obey-robots.txt
14 November 2018, 11:54
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemene gebruikers ervaringen zowel positief als negatief kun je hier kwijt.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Telfort sluit verkeerde aansluiting af...

choco
Ik ben al meer dan een jaar klant van Telfort (vast bellen en internet), en nog nooit grote problemen gehad, maar wat er nu aan de hand is, slaat echt helemaal nergens op.
Gisteravond kwam ik tot de ontdekking dat ik niet meer kon bellen. Ik heb vandaag meer dan 1,5 uur met verschillende afdelingen van de Telfort Klantenservice gesproken. Na 4 keer van het kastje naar de muur gestuurd te zijn is dit wat ik wijzer ben geworden:
1) Telfort heeft, toen ik mijn abonnement heb besteld, verzuimd te checken of er nog een andere aansluiting actief was
2) er was inderdaad nog een aansluiting van de oude bewoner actief
3) de oude bewoner heeft inmiddels opgezegd, maar nu is daarmee ook mijn aansluiting opgezegd (?!)
Hoe dat precies is gegaan is me niet helemaal duidelijk. Ik heb hierover 2 verschillende verhalen gehoord: Het ene verhaal was dat mijn aansluiting via de oude aansluiting liep en daarom nu automatisch samen met de oude is afgesloten. Het andere verhaal zou zijn dat ze gewoon de verkeerde aansluting hebben afgesloten.

Nu komt het mooiste: de enige oplossing volgens Telfort is dat ik een compleet nieuwe aansluiting bestel. Maar dat heeft dan wel tot gevolg dat ik weer aan een jaarcontract vastzit (terwijl ik nu per maand op zou kunnen zeggen omdat ik al meer dan een jaar geleden mijn abonnement heb besteld). De fout ligt volledig bij Telfort, en dat hebben verschillende medewerkers toegegeven, maar ze zeggen dat het onmogelijk is om de opzegtermijn van de evt. nieuwe aansluiting aan te passen. Ze konden me we 1 maand gratis internet kunnen aanbieden (poeh, daar schiet ik wat mee op).
Ik ben nog steeds stomverbaasd over deze gang van zaken... Iemand ooit iets dergelijks meegemaakt?

Telfort webcareteam
@choco,

Zou u mij uw gegevens in een PB toe kunnen zenden? Dan kan ik voor u controleren wat er aan de hand is, en daar naar handelen.

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Telfort webcareteam
Ik heb uw gegevens ontvangen en ben momenteel in overleg met onze afdeling levering. Wij gaan onderzoeken wat de beste (snelste) oplossing is.
Om op dit moment nog gebruik te maken van het internet, zou u een kleine handeling moeten verrichten. In het ISRA punt komen 4 draadjes binnen, 2 voor uw signaal en 2 voor het oude signaal. Uw signaal is niet meer aanwezig, het oude signaal nog wel. Deze draadjes zullen dus verwisseld moeten worden.
Zou u mij kunnen beschrijven hoe uw ISRA punt (hoofdaansluiting telefoon) er uit ziet, zodat ik u verder kan helpen?

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

choco
Ik kan op dit moment wel gewoon internetten...dus dat is op dit moment het probleem niet (blijkbaar zat ik dus altijd al op het oude signaal aangesloten). Ik kan nu alleen niet bellen of gebeld worden.

Telfort webcareteam
Er wordt zo spoedig mogelijk een nieuwe lijn op uw naam opgeleverd, het telefoonnummer is echter nog even buiten gebruik. Omdat het telefoonnummer administratief aan het opgezegde abonnement toebehoord, kan ik dit ook niet heractiveren.
Ik zal er voor zorgen dat het nummer zo snel mogelijk weer wordt opgeleverd, zodat u weer kunt bellen. Bovendien zou ik u graag een coulance van 3 maanden volledige abonnementskosten, aan willen bieden. Deze zal op de eerstvolgende factuur zichtbaar zijn.

Wouter

choco
Fijn dat Telfort uiteindelijk toch een oplossing voor het door hen veroorzaakte probleem kan aanbieden! Dat is namelijk precies wat ik onder 'klantenservice' versta :-)
Begrijp ik het goed dat er dan een nieuwe aansluiting (bellen+internetten) wordt geregeld ter vervanging van mijn ten onrechte afgesloten aansluiting zonder dat ik weer een jaarcontract vast zit? Behoud ik dan mijn telefoonnummer en wachtwoorden voor het modem en telfort-emailaccount? Ontvang ik hier nog een schriftelijke bevestiging van? Alvast bedankt!

Telfort webcareteam
Er wordt inderdaad een nieuwe aansluiting geleverd. Dit zal onder het oude contract vallen (ingangsdatum), dus u zit niet opnieuw aan een jaarcontract vast. Uw telefoonnummer en wachtwoorden blijven behouden en zullen gekoppeld worden, na oplevering van de nieuwe aansluiting.
U zult thuis een brief ontvangen met (nieuwe) gebruikersgegevens, deze zullen echter naar de huidige gegevens gewijzigd worden. Deze posts (op het forum) worden gelogd, en dienen tevens als schriftelijke bevestiging.

Wouter

choco
Hardstikke fijn! Bedankt voor je hulp!

mesa57
Geweldige actie van het webcareteam ! Smile

choco
Hallo Web care team,

Ik heb inmiddels een bevestiging van de nieuwe aansluiting met behoud van het oude telefoonnummer. In de brief staat ook vermeld dat ik binnenkort een Doe-het-zelf installatie-pakket toegestuurd krijg met modem etc, maar dat lijkt me nogal overbodig aangezien ik alles voor de aansluiting al in huis heb. Ik heb in feite alleen maar alle gegevens/wachtwoorden om de nieuwe aansluiting te activeren nodig. Is het niet handiger om dat dat pakket met modem niet te versturen?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telfort sluit verkeerde aansluiting af...', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
TV-ontvanger aanmelden bij Telfort Hardware instellingen 9 24 januari 2017, 08:28
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden