obey-robots.txt
23 September 2018, 01:25
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken

Vreemde tijdinstelling SpeedTouch 716

Franzki
Ik heb een raar probleem met mijn Speedtouch modem.

Ik laat de tijd synchroniseren met een tijdserver (nl.pool.ntp.org).

Bij de modemstatus staat bij de tijdsaanduiding de verkeerde maand. Het scheelt steeds precies één maand. Nu staat er bijvoorbeeld:

Wed, 26-Jul-2009 13:47:59+01:00

De dag van de week wordt dus wel goed berekend!

Het lijkt een rare bug in de firmware... want in het logbestand staat wel de goede datum.

Aug 26 12:56:53 VOIP: Recv 200 OK

Op zich geen groot probleem dus... maar ik vroeg me af of meer mensen hier last van hebben.

Product Name: SpeedTouch 716
Software Release: 6.1.7.2

Overigens ben ik niet van plan om een nieuwere firmware te uploaden omdat deze firmware enkele voordelen biedt zoals het aanpassen van de SNR,

Franzki
Toch maar een nieuwe firmware geprobeerd...

Product Name: ST716v5
Software Release: 6.2.29.2

Helaas kan ik nu de SNR niet meer tweaken...

Maar het rare probleem met de tijdweergave lijkt opgelost.

Verder worden de logs van het modem niet gewist als de verbinding wegvalt. En dat is een welkome verbetering omdat ik nu beter kan zien wat er gebeurt met mijn verbinding.

Voorlopig ga ik deze maar eens gebruiken, ondanks dat de vorige versie die ik had een "officiële" Speedlinq versie was.

Telfort webcareteam
@Franzki, ik werk zelf ook (o.a.) met een Speedtouch. Ik zou u adviseren om "706_Upgrade_R6172_sip" te gebruiken. Deze zou ook moeten werken met de DMT tool, en geeft hier geen tijd notatie problemen. In de ini config file is er overigens ook een ntp setting;
Download broncode  Code
[ sntpc.ini ]
add name=ntp0.nl.net version=3
add name=ntp1.nl.net version=3
add name=ntp2.nl.net version=3

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Franzki
@Wouter,

bedankt voor je reactie!

Hebben we het nu over dezelfde firmware versie 6.1.7.2? "Mijn" release 6.1.7.2 komt van de Speedlinq support site en heeft in elk geval de problemen met tijdweergave. Zelfs met handmatige tijdinvoer ging dit mis... ik voerde 6-9-2009 in en deze werd meteen zichtbaar als 6-8-2009. Alleen in het logbestand werd het dan weer wel goed aangegeven.

Misschien dat ik nog een keer opnieuw zou moeten beginnen, dus firmware installeren, reset to factory defaults en dan opnieuw configureren.

Maar voorlopig blijf ik even bij versie 6.2.29.2 omdat die de logsettings bewaart als de DSL-lijn wegvalt en weer opkomt. Dat is iets wat ik bij versie 6.1.7.2 erg mis.

Het niet kunnen tweaken van de SNR is geen ramp... op basis van mijn profiel haal ik al een mooie snelheid dus een lagere SNR instellen heeft weinig zin. Mocht ik behoefte hebben aan een hogere SNR dan ga ik wel weer terug naar de 6.1.7.2.

[EDIT]
Ja het is blijkbaar dezelfde firmware versie. (http://www.speedl...;Itemid=29)

[EDIT2]
Eén verschil... ik heb de 716 versie in plaats van de 706...

[EDIT3]
Google levert weinig op... behalve een Brits forum met een recente bijdrage van iemand die hetzelfde probleem heeft met een andere Speedtouch maar dan met firmware 6.1.4.3. Lijkt een beetje op een "millenniumbug".
Gewijzigd door Franzki op 08 september 2009, 00:45

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vreemde tijdinstelling SpeedTouch 716', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Speedtouch 780 adsl verbinding lukt niet Telfort met eigen modem/router 7 10 februari 2013, 13:41
Telfort met Speedtouch 780WL Telfort met eigen modem/router 43 18 april 2011, 01:43
dsl lampje brandt niet, vreemde router te zien Algemeen 5 01 juli 2010, 20:29
Telfort en Speedtouch 585 v 6 Telfort met eigen modem/router 21 15 april 2010, 23:38
TK Speedtouch 780 WL Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur 6 12 april 2010, 08:50
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly05:54:10