obey-robots.txt
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
vast bellen via telfort storingen
Franzki
racinfo schreef:

Franzki,
Er wordt niet gegamed bij de storing; overigens heb ik weleens alle netwerkstekkers uit de modem getrokken, doch dat hielp niets.

Voor alle volledigheid zet ik dit PB er ook nog bij, dan houden we het overzichtelijk...

data-full-width-responsive="true">
EdP
Stop maar jongens.

Het is kinderlijk eenvoudig. De firewall heeft een indirecte rol in deze vraag. Zoonlief zet n.l. de firewall uit omdat hij (blijkbaar) met torrents werkt en het met firewall aan niet aan de praat kreeg. Met firewall uit gaat hij flink zitten downloaden en de hele bandbreedte wordt opgesoupeerd, er blijft niks meer over voor VoIP telefonie.

Zodra je de firewall weer aan zet stort zijn torrent verkeer in ("firewalled") en hou je dus weer genoeg over om te kunnen bellen.

Helaas is het geen van ons gelukt om de Bandwidth Management effectief te krijgen, het doet (met deze firmware) gewoon niet wat het hoort te doen.
Gewijzigd door EdP op 20 augustus 2009, 19:42
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Telfort webcareteam
Bedankt EdP voor je heldere kijk erop. Zat er vanmorgen ook aan te denken dat dit het probleem zou kunnen zijn. Ik nam het downloaden iets te letterlijk.

Joris
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

EdP
Met m'n networked mediatank aan het downloaden viel er ook niet te bellen, vandaar dat ik het snel herken. Het zou wel fijn zijn als er Telfort-firmwares komen waarin de Bandwidth Management gefixed wordt, want het is wel jammer dat het niet werkt.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Telfort webcareteam
Ik zal het aangeven aan de afdeling development, misschien kunnen ze er wat mee.

Joris
Gewijzigd door Telfort webcareteam op 24 augustus 2009, 09:55
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

racinfo
Geen telefonie (of slecht) tijdens torrents verkeer met firewall off. Prima, maar dit antwoordt onlokt bij mij de gedachte hoe bij torrents verkeer de instellingen zouden moeten zijn dat de firewall wel aan kan (blijven) staan. Of vraag ik iets stoms nu? Ikzelf kan met Vuze + firewall op ON gewoon telefoneren; mijn zoon blijkbaar met zijn nieuwsgroepen niet. Wat is dan de ''eventueele'' oplossing?

Nog een vraagje; elders op dit Forum lees ik over nieuwe firmware voor de Zyxel draadloze modem; ik lees echter nergens waar deze nieuwe firmware in voorziet t.o.v. de bestaande, bij de modems geleverde firmware.

Tot slot, door de instelling -5- bij QoS te verhogen heb ik het telefonieprobleem (al 2 mnd geleden) (naar beste) weten op te lossen.

Richard
Oooh... daar komt het magische woord. Torrents.
Daar zit het probleem bij veel modems, niet alleen de Zyxel. Je gooit alles open als je de firewall open zet, het is dus sowiezo beter om goede port-forwards te maken voor het torrent programma in plaats van de hele firewall maar uit te gooien.

Daarnaast gaan torrents hoofdzakelijk over UDP en een overvloed aan udp verkeer, hetgeen door torrentprogramma's vaker veroorzaakt wordt, laat routers op hun gat gaan.

Als je de Qos verhoogt, dan verhoog je de bandbreedte die je reserveert voor Qos applicaties zoals bijv. het voip verkeer. Dat kan goed helpen ja, maar zal ook de snelheid van je internet wat lager brengen als ik me niet vergis.

Fijn dat je jouw oplossing meldt, maar ik zou toch adviseren gewoon port-forwards te maken voor dat torrentprogramma en je zoon te zetten het max. aantal verbindingen in het torrentprogramma wat lager te zetten.
Dan is het vaak ook al redelijk opgelost.

Ohja, voor zover ik begrepen heb van het Webcaretream voorziet de nieuwe firmware hoofdzakelijk in verbetering van het telefonie gedeelte.
Greetings, Richard.

racinfo
Richard,
Bedankt. Je begrijpt dat ik (nog) weinig invloed heb over de gedragingen van mijn zoon (had ik 26 jaar geleden mee moeten beginnen Angry maar tijdens een a.s. verjaarsfeessie kan ik hem wellicht om de oren slaan met krachttermen waarvan ik tot op de dag van vandaag zelf nog nooit gehoord had! Frown Bedankt iedereen op dit Forum Pfft ,
Groet, Reg

Telfort webcareteam
@racinfo,

De huidige firmware versies zijn stukken beter mbt telefonie. Momenteel zijn wij bijna klaar met het ontwikkelen van nieuwe firmware voor de zilveren modems. Deze beta versies worden momenteel getest. Werkt bij mij thuis prima icm torrents en bellen.
Waar u overigens ook goed op moet letten bij het gebruik van torrentprogramma's, is het globale connectie (verbinding) limiet. Als u problemen met telefonie ondervindt, zou ik u adviseren dit limit in uw torrentprogramma te verlagen naar bijvoorbeeld 100 of 50 simultane/gelijktijdige verbindingen.

Wouter

Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'vast bellen via telfort storingen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TV-ontvanger aanmelden bij Telfort Hardware instellingen : 9 24 jan 2017
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing : 5 09 jan 2017
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router : 2 23 dec 2016
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie : 3 14 nov 2016
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen : 2 13 nov 2016