obey-robots.txt
26 April 2018, 16:58
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Hier kun je ervaringen kwijt over je eigen telefoonnetwerk. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale, asterix, etc
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Overstap Budgetphone, lijnhuur KPN

visserronald
Ik heb al een topic lopen op het forum, betreffende mijn plannen om het KPN Belbudget abo op te zeggen, en te gaan VoIPen via Budgetphone (inkomend) en poivY (uitgaand). Internet van Telfort wil ik wel behouden.

Hier staat het andere topic:
http://telfort.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=1272

Het is zo dat ik een voormalig Tiscali klant ben, die automatisch overgegaan is naar Telfort, bij de overname door ditzelfde Telfort.
Heb alleen internet van Telfort, 4 MB, zonder bellen, en betaal nu € 15,34 p/maand.

Ook betaal ik € 10,95 p/maand aan KPN, zijnde het abonnementsgeld voor KPN Belbudget.

Nou klinkt het wel aardig om KPN op te zeggen, maar er schoot me ineens te binnen, dat deze winst wel eens compleet zou kunnen verdampen, als deze € 10,95 p/maand voortaan door Telfort alsnog aan mij berekend zal worden; dit i.v.m. de zogenaamde lijnhuur (KPN factureert dan Telfort vanwege de lijn die gebruikt wordt voor ADSL, en Telfort berekent dit weer aan mij.

Hoe zit dit nu; ga ik daadwerkelijk € 10,95 p/maand besparen door KPN op te zeggen, of maak ik me blij met een dode mus, en is zo dadelijk mijn Telfort abo € 10,95 p/maand duurder?

Franzki
Ik dacht dat het zo zit:

Bij veel oude abonnementen van Tiscali en Speedlinq (vooral de lagere snelheden) zaten standaard niet de kosten van de koperlijn. Je moest dan zelf een KPN-lijn hebben (met minimaal belbudget abonnement) of kreeg een toeslag voor de dedicated lijn als je de koperdraden door de adsl-provider liet overnemen. Kostte toen iets van €9,50 per maand zeg ik uit mijn hoofd.

Als je het huidige "Tiscali" adsl-abonnement houdt, zul je er dus financieel niet veel wijzer van worden als je KPN opzegt.

Maar als je overstapt naar Telfort 4 Mb betaal je € 19,95 inclusief kosten voor de dedicated line... scheelt dus ruim 6 euro.

Let wel op dat je dan waarschijnlijk opnieuw een jaarcontract aangaat. Ook weet ik niet zeker of Telfort kosten voor de overstap in rekening brengt... maar dit zou je na kunnen vragen.

[EDIT]

Ook zou je nog na moeten gaan wat de juiste volgorde is als je je KPN-nummer wilt laten porteren naar je Budgetphone VoIP provider.
Gewijzigd door Franzki op 24 augustus 2009, 23:55

Telfort webcareteam
De netwerkdoorbelastings-kosten zijn inderdaad per 1 juli 2009 afgeschaft, voor Tiscali abonnementen is dit ongewijzigd gebleven [edit: na de komma is toegevoegd]
U kunt nu onafhankelijk van uw ADSL verbinding uw analoge telefoonabonnement opzeggen. Dit heeft dan geen invloed op de abonnementskosten die u maandelijks aan Telfort betaald.

Hugo
Gewijzigd door EdP op 03 november 2010, 23:34
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Franzki
Als ik het goed lees, zou dan de goedkoopste oplossing zijn om je abonnement bij Telfort niet te laten overzetten en gewoon het huidige aan te houden. Je KPN kun je dan gewoon opzeggen.

Ik had zelf niet meegekregen dat de doorbelasting van de netwerkkosten is afgeschaft.

visserronald
Dus als ik jullie correct begrijp, kan ik mijn KPN abonnement de deur uitdoen, en bij Telfort hou ik dan alles zoals het nu is; dus het maandbedrag blijft dan € 15,34?

Franzki
Zoals ik het verhaal van Hugo (Webcare) lees klopt dit.

Misschien dat Webcare dit voor de zekerheid nog kan bevestigen.

Telfort webcareteam
Dit is correct.

Joris
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

visserronald
Ik kreeg zojuist onderstaande mail van Budgetphone:

Geachte heer, mevrouw, Uw porteringsformulier is ontvangen; wij zullen deze in behandeling nemen.We hopen uw portering zo spoedig mogelijk uitgevoerd te hebben. Naar aanleiding van uw formulier hebben we een opmerking:U geeft aan ADSL te hebben. Als deze ADSL-verbinding is geleverd door/via KPN, dan vervalt de internetverbinding en kunt u niet bellen.U moet dan eerst overstappen naar direct ADSL of met uw internet provider contact opnemen om na te gaan wat de mogelijkheden zijn. We zullen uw aanvraag alvast behandelen en hopen dat u z.s.m antwoord geeft. -- Met vriendelijke groet, De helpdesk www.budgetphone.nlinfo@budgetphone.nltel 071 5815600tel 071 7110300 (gratis voor voip)fax 071 5815611

Het is nu toch niet zo, dat als KPN het porteringsformulier van Budgetphone ontvangt, niet alleen mijn telefonieabonnement bij KPN beëindigd wordt, maar ook mijn internetabonnement bij Telfort?
Ik meende begrepen te hebben, dat dit los van elkaar staat, en ik gewoon mijn analoge lijn bij KPN kon opzeggen, terwijl mijn Telfort internet in de lucht blijft.

Franzki
Als deze ADSL-verbinding is geleverd door/via KPN, dan vervalt de internetverbinding en kunt u niet bellen

Je adsl wordt geleverd door/via Telfort en zij nemen ook de koperdraden over... geen reden voor blinde paniek denk ik.

Misschien dat Telfort Webcare dit kan bevestigen.

Telfort webcareteam
Budgetphone kan niet bij ons een DSL lijn opzeggen. Ik denk dat ze op IPB doelen, Internet + bellen van KPN.

Joris
Gewijzigd door Telfort webcareteam op 28 augustus 2009, 13:18

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Overstap Budgetphone, lijnhuur KPN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
nummerweergave werkt niet via budgetphone Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 4 12 februari 2011, 15:45
Echo bij combi Budgetphone/Betamx Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 25 09 maart 2010, 21:52
Overstap Telfort pre naar HI Sim-Only Algemeen 1 12 januari 2010, 18:51
Overstap Gebruikers ervaringen 4 01 juli 2009, 03:23
Callvoip goede vervanging voor Budgetphone Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 18 17 juni 2009, 08:49
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly07:45:05
Steun ons
KabelDirect