obey-robots.txt
25 Juni 2018, 11:26
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemene gebruikers ervaringen zowel positief als negatief kun je hier kwijt.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Telfort sluit verkeerde aansluiting af...

Telfort webcareteam
@choco,

Dit zou inderdaad wat rompslomp besparen, echter laat ik het liever volledig correct opleveren. Dit om problemen in de toekomst te verhelpen, bijvoorbeeld de vraag of u uw modem van ons heeft gekregen of zelf heeft gekocht.
Overigens kunt u de brief met het telefonie wachtwoord negeren, deze zal ik wijzigen naar het oude wachtwoord zodat de instellingen in uw modem niet gewijzigd hoeven te worden. Het hoofd e-mailadres zal echter wel volgens de brief zijn, uw huidige e-mailadres zal ik aan uw nieuwe account koppelen.

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

choco
Ik ben inmiddels terug van een 3-weekse vakantie en had gehoopt dat het DSL-lampje van mijn modem bij thuiskomst weer zou branden, maar helaas. Ik heb echter wel een brief+email gekregen dat de verbinding per 1 oktober actief zou zijn. Kan het zijn dat ik de aderparen in de varkenssnuit-stekker moet omwisselen? Alvast bedankt.

Telfort webcareteam
@choco

Dit kan er inderdaad voor zorgen dat het signaal op Uw modem binnen gaat komen. Afhankelijk van uw type aansluitpunt betekent dat meestal dat u de rode en de blauwe ader moet loshalen en in plaats daarvan de witte en de oranje aansluiten.

In het door de KPN in de muur ingebouwde telefoon-wandcontactdoos kunt u de aders wisselen. Hiervoor draait u de schroefje(s) in het midden van de twee ronde plaatjes los, waarna u de gehele plastic voorkant kunt losnemen. Als u vervolgens de twee schroefjes aan de zijkant van de wandcontactdoos een beetje losser zet kunt u de hele wandcontactdoos uit de installatiedoos nemen. Als het goed is ziet u dat de rode en blauwe ader zijn aangesloten op de twee bovenste, verst uit elkaar gelegen pennen. Het beste kunt u dan alle draden loshalen, en daarna de oranje en witte draad aansluiten op deze twee contacten.

Als u deze test gedaan hebt en het DSL lampje knippert of brandt nog steeds niet, kunt u het beste weer teruggaan naar het eerste aderpaar (rood met blauw).

Komt u er niet uit of heeft deze test geen resultaat, Zie ik U bericht tegemoet om u verder hierbij te ondersteunen.

Daphne
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

choco
Best Webcare Team,

Vol goede hoop heb ik gisteren de aderparen omgewisseld, maar helaas zonder resultaat: het DSL-lampje gaat op geen enkel moment knipperen of branden. Dus ik heb ze, zoals werd aangeraden, teruggezet naar het rode en blauwe aderpaar.
Aangezien ik verder niks aan mijn modem-aansluiting heb verandert sinds Telfort per ongeluk de aansluiting afsloot, en het voorheen toch echt normaal functioneerde, krijg ik het idee dat het probleem niet aan mijn kant ligt...maar dat er gewoon geen signaal wordt doorgegeven...

Telfort webcareteam
@choco,

Ik heb een monteur aangestuurd, ik verwacht dat er deze week contact met u opgenomen wordt.
Is uw vakantie wel naar tevredenheid verlopen?

Wouter

choco
Ja, de vakantie was zeer geslaagd.
Even en vraag: Is het de bedoeling dat die monteur langskomt om de aansluiting en modem-instellingen te checken? Want daaraan heb ik nooit iets verandert (en daar kan het dan toch niet aan liggen of zg ik nou iets raars?). Kan Telfort mijn modem op dit moment wel detecteren of dat ook niet?

Telfort webcareteam
Nee, de monteur gaat uw ISRA punt repareren en ervoor zorgen dat het signaal wel binnen komt. Wij kunnen de modem vanaf hier niet zien, dit zal dus eerst moeten gebeuren

Wouter

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telfort sluit verkeerde aansluiting af...', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
TV-ontvanger aanmelden bij Telfort Hardware instellingen 9 24 januari 2017, 08:28
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly04:05:38