obey-robots.txt
18 Juli 2018, 08:53
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Telfort Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Telfort internet verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Internet/telefonie verbinding klapt er om de haverklap uit

glupje
HELP!!! Ik heb sinds een paar dagen de multi pc modem p-2602HW-D1A(draadloos) van Telfort.
Sinds het moment dat ik hem aangesloten heb valt mijn verbinding continu weg.
Ik heb al gespeeld met de train instelling maar dat mocht niet baten.

Onderstaand krijg ik als log bestand.
09/15/2009 07:30:29 board 0 line 0 channel 0, call 185, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
2 09/15/2009 07:29:45 board 0 line 0 channel 0, call 177, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
3 09/15/2009 07:28:23 board 0 line 0 channel 0, call 177, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
4 09/15/2009 07:27:58 board 0 line 0 channel 0, call 169, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
5 09/15/2009 07:26:37 board 0 line 0 channel 0, call 169, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
6 09/15/2009 07:26:07 board 0 line 0 channel 0, call 161, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
7 09/15/2009 07:25:34 board 0 line 0 channel 0, call 161, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
8 09/15/2009 07:24:39 board 0 line 0 channel 0, call 153, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
9 09/15/2009 07:23:53 board 0 line 0 channel 0, call 153, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
10 09/15/2009 07:23:10 board 0 line 0 channel 0, call 145, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
11 09/15/2009 07:21:36 board 0 line 0 channel 0, call 145, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
12 09/15/2009 07:21:11 board 0 line 0 channel 0, call 137, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
13 09/15/2009 07:20:27 board 0 line 0 channel 0, call 137, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
14 09/15/2009 07:19:45 board 0 line 0 channel 0, call 129, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD


Ik ben radeloos, wie heeft er een oplossing.

Alvast bedankt!

Groeten van Angelique

Tevens heb ik hiervoor een zyxel modem van Telfort gebruikt, deze was helemaal perfect, geen storing in de internet/telefonie verbinding.
 
Telfort webcareteam
Wat vaak voorkomt bij stabiliteitsproblemen na een modem wissel is losgeraakte bekabeling.
Controleer goed de bekabeling tussen de modem en uw IS/RA punt en druk de kabels stevig vast.
Helpt dat niet dan raad ik u aan om dat kabeltje te vervangen.

Hugo
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
 
Franzki
Angelique,

Het ziet er niet goed uit...

Kun je het oude Zyxel modem nog eens aansluiten en kijken of dat nog steeds goed gaat?

Als dat zo is, zit er een probleem in je nieuwe modem... misschien kun je dat oplossen door het draadloze modem een keer helemaal terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

Het "spelen" met de intrainwaardes van een modem heeft voor Zyxel modems nauwelijks effect. Zeker als er serieuze problemen zijn kan dit de problemen juist verergeren.

Kan het zijn dat er iets mis is gegaan met je bedrading (of verkeerd is aangesloten?). Je kunt dit testen door het modem met een korte kabel direct aan te sluiten op het isra-punt.

Er is ook nog een kans dat je nieuwe modem gewoon defect blijkt te zijn... Het zal dan vervangen moeten worden.
 
glupje
Hartstikke bedankt voor jullie reactie.

Ik heb nu al tuim 10 minuten verbinding en het enige wat ik gedaan heb is mijn splitter er tussen uitgehaald. Tot nu toe gaat het goed.
Ik vraag me alleen af of het inderdaad aan de splitter zou kunnen leggen.

Groeten van Angelique
 
Franzki
De splitter kan defect zijn.

Maar het kan ook zijn dat één van de kabeltjes niet goed vast zat en dat het daardoor niet werkte.

Als je geen telefonie abonnement van KPN meer hebt, kan de splitter er tussenuit blijven.
 
glupje
Mijn verbinding blijft stabiel zolang ik aan het internetten of bellen ben.
Maar zodra ik download aan zet, klapt mijn verbinding eruit.
Waar zou dat aan kunnen liggen? Verkeerde instelling in Modem?


Groetjes van Angelique
 
Franzki
Angelique,

Gebeurt het downloaden draadloos?

En kun je zien wat de processorbelasting is van het modem als je gaat downloaden? Dit staat op het hoofdscherm als je inlogt.

Ik heb wel eens gezien dat een combinatie van veel downloaden, draadloos verkeer en kritisch ingestelde firewall kan leiden tot een hoge belasting van de processor van het modem.

En dit zou ervoor kunnen zorgen dat de verbinding eruit klapt.

Het kan trouwens geen kwaad om het modem een keer in de fabrieksinstellingen terug te zetten. (voor zover je dit nog niet had gedaan)
 
glupje
Het downloaden is niet draadloos.

Mijn cpu staat op 12.51 usage tijdens het downloaden.

Wel heb ik net dhcp uit gezet in de modem.

Hij lijkt nu wel even stabiel.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!!!
Ben er super blij mee.

Groetjes van Angelique
 
glupje
Goedemorgen,

Helaas blijf ik het probleem houden, gisteren ging het even goed met het downloaden.
Sinds vanmorgen klapt de verbinding er weer uit als ik mijn download aanzet.
Ik heb de snelheid van mijn down en up snelheid al naar beneden gehaald maar helaas dat mocht niet baten.
Dit is wat ik krijg bij logs in de modem. Hetzelfde als toen ik de splitter er nog tussen had.
Als ik de downloads uit zet gaat het goed met de verbinding.


09/16/2009 07:19:46 board 0 line 0 channel 0, call 241, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
2 09/16/2009 07:18:51 board 0 line 0 channel 0, call 233, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
3 09/16/2009 07:16:24 WEB Login Successfully User:admin
4 09/16/2009 07:13:49 board 0 line 0 channel 0, call 233, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
5 09/16/2009 07:13:06 board 0 line 0 channel 0, call 225, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
6 09/16/2009 07:10:08 board 0 line 0 channel 0, call 225, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
7 09/16/2009 07:09:18 board 0 line 0 channel 0, call 217, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
8 09/16/2009 07:05:06 board 0 line 0 channel 0, call 217, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
9 09/16/2009 07:04:25 board 0 line 0 channel 0, call 209, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
10 09/16/2009 07:04:04 board 0 line 0 channel 0, call 209, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
11 09/16/2009 07:03:26 board 0 line 0 channel 0, call 201, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
12 09/16/2009 07:02:56 board 0 line 0 channel 0, call 201, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
13 09/16/2009 07:02:13 board 0 line 0 channel 0, call 193, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
14 09/16/2009 07:01:45 board 0 line 0 channel 0, call 193, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
15 09/16/2009 07:01:19 board 0 line 0 channel 0, call 185, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
16 09/16/2009 07:00:36 board 0 line 0 channel 0, call 185, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
17 09/16/2009 07:00:11 board 0 line 0 channel 0, call 177, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
18 09/16/2009 06:55:24 WEB Login Successfully User:admin
 
Telfort webcareteam
@glupje,

Zou u mij uw gegevens in een PB kunnen zenden, zodat ik uw lijn kan doormeten? Zoals u het probleem beschrijft, lijkt het niet aan uw bekabeling en/of modem te liggen.

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet/telefonie verbinding klapt er om de haverklap uit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
WiFi verbinding Samsung Tv Sitecom router WiFi 13 19 juni 2017, 20:20
VPN verbinding Hardware instellingen 18 13 januari 2017, 20:07
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi 2 03 maart 2016, 18:54
Geen tv en telefoon en internet heeel traag Storing 2 29 februari 2016, 19:53
internet snelheid Snelheid 5 26 augustus 2015, 15:10
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly09:08:28
| jbasomers 1 dag