obey-robots.txt
19 November 2018, 15:08
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Telfort Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Telfort internet verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

Verbinding instabiel, snelheid dramatisch omlaag

tibone
Net als zovelen:
- sinds enkele maanden is de verbinding totaal niet stabiel !!
(een fatsoenlijk telefoontje lijkt bijna niet meer mogelijk)
- Bandbreedte lijkt dramatisch in te zakken. 20 MB abonnement, in het begin had ik aldtijd snelheden van 17MB of beter, maar nu kom ik niet stabiel boven de 10 MB uit.

Toen ik het abonnement nam heb ik de snelheidstester op de webpagina van Telfort regelmatig geraadpleegd. Altijd kwam die tussen de 17 en 20 MB uit.
Maar wat schetst mijn verbazing als ik nu dezelfde snelheidsmeter raadpleeg geeft die 7 tot 10MB maximaal aan !!.
Ik voel me hier belazerd. Voor hetzelfde geld krijg ik opeens nog maar de helft van de bandbreedte !!
Telfort: Dan de abonnement kosten ook maar door de helft !!??

Ik heb al het nodige geprobeerd:
- Router vlak bij ISRA punt met kort standaard kabeltje, verder niets aangesloten: geen verbetering
- alle mogelijke DNMAXbits varianten: met DNMAXBITS = 5 nog steeds instabiel. noise margin downstream blijft klapperen tussen 0 en 7 db (upstream blijft constant op 13db )
(ook nu ik dit schrijf is de ADSL verbinding al weer twee keer gereset)

- hiervoor had ik KPN Internet plus bellen een aantal jaren, en in die tijd nooit problemen: bij de overgang is er aan mijn kant niets veranderd, behalve dat ik mijn KPN router gewisseld heb voor de Zyxel router. Dus Telfort, leg nou eens uit waarom bij jullie zoveel problemen zijn die ik hiervoor bij KPN niet had (zelfde bekabeling aan mijn kant, zelfde land kabel naar de wijkcentrale ...).

Telfort: Help !?

Ties
Gewijzigd door tibone op 28 augustus 2009, 18:18

Franzki
- alle mogelijke DNMAXbits varianten: met DNMAXBITS = 5 nog steeds instabiel. noise margin downstream blijft klapperen tussen 0 en 7 db (upstream blijft constant op 13db )

Zoals je op andere plaatsen hebt kunnen lezen, is het effect van deze methode erg beperkt. Deze methode *kan* helpen bij een sporadische verstoring... maar het werkt niet om een instabiele lijn te stabiliseren.

Als je echt problemen hebt met een instabiele verbinding zal dit opgelost moeten worden door Telfort.

DNMAXBITS = 5

Dit is veel te laag Shock... hiermee zou je inderdaad nauwelijks nog een fatsoenlijke snelheid en ruismarge kunnen halen. Ik spreek hierbij uit ervaring. Ik zou deze instelling er dus per direct uithalen. Als dit handmatig niet lukt zul je het modem een factory reset moeten geven.

Snelheidstesten hebben een beperkte betrouwbaarheid. Op wat voor snelheid traint je modem in?

En als laatste... heb je al een melding gemaakt bij de Supportafdeling?

tibone
Hij is nu ingetraind op 13902/1084 niet eens zo slecht, als het maar stabiel was.
met alle DNMAXBITS/UPMAXBITS regels weer verwijderd.
(8db upstream, 0-7db downstream)

ik laat ztnbatch nu een poosje meelopen om te kijken hoe het gaat.
weet iemand of er een command line commando is om de huidge snelheid te zien (anders dan via de webinterface)

Tja, En ok, ik ga wel op naar de support afdeling

Franzki
Met Telnet kun je de snelheid als volgt opvragen:

wan adsl chandata

De snelheid zal alleen veranderen als het modem opnieuw intraint, dus als je verbinding is weggevallen.

Om te zien of je verbinding is weggevallen zou ik in de "Log settings" ook een vinkje zetten bij "System Maintenance". In de logs kun je dan teruglezen hoe vaak je adsl-verbinding wegvalt en weer opkomt.

Blijkbaar heb je mijn topic ook al gezien... om eerlijk te zijn zou een schommeldende SNR niet meteen een probleem moeten zijn. Zolang de waarde maar niet te vaak en te veel omlaag gaat. Maar er kan altijd wat storing op de lijn zitten.

Maar zoals ik je verhaal lees, is er "iets" niet in orde. Dat kan zowel aan jouw kant zitten als aan de Telfort kant. Maar waarschijnlijk zal Telfort de lijn doormeten en afhankelijk van de resultaten actie ondernemen.

- hiervoor had ik KPN Internet plus bellen een aantal jaren, en in die tijd nooit problemen: bij de overgang is er aan mijn kant niets veranderd, behalve dat ik mijn KPN router gewisseld heb voor de Zyxel router.

Ik neem aan dat je snelheid wel hoger is geworden... in dat geval kan de nieuwe snelheid en een eventuele overgang naar ADSL2+ de verbinding tussen jouw modem en de centrale gevoeliger maken voor storingen.
Gewijzigd door Franzki op 28 augustus 2009, 19:38

EdP
Bij een dergelijke schommeling in de downstream noise margin denk ik aan een fout in de bekabeling (in huis of buiten huis). Bij dergelijk lage moise margings kun je inderdaad dnmaxbits zetten op elke waarde en helpt het niks. Ter illustratie: 50% korting op een bedrag van 0 is nog steeds 0.

Hier moet maar 's een lijnmeting gedaan worden, of meteen een monteur aansturen.

Dat het zo is sinds je naar Telfort migreerde suggereert de mogelijkheid dat de monteur het toentertijd niet helemaal goed heeft aangesloten.

Het enige wat je zelf nog kunt proberen is om de kabels in huis eens te vervangen en in geval van een varkenssnuit de draden en contactpunten schoon te maken en opnieuw goed vastzetten. Bij een ander type ISRA punt weet ik niet of je dit net zo makkelijk los kunt maken.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

tibone
Ik vrees dat ik het allemaal zelf heb aangelegd, en ik denk dat ik daar handig genoeg in ben.

Voor de zekerheid ben ik al een keer terug gegaan naar het oude PTT stopcontact (oud huis dus niet echt een ISRA punt , maar alleen twee PTT stopcontacten). Die heb ik allemaal opnieuw vastgezet. Ook de Zyxel daar direct op aangesloten, zonder resultaat.

Het typische is dat ik een redelijke periode totaal geen last had, maar een aantal maanden geleden is de ellende opeens begonnen en het lijkt alleen maar erger te worden.

Franzki
In tegenstelling tot wat veel mensen denken, kan de kwaliteit van een verbinding in de loop de tijd slechter worden... bijvoorbeeld door vuil en oxidatie in contacten. En voor de koperlijnen naar de centrale kan overspraak een rol spelen.

Ik lees in je posting dat je twee kpn-stopcontacten hebt. Ik zou toch nog even kijken of er binnenshuis geen aftakkingen zitten die storingen kunnen veroorzaken. Misschien is er toch een "soort van isra-punt" te vinden waar de kpn-kabel je huis binnenkomt.
Gewijzigd door Franzki op 28 augustus 2009, 20:53

tibone
Nee ik heb alleen maar de twee stopcontacten. Een typische configuratie in 30 jaar oude huizen: Eerste contact wat eingelijk het ISRA contact is, en die is zo doorgelust naar het tweede stopcontact dat je met de oude draaischijven van vroeger tegelijk kon bellen.

Maar de bekabeling ziet er goed uit, heb ik los gehad schoon gemaakt en weer vast gezet.

Er zit alleen maar de zyxel op aangesloten verder niets (ook geen restjes oude bekabeling meer ...)

EdP
Juist die doorlus moet je verwijderen, al is het maar tijdelijk om te proberen de oorzaak te vinden.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbinding instabiel, snelheid dramatisch omlaag', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
WiFi verbinding Samsung Tv Sitecom router WiFi 13 19 juni 2017, 20:20
VPN verbinding Hardware instellingen 18 13 januari 2017, 20:07
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi 2 03 maart 2016, 18:54
internet snelheid Snelheid 5 26 augustus 2015, 15:10
Draadloze verbinding valt weg WiFi 36 13 november 2013, 11:15
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden