Ik heb al verschillende topics hier gelezen, maar ik durf het niet zomaar aan de router te resetten. Op dit moment draait hier Telfort internet + bellen op de ZyXEL. Sinds we gister een externe HDD via het netwerk erop gegooid hebben (LaCie) hebben we problemen met het bereiken van de admin (192.168.1.254). Vervolgens deed hij het na stroom eraf halen het soms heel even, waarna de admin er weer uitknalde. Voor alle duidelijkheid - de datastromen doen het nog wel.
Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is de router resetten (stroom eraf, wlan, lan, telnet werken niet). Dit durf ik ook niet zomaar aan omdat als ik na de reset nog steeds niet in de router kan komen ik de telefoon en internet ook eruit gegooid heb. Deze kan ik dan namelijk niet instellen.
Ik heb naar telfort besteld en ze gaven me als enige optie de reset, als het dan niet werkt de administratie bellen voor een nieuwe modem. Maar ook werd me verteld dat de garantie eraf was?! op een bruikleenmodem?!
Mijn vraag hierbij zijn: wat is het beste dan ik kan doen? Moet ik eerst telfort bellen voor een nieuwe modem, of moet ik dan eerst mijn huidige modem opsturen voordat ik deze krijg - in dit geval kan ik net zo goed eerst resetten? En/of is het mogelijk om een eigen modem te komen en deze erop aan te sluiten (dus zowel bellen als internet), zonder dat ik problemen krijg met aansluiten?
@Netraam, als u problemen ondervindt met het bereiken van de web interface, is er waarschijnlijk iets mis met de IP configuratie van de externe harde schijf.
Ik zou u adviseren de externe harde schijf (bijvoorbeeld) een IP adres tussen 192.168.40-192.168.250 te geven, zodat deze goed herkend wordt in uw netwerk. Mocht de harde schijf een DHCP server draaien (vermoedelijk niet), schakel deze dan uit.
Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
Bedankt voor uw reactie. Het heeft niks met de externe hardeschijf verder te maken. Deze heeft de problemen veroorzaakt - dus ik heb hem ook al een static ip gegeven. Nu hij losgekoppeld is kan ik nog steeds niet in de webinterface te maken. Dit is mogelijk alleen de trigger geweest.
@Netraam, u kunt (in de web interface) via "Maintenance -> Tools -> Configuration" uw configuratie opslaan. Als u vervolgens de modem reset naar fabrieksinstellingen, kunt u de configuratie via hetzelfde scherm weer terugzetten.
Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.