ze het toen goed hebben afgehandeld.

jan groen
En ja hoor voor de vierde keer afgewezen, nu omdat het nummer niet bij Telfort bekend is……en ik bel toch echt via hun netwerk en betaal er ook nog voor. Het grote probleem is nu ook de stroring. De helpdesk kan niks voor mij betekenen en ik blijf uiteraard betalen aan Telfort en mijn nieuwe abo bij T-mobile moet ik ook gaan betalen…
Misschien wil het Telfort webcareteam wel even voor mij kijken want nu kom ik er echt niet meer uit!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Teleurgesteld in bureaucratisch Telfort', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
TV-ontvanger aanmelden bij Telfort Hardware instellingen 9 24 januari 2017, 08:28
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly02:55:37