obey-robots.txt
21 Maart 2019, 17:35
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
Hier kun je ervaringen kwijt over je eigen telefoonnetwerk. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale, asterix, etc
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Voip bellen via niet-Telfort netwerken

EdP
Graag nog even reactie over de wijze van aansluiten (zie #36 hierboven).
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Franzki
Graag nog even reactie over de wijze van aansluiten (zie #36 hierboven).

zie #33 en #37 Wink

EdP
Nee dat beantwoordt helaas niet mijn vraag.
Zit de Siemens tussen ISRA en modem, of zit het modem tussen ISRA en de Siemens?

visserronald
maar ik kan me voorstellen dat je in je modem/router iets moet instellen om je VoIP-verkeer naar de Siemens door te sturen. Staat hierover iets in de Siemens handleiding? En heb je dat ook gedaan?

Nee, mijns inziens moet dit niet in de modem/router gebeuren, maar in de Siemens Gigaset C470 IP zelf.
En dit heb ik ook ingesteld, identiek aan het voorbeeld, dat je hieronder kunt zien:

http://www.budgetphone.nl/docs/sip1/C470IPsip1.jpg

Dus: de Speedtouch hangt aan het ISRA punt en de Siemens aan een LAN poort van de Speedtouch?
Of zit de Siemens aan het ISRA punt en daarvandaan een draad naar de Speedtouch? (zoals de manual het laat zien)

Link naar Siemens C470 manual, scheelt zoekwerk.

De Speedtouch hangt aan het ISRA punt (dit is toch het punt waar het internet de woning inkomt?), en de C470 IP, zit via een netwerkkabel aangesloten op de LAN poort van de Speedtouch.
Je link deed het bij mij niet, maar ik had hier ook nog een handleiding gevonden:

http://www.voipshop.nl/files/pdf/siemens-gigaset-c470-ip-eco-handleiding-nederlandstalig.pdf
Gewijzigd door visserronald op 26 oktober 2009, 20:49

EdP
OK je hebt het dus niet aangesloten zoals de handleiding het voorstelt.
Is het een idee om dat ook eens te proberen?

Als je de Siemens n.l. zoals nu aangesloten hebt, dan vermoed ik ook dat je inderdaad wat poorten zult moeten forwarden.

Franzki
Ik wijs nog een keer op post #38 met een citaat uit de handleiding. En ga daarbij uit van de manier waarop het nu is aangesloten.

Of je moet de betreffende poorten forwarden in je modem.

Of je moet de NAT in het modem laten verversen door de Siemens

Nu gebeurt het tweede... maar blijkbaar niet vaak genoeg waardoor je wel kunt bellen maar na verloop van tijd (als de router de poorten weer dichtgooit) niet gebeld kunt worden.

visserronald
OK je hebt het dus niet aangesloten zoals de handleiding het voorstelt.
Is het een idee om dat ook eens te proberen?

Als je de Siemens n.l. zoals nu aangesloten hebt, dan vermoed ik ook dat je inderdaad wat poorten zult moeten forwarden.

Ik ben niet zo thuis in de materie, zoals jullie dit zijn, dus het zou ook zomaar kunnen, dat we langs elkaar heen praten (lees: schrijven).
Ik ben net even de meterkast ingedoken, en zal nu even uitleggen, hoe e.e.a. aangesloten zit.

Als we even de handleiding erbij pakken, beginnend op pagina 15:
http://www.voipshop.nl/files/pdf/siemens-gigaset-c470-ip-eco-handleiding-nederlandstalig.pdf

Stap 1. Telefoonsnoer en voedingskabel aansluiten op basisstation.

Met het telefoonsnoer heb ik niets gedaan; immers mijn nummer werkt alleen nog via VoIP. De voedingskabel heb ik aangesloten op het basisstation.

Stap 2. Basisstation aansluiten op vaste telefoonnet en lichtnet.

Met het telefoonsnoer heb ik niets gedaan; reden zie punt 1.
De netadapter heb ik in het stopcontact gedaan.

Stap 3. Basisstation met de router (internet) verbinden.

Het ene uiteinde van de Ethernet kabel zit in de LAN aansluiting aan de zijkant van het basistation, en het andere uiteinde in LAN poort 2 van de Speedtouch.

Wat de Speedtouch betreft, deze heeft uiteraard ook een adapter in het stopcontact zitten (logisch), er zit een Ethernet kabel op LAN poort 1, die verbonden is met de vaste pc, en er loopt een DSL kabel naar een splitter (ik vermoed dat dit het zgn ISRA punt is).

Volgens mij heb ik nu toch alles zoals het hoort aangesloten, of maak ik hier een denkfout?
Zo ja dan hoor ik het graag, leer graag wat bij Smile

Franzki
Volgens mij heb je het goed aangesloten...

De telefoonkabel is volgens mij inderdaad niet nodig omdat je geen analoge lijn meer hebt.
Dus je hoeft alleen maar de Siemens aan de router te hangen omdat je alleen met VoIP belt.

De Siemens maakt om de zoveel tijd een verbinding via de Speedtouch. De Speedtouch weet dan dat hij inkomende gesprekken naar de Siemens moet sturen. De Speedtouch maakt dan een tijdelijke vermelding aan in de NAT-tabel. Na verloop van tijd gooit de Speedtouch deze vermelding weer weg. Binnenkomende gesprekken worden dan niet meer naar de Siemens gestuurd.

Je kunt in de Siemens instellen dat hij vaker dit signaal stuurt (verversen NAT)... dan zou het moeten werken. De ververstijd die je moet kiezen zou kleiner moeten zijn dan de time-out tijd van de NAT.

Voor de echte liefhebbers hierbij een link naar de Speedtouch NAT application note:

http://www.speedt...te_NAT.pdf

Op bladzijde 9 staan de time-outs voor dynamische NAT per protocol.
Gewijzigd door Franzki op 26 oktober 2009, 22:41

visserronald
Ik wijs nog een keer op post #38 met een citaat uit de handleiding. En ga daarbij uit van de manier waarop het nu is aangesloten.
Of je moet de betreffende poorten forwarden in je modem.
Of je moet de NAT in het modem laten verversen door de Siemens.
Nu gebeurt het tweede... maar blijkbaar niet vaak genoeg waardoor je wel kunt bellen maar na verloop van tijd (als de router de poorten weer dichtgooit) niet gebeld kunt worden.

Franzki ik begreep eerst niet waar je dit vandaan had gehaald, maar nu zie ik dat je dit uit de handleiding van de C470 IP hebt (pagina's 140/141).
Echter ik ben nog minder dan een maand met het VoIP gebeuren bezig, en heb al aardig wat geleerd (vind ik zelf...), maar de termen die op de twee genoemde pagina's staan, daar begrijp ik helemaal niets van. Wat ik ervan begrepen heb, is dat het zo zou kunnen zijn, dat als er geen port-forwarding is ingesteld, of een DMZ is ingesteld er een probleem met de bereikbaarheid zou kunnen ontstaan. Echter dan stuit ik nu op een probleem, want hoe en waar kan ik zien, of er sprake is van port-forwarding, en hoe het met DMZ zit?

Franzki
Als je zelf niks in je Speedtouch hebt ingesteld, dan is er geen sprake van "port forwarding" of "DMZ".

Dan werkt het zoals ik in mijn vorige post heb vermeld... de Siemens stuurt dan steeds een signaaltje naar de Speedtouch om de router open te zetten voor inkomende gesprekken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Voip bellen via niet-Telfort netwerken', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
TV-ontvanger aanmelden bij Telfort Hardware instellingen 9 24 januari 2017, 08:28
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly 1 dag