obey-robots.txt
19 November 2018, 14:34
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
Telfort Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Telfort internet verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

Haperende / klapperende verbinding sinds 2 maanden

ditlezen
Ik heb sinds 2 maanden erg veel last van een wegvallende verbinding.
Dacht eerst dat het aan het modem lag, echter een ander modem bood geen oplossing.

Vanavond tussen 18 en 21 lag de verbinding er elke 10min ongeveer uit.
Kunnen jullie eens nakijken of er iets aan gedaan kan worden?

Ik zag dat er wel meer mensen last van hadden en dat deze na een aanpassing goed geholpen waren.
 
Franzki
Kun je iets meer vertellen over het probleem?... zoals:

Valt de verbinding ook uit als je modem rechtstreeks op het isra-punt aansluit?

En kun je hier eens de signaal-niveaus en tones posten?

En wat is je intrainsnelheid en afstand tot de centrale?

Veel vragen... maar het helpt wel om een beter beeld te krijgen.

[EDIT]

Als je tijdens het onweer een wegvallende verbinding had dan ben je niet de enige trouwens.... maar dat kan los staan van het probleem dat je al twee maanden hebt.
Gewijzigd door Franzki op 20 augustus 2009, 23:33
 
ditlezen
Mijn modem zit altijd al rechtstreeks op het ISRA-punt, ik heb namelijk geen KPN lijn meer.
Hoe kom ik aan mijn signaalniveau's en tones? Waar staan die?

Ben nu niet thuis, maar weet wel dat mijn modem aangeeft ongeveer 750Kbits up en iets van 10800 kbits down snelheid.
Afstand tot de centrale weet ik niet, maar dat kan nooit lang zijn, volgens mij maar iets van 400 meter.

Ik vind het juist zo raar, het heeft altijd goed gewerkt en nu opeens de laatste 2 maanden is het echt een ramp-verbinding.

Iemand anders gaf aan dat je kan worden terugggebeld als je te lang telefonisch in de rij staat, ik kan die optie nergens vinden...
 
EdP
De DSL Line Status vind je in Maintenance > Diagnostic > DSL Line.

Mijn verbinding is ook niet altijd even stabiel. Dit heb ik kunnen omzeilen met deze Howto: Lagere snelheid forceren voor een stabiele verbinding.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.
 
ditlezen
Ik heb je tip geprobeerd en heb mijn protocol ingesteld op ADSL2
Nu heb ik sinds dien geen enkel probleem meer gehad en heb ik de maximale snelheid die ik met dit protocol kan halen (net geen 9Mbit).

Nu wil ik echter weer even terug naar het adsl 2 plus protocol, maar wat is de naam om dit weer terug te zetten?

Onderstaande heb ik gedaan:

1. log in via de Command Prompt: telnet 192.168.1.254
2. tik in: sys edit autoexec.net
3. druk op i en tik dan in: wan adsl opencmd adsl2
gevolgd door Enter en sluit af met x
4. zet het modem uit en weer aan

Alleen nu heb ik daarna wan adsl opencmd adsl2plus ingetikt om het weer terug te krijgen, maar na een reboot blijft het modem op adsl2 staat, ook een reset maakt niet uit. Kan iemand mij hiermee helpen?
 
Franzki
De snelste manier is door het modem weer terug te zetten in de fabrieksinstellingen. Dit doe je met een scherp voorwerp in het daarvoor bestemde gaatje in het modem.

Enige nadeel is dat je je daarna de andere instellingen weer moet terugzetten.

Wat ook nog kan (maar is wat technischer en heeft iets meer risico dat 't fout gaat)

1. log in via de Command Prompt: telnet 192.168.1.254
2. tik in: sys edit autoexec.net
3. druk een paar keer op [Enter] tot je de betreffende regel met het adsl commando ziet
4. dan druk je op 'd' van delete
5. en dan moet je 'm nog opslaan met 'x' (save & exit)

Ik doe dit gedeeltelijk uit mijn hoofd... kan het helaas niet testen... dus doe voorzichtig.
Gewijzigd door Franzki op 01 september 2009, 22:36
 
ditlezen
Dat resetten heb ik al geprobeerd, maar dat werkt niet. Hij blijft op de oude adsl2 variant staan.
Of moet resetten nog op een bepaalde manier? Ik heb gewoon een paar seconden de resetknop ingedrukt gehouden...
 
Franzki
De resetknop moet je best lang indrukken... iets van 10 seconden (of langer?). Je ziet dat dan ineens aan de lampjes dat er iets gebeurt.

Als dit niet lukt kun je het ook vanuit het menu van je modem proberen. Dit zou ook moeten werken (restore factory default ofzoiets).
 
EdP
Voor een factory reset heb je 2 opties:
- onder Maintenance > Tools > Configuration zit een Reset knop
- het resetknopje indrukken voor minstens 20 seconden
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Haperende / klapperende verbinding sinds 2 maanden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
WiFi verbinding Samsung Tv Sitecom router WiFi 13 19 juni 2017, 20:20
VPN verbinding Hardware instellingen 18 13 januari 2017, 20:07
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi 2 03 maart 2016, 18:54
Draadloze verbinding valt weg WiFi 36 13 november 2013, 11:15
WiFi en VPN verbinding WiFi 1 29 mei 2013, 18:49
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden