obey-robots.txt
26 September 2018, 14:22
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Portforwarding P-2602HW-61

Netraam
Ik heb veel gezocht en gekeken naar portforward hier in het forum, maar ik krijg met geen mogelijkheid de poorten open die ik open wil.

Onlangs heb ik een LaCie Ethernet HDD gekocht die aanstaat op FTP en Webinterface - oftewel ik moet poort 20,21 en 80 openzetten voor mijn ext. hdd.

Mijn 'HipServ' zoals het heet heeft static ip 192.168.1.38 - in de NAT instellingen heb ik port 20, 21 hierop open gezet.
Ook heb ik een WAN-LAN aangemaakt op alleen ip 192.168.1.38 om deze poorten open te zetten. Als ik alle interne ip's openstaat leest hij namelijk een andere FTP server - waar deze ook vandaan mag komen. In mijn hdd software heb ik de FTP wel op ON gezet.

Wat kan ik nog meer proberen om het werkende te krijgen?

"Eew hij staat in het verkeerde forum - waar kan ik hem verzetten?"
Gewijzigd door Netraam op 11 september 2009, 14:56

Franzki
Hoe heb je dit getest?

Door vanaf een andere internetverbinding contact te maken met je FTP-server die op je Telfort IP-adres draait?
Gewijzigd door Franzki op 11 september 2009, 15:44

Netraam
Ten eerste via een portscan die aangaf dat het geblokkeerd is. Daarnaast kon een vriend van me ook niet vanbuitenaf erop komen

Franzki
Een portscan is meestal niet betrouwbaar...

Als een vriend het heeft getest, ga ik er vanuit dat het met een goede ftp-client is gebeurd en dat hij jouw externe ip-adres gebruikt als serveradres. Of je kunt je ip-adres koppelen via DynDNS.com.

Kijk voor de zekerheid even hier: Zyxelsupport

Met name NAT-loopback lijkt me handig... dan kun je zelf testen of het op je interne netwerk werkt.

Ik weet nog wel dat het mij veel moeite kostte met mijn netwerkschijf van Lacie ... uiteindelijk is deze schijf hier na een crash in de kliko beland.

[EDIT]
Met mijn eigen Lacie had ik veel moeite om de ftp-server te benaderen via een browser (Internet Explorer of Firefox). Dan leek het eerst niet te werken. Ik zou dus voor alle zekerheid een degelijke ftp-client gebruiken.
Gewijzigd door Franzki op 11 september 2009, 16:04

Netraam
Bedankt voor je reactie. Ik heb de NAT Loopback aangezet maar helaas geen resultaat. FireFTP wil het via Active mode niet benaderen - dit is vaak het nadeel bij LaCie.

Intern kan ik er wel via ftp://[mijnip] opkomen.

Franzki
NAT-loopback is bedoeld om je ftp-server ook intern beschikbaar te maken. En blijkbaar werkt dit.

Kijk nog een keer op de genoemde Zyxelsupport website. Daar staat in detail hoe en wat je moet instellen.

Netraam
Dat heb ik compleet nagekeken en gevolgd. Jammergenoeg werkt het nog niet

Franzki
Kan het nog een instelling in de Lacie zijn? dat je computers vanaf internet moet toestaan?

Anders kun je (als test) de firewall een keer uitzetten om te zien of het dan werkt.

Zie je nog iets in de logbestanden van de Zyxel? of in de logbestanden van de Lacie?
Gewijzigd door Franzki op 11 september 2009, 20:18

EdP
Het komt me enigszins bekend voor. Kun je alvast bij Maintenance > Logs > Log Settings de volgende opties aanzetten bij Log:
Access Control, Forward Web Sites en Blocked Web Sites. Van de laatste ben ik niet zeker dat het relevant is, kan in elk geval geen kwaad.

Dan van buitenaf testen en de Logs bekijken.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Portforwarding P-2602HW-61', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Portforwarding Zyxel P-2812HNU-F1 Eigen netwerk achter het Telfort modem 3 01 mei 2013, 21:38
Acces point achter een zyxel p-2602hw d1a Eigen netwerk achter het Telfort modem 3 14 juli 2012, 18:23
Port forwarding Zyxel P-2602HW-D1A en Linksys WRT54G Eigen netwerk achter het Telfort modem 30 29 juni 2012, 18:03
Laatste firmware P-2602HW-D1A Hardware firmware 3 09 juni 2011, 08:20
PortForward Zyxel P-2602HW-D1A Wakeuponwlan Lukt Eigen netwerk achter het Telfort modem 3 21 mei 2011, 11:57
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly02:20:32