obey-robots.txt
24 September 2018, 13:51
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Zyxel Prestige i.c.m. Vista bedraad probleem

visserronald
Mijn zus heeft onlangs een nieuwe pc gekocht met Vista als besturingssysteem (Home Premium).

Deze heb ik bij mij thuis een 'clean install' gegeven, en dit is zonder problemen gelukt. Zelf heb ik een SpeedTouch modem/router en draai ook op Vista (bekabeld voor de vaste pc), en draadloos op een laptop. Zodra ik mijn ethernetkabel in de nieuwe pc van mijn zus stak, had ik hierop gewoon gelijk en probleemloos Telfort internet (zowel ik als mijn zus zitten bij Telfort).

Nu ben ik bij haar thuis aangekomen, pc aangesloten en met geen mogelijkheid, kom ik op deze pc nog bedraad op het internet!

Haar vorige pc, die nog onder Windows XP draaide, heeft tot vanmorgen gewoon bedraad, het internet kunnen gebruiken.

Een laptop die op Windows XP draait, heeft nog wel draadloos contact met het internet (typ ik nu dit mee).

Melding die gegeven wordt bij het trachten bedraad te internetten is 'dat er een kabel niet aangesloten is op de netwerkadapter 'LAN-verbinding', terwijl de ethernet kabel wel aangesloten is.

Het modem is een Zyxel Prestige 2602HW-61C.

Wat kan dit nu toch zijn, en hoe kunnen we dit gaan oplossen?

EdP
Het zou kunnen dat de netwerkkaart op een verkeerde snelheid staat te proberen.
Kijk maar even of je wel verbinding krijgt op 100Mbps full duplex.
Het kán natuurlijk zijn dat met het ompluggen haar netwerkkabel het begeven heeft of net niet helemaal goed zit. Probeer maar opnieuw insteken of een andere kabel.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

visserronald
EdP schreef:
Het zou kunnen dat de netwerkkaart op een verkeerde snelheid staat te proberen.
Kijk maar even of je wel verbinding krijgt op 100Mbps full duplex.

Hoe zou ik dit moeten testen Ed / waar zit deze optie? Ik ben niet zo heel erg thuis, in deze materie.

EdP schreef:Het kán natuurlijk zijn dat met het ompluggen haar netwerkkabel het begeven heeft of net niet helemaal goed zit. Probeer maar opnieuw insteken of een andere kabel.

Dit is het volgens mij niet. Kabel hebben we wel tot 5 x er opnieuw ingedaan, en ook al getracht met een andere kabel, met helaas hetzelfde resultaat.

visserronald
Kleine aanvulling nog, op mijn eerste bericht:

Pc is een Acer Aspire X1700. Na de clean install, kon ik aardig wat drivers downloaden, en installeren, vanaf de site van Acer.
Ik heb echter niet alle aanwezige drivers geďnstalleerd, omdat ze sommige dingen toch niet gebruikt.

Wel geďnstalleerd heb ik de Nvidia Chipset (hier zat ook de driver bij voor LAN), de audiodriver van Realtek, en de driver voor VGA van ATI.
Niet geďnstalleerd heb ik de rest, waaronder de driver voor LAN van Nvidia (zat al bij de Chipset), en 2x de driver voor Wireless LAN (pc moet bekabeld op internet, dus zag hier het nut niet van in).

Na installatie van bovenstaande drivers, waren er in mijn apparaatbeheer geen gele uitroeptekens, en had ik bij mij thuis bekabeld internet.

Toch meer drivers installeren, of is dit het zeker niet?

EdP
Uit wat je schrijft lijkt het dat het zou moeten werken, maar ik kan je uit eigen ervaring melden dat het niet installeren van de ene driver op heel onverwachte plekken een andere storing kan veroorzaken. Zo had ik op een pc 's geen netwerk, totdat ik de juiste geluidskaart driver installeerde. De irq's zaten elkaar in de weg denk ik.

Waar de optie voor de netwerk snelheid zit in Vista weet ik zo niet, in XP zit het in de Eigenschappen van de netwerkkaart, onder de Configureren knop. Zou in Vista hetzelfde kunnen zijn.

Kijk ook naar de ledjes van de netwerkkaart. Als deze brandt/knippert zou er fysiek verbinding moeten zijn.

Telfort webcareteam
@visserronald,

U zou kunnen proberen de network manager van Vista te deactiveren. In sommige gevallen geeft dit programma problemen wanneer de computer op een nieuw (onbekend) netwerk wordt aangesloten.
Het is natuurlijk altijd raadzaam de laatste drivers te hebben. Hiermee voorkomt u de meeste vreemde en lastige problemen.

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

mesa57
Leg je probleem ook eens op dit forum voor :
http://www.xpvist...
Gewijzigd door mesa57 op 14 september 2009, 09:00

visserronald
Kom zojuist bij mijn zus vandaan, dus hier is de nieuwe update:

N.a.v. de post van EdP de snelheid van de netwerkkaart bekeken. Had het vrij snel gevonden; de zgn 'Speed & duplex settings' stond op Auto negotiation. Dit gewijzigd naar 100 Mbps full duplex en hierna opnieuw de pc opgestart, en het internet geprobeerd. Helaas zonder succes, dus dit lijkt het niet te zijn. Setting hierna weer terug gezet op Auto negotiation.

Ook gekeken naar de ledjes van de netwerkkaart. Deze branden niet, wanneer de pc aanstaat.

Ook nog getracht in het modem in te loggen via http://192.168.1.254.
Op de bewuste vaste pc lukte dit niet, maar wel op de laptop, die nog steeds draadloos probleemloos het internet op kan.
Ik was benieuwd naar de firmware, en heb er het volgende over gevonden:

RyNOS P/W Version: V3.40(MS.7)b4 /7/07/2006
DSL FW Version: TI AR7 06.00.04.00

Stiekem hoopte ik dat de firmware verouderd was, maar als ik het goed heb, is dit al de meest recente firmware.

Is de volgende logische stap, resetten naar de fabrieksinstellingen, en vanaf nul proberen, of schieten jullie nog andere mogelijkheden te binnen?

EdP
IPv6 uitschakelen is het enige dat mij nog te binnen schiet.
O ja, en een statisch IP adres instellen om de dhcp uit te sluiten.
Geef de netwerkkaart bijv. 192.168.1.2, netmask 255.255.255.0, gateway 192.168.1.254.

visserronald
EdP schreef:
IPv6 uitschakelen is het enige dat mij nog te binnen schiet.
O ja, en een statisch IP adres instellen om de dhcp uit te sluiten.
Geef de netwerkkaart bijv. 192.168.1.2, netmask 255.255.255.0, gateway 192.168.1.254.

Moet ik zowel IPV6 uitschakelen en een statisch IP adres instellen, of heb je het over twee aparte kansen op succes; dus of IPv6 uitschakelen en het werkt, of een vast IP adres instellen, en het werkt?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zyxel Prestige i.c.m. Vista bedraad probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Zyxel P-2812HNU-F1 naar bridge mode? Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 17 april 2016, 18:56
Port forwarding zyxel p-2812hnu-f1 Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 13 juni 2013, 12:00
NAT uitschakelen op zyxel p2812hnu-fx Eigen netwerk achter het Telfort modem 1 29 mei 2013, 10:07
Portforwarding Zyxel P-2812HNU-F1 Eigen netwerk achter het Telfort modem 3 01 mei 2013, 21:38
Alleen lokaal internet op Windows Vista Storing 5 26 maart 2013, 15:28
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly06:31:40