obey-robots.txt
24 September 2018, 14:02
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

vast bellen via telfort storingen

racinfo
Hallo allemaal, wellicht stel ik een domme vraag, maar als mijn lieve zoon tbv games de firewall uitschakelt van onze Zyxel modem en- of gelijktijdig aan het downloaden is zijn wij vrijwel onbereikbaar op ons telefoonnummer. Willen we zelf bellen dan valt vaak de verbinding gedeeltelijk uit (we horen wel de tegenparty); indien ik bij deze storingen de firewall op ENABLE zet dan is de storing meteen weg. Kan dit de oorzaak is.

Telfort webcareteam
Om hier een goed antwoord op te geven moet ik eerst uw lijn bekijken. Kunt u mij een postcode en huisnummer sturen via een pb?

[update]
U heeft dit probleem sinds kort? Uw lijn ziet er goed uit en daar lijkt het niet in te zitten.
Heeft u al eens de modem gereset en opnieuw ingesteld?
Het zou ook zo kunnen zijn dat bij de logging alles aan staat, als er dan zoveel verkeer overheen gaat met daarbij ook nog gebruik van wireless kan dit een te grote belasting zijn van de modem.
Ik neem aan dat uw zoon bedraad op de modem is aangesloten, of gaat alles draadloos?

Joris
Gewijzigd door Telfort webcareteam op 20 augustus 2009, 13:50
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

racinfo
Joris, als ik de firewall in het modem weer enable zet is alles okidoki. Maar dat was juist mijn vraag: zonder firewall storing en een 80% belast modem; met firewall op ON nog maar 22% belasting. Mijn zoon zit geknepen te downloaden, volgens zijn zeggen rond 100 kB; ikzelf download niets, een beetje Googlen en email. Alles is bedraad met vaste lijnen. De bottleneck is die firewall, als ie uit staat zijn we telef. onbereikbaar. Zet ik de fw aan dan werkt alles prima. Maar wat kan die daar nu mee te maken hebben?
Ikzelf heb wel een gedachte, doch die wordt niet bevestigt: als de firewall uit staat staat de modem op 80% te hijgen; anderzijds dus 22%; wordt er , als de fw uit staat, soms via onze computers door derden gebruik gemaakt van onze pc's? Kan dat? Even voor de duidelijkheid; ik heb GEEN trojans of wat dan ook; draai heel vaak Hitman Pro en Karpasky (zonder dat er iets gevonden wordt).
Ra Ra dus....
ps
Modem instellingen heb ik van het 1e uur gesaved en die weleens teruggezet. Overigens staat dan de firewall weer aan en hebben we geen storing. Het draait puur om die firewall, daar zit het 'm in.
(sorry, lang verhaal)

Franzki
Ik ken het verhaal alleen maar andersom... dat met inschakelen van de firewall de processorbelasting toeneemt... zeker met intensief downloaden.

Als het gebeurt bij het uitschakelen van de firewall... dan lijkt het mij dat de firewall normaal nogal wat verkeer of connecties tegenhoudt. Als de firewall dan uit staat kunnen al die connecties wel opgezet worden waardoor het modem er uiteindelijk op vastloopt. Misschien kan er bij de games iets ingesteld worden waardoor er minder connecties worden gemaakt zodat de Zyxel minder zwaar belast wordt.

Telfort webcareteam
Ik zet zelf altijd als eerste de fw in de modem uit en heb nog nooit mijn muis over het scherm zien zweven of vreemde dingen meegemaakt. Zolang u op niet al te vreemde sites komt kan ik het wel betitelen als veilig.
Het hoeft niet alleen de fw te zijn, het kan ook een combinatie zijn en dat de fw net de druppel is. Daarom doelde ik ook op de logging, of die aan staat. Als daar elk vinkje aan staat en er wordt gebruik van gemaakt zoals u ons zegt, dan kan ik begrijpen dat die het erg zwaar heeft.

Wat ik wel interessant vind is of dit altijd al zo is geweest, of dat er sinds kort iets veranderd is in het gebruik, of dat het altijd al zo is geweest. Theoretisch zou het ook gewoon aan de modem kunnen liggen, maar daar ga ik nu nog niet vanuit.

Lange verhalen vind ik niet erg, beter teveel dan te weinig informatie bij dit soort problemen.

Joris
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

racinfo
Joris, 1.5 jaar (zolang we het hebben) is dit zo. Maar een vraagje, wat bedoel je met "logging"? Overigens zijn wij zeer tevreden over TELFORT, dit zeg ik maar eens omdat ik ook weleens anders hoor. Vroeger hadden wij ADSL2 via een ISDN2 net van de KPN en hoewel ik tenvolle besef dat telfort een dochter van KPN is Wink heeft de wijziging van vroeger naar telfort ons wel een super lijntje opgelevert. Sneller en stabieler dan ooit.... tevoren !!

Telfort webcareteam
In de modem kunt u onder maintenance >logs >log settings allerlei dingen loggen. Daar doelde ik op, staan die allemaal aan?

Joris

racinfo
Neen Joris, er staat alleen een vinkje bij: (3 stuks)
clear off after sending email
system errors
fsm

bij alle andere is niets aangevinkt

Telfort webcareteam
Ik zal eens met een collega overleggen hierover, kom er later op terug.

Joris

racinfo
Prima Joris (doe rustig aan, ik heb geen haast)
Bedankt alvast voor de genomen moeite!
Reg.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'vast bellen via telfort storingen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
TV-ontvanger aanmelden bij Telfort Hardware instellingen 9 24 januari 2017, 08:28
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly06:42:44