obey-robots.txt
18 Juli 2018, 02:46
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Telfort Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Telfort internet verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken

Wat voor snelheid kan ik verwachten?

Dragon
Op dit moment zit ik bij compuserve en heb een 8 mbit snelheid die ik volledig haal. Ik zag dat ik bij telfort rond de 10-13 mbit moet halen maar is dit haalbaar?

Mijn modem log op dit moment:

noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 10 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cc de ee ee ee ee ee ee ed cc ba 85
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 14 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 27 db
tone 32- 63: 00 24 55 57 77 78 99 99 99 99 99 99 99 88 89 99
tone 64- 95: 88 88 89 98 99 99 99 89 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 96-127: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 77 78 78 88 88 88 88
tone 128-159: 87 87 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 160-191: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 67 66 77 76 77
tone 192-223: 77 77 66 66 67 27 77 76 66 66 66 66 66 66 66 66
tone 224-255: 66 66 66 66 65 56 66 66 66 66 66 66 66 66 65 65
tone 256-287: 05 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66
tone 288-319: 66 66 66 66 66 66 66 65 55 66 55 55 55 55 55 56
tone 320-351: 55 56 65 55 55 56 66 65 55 65 55 55 55 55 55 55
tone 352-383: 55 55 56 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 44
tone 384-415: 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 54 44
tone 416-447: 44 44 44 44 45 43 24 43 34 44 33 44 34 44 32 44
tone 448-479: 33 33 33 32 23 22 22 22 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Verder had ik nog een vraagje als ik telfort bestel moet ik dan zelf mijn kpn lijn afzeggen of doet telfort dat?
 
Telfort webcareteam
10Mbit moet haalbaar zijn lijkt mij. Wanneer u uw postcode en huisnummer stuurt in een pb kan ik een betere schatting doen.

Wij kunnen uw lijn ook voor u opzeggen bij KPN.

[update]
Ik verwacht dat die met een 20Mbit abonnement zo tussen de 13 en 18 zal halen. Lijn is 1570 meter lang, de postcode check geeft aan dat die 500 meter langer is.
Als u een overstap aanvraagt kunt u daarbij telefonie van ons bestellen, wanneer alles is opgeleverd wordt uw KPN nummer geporteerd en wij zeggen dan het contract met KPN voor u op.


Joris
Gewijzigd door Telfort webcareteam op 19 augustus 2009, 15:30
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
 
Dragon
Bedankt voor de updateSmile

Ik betaal op dit moment rond de 35 euro met kpn erbij dus ik bespaar 15 euro per maand als ik overstap. Helaas wil ik geen telefonie meer aangezien ik gebruik maar van voipcheap. Als ik geen telefonie abbonement neem dan moet ik dat zelf regelen?
 
Telfort webcareteam
Dan kunt u het zelf opzeggen bij KPN.

Joris
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
 
EdP
Telfort en Compuserve maken toch gebruik van dezelfe infrastructuur, of ben ik nou abuis?
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.
 
Dragon
Dat klopt ja maar mijn internet is gelocked op 8 mbit dus ik haal maximaal 900 kb per seconde
 
MRooze
Ik zeg tegen Dragon je krijg ongeveer 14mb ik zit n.l. zelf op 1580mtr afstand (Toen het nog tiscali was had ik ooit 18mb 1 jaar lang heb er zelfs bewijs van maar webcare team zegt dat dat helemaal niet mogelijk is dus dan ben je uitgelult).
Het schommelt bij mij heel erg, de snelheid zit meestal onder de 14mb en upstream is gezakt tot onder de 1mb, ik laat het modem elke nacht maar automatisch resetten (5 minuten uit) met een tijdklok omdat ook vaak telefonie wegvalt na gebruik van peer2peer programma's en om af en toe de snelheid weer iets omhoog te krijgen (door de reset krijg ik vaak weer iets hogere snelheid want anders zakt het weg tot onder de 13mb).
Ik ben absoluut geen tevreden klant maar het is dat ik nergens anders terecht kan voor het geld wat ik nu betaal anders was ik al lang pleitte bij telfort.
Gewijzigd door MRooze op 28 november 2009, 14:19
 
EdP
Als ook de upload inzakt gaat de verdenking uit naar je bedrading (in huis of buiten de deur) en zul je dezelfde ervaring hebben bij elke dsl provider.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.
 
Franzki
@MRooze
Om aan te sluiten bij EdP: begin eens met het bekende verhaal, namelijk het modem met een korte goede kabel direct op het isra-punt aansluiten. Splitter mag er tussenuit als je geen KPN-abo meer hebt voor analoge telefonie.


ik laat het modem elke nacht maar automatisch resetten (5 minuten uit) met een tijdklok omdat ook vaak telefonie wegvalt

Ik moet zeggen dat ik het een creatieve oplossing vind... maar deze oplossing heeft niet de voorkeur.

- een sterk variërende upload en downloadsnelheid worden veroorzaakt door problemen met de kwaliteit van het adsl-signaal. Het is dus zinvol om thuis de bekabeling na te lopen en als dit niets uithaalt je probleem bij Telfort te melden.

- als je problemen hebt met Torrents zou je eens na kunnen gaan of je alles goed geconfigureerd hebt. In principe zou het geen problemen met je verbinding of telefonie mogen geven.


*) Resetten in de nacht heeft nog een raar gevolg. 's-Nachts is er meestal minder dataverkeer op de koperdraden en dus minder overspraak. Je signaal zal dan dus iets beter zijn en het modem zal wat hoger intrainen. Maar na een reset overdag is dit effect misschien weer weg.

[EDIT]
Wat is je haalbare snelheid volgens de Telfort postcodecheck?
En kun je een keer je signaalwaardes en adsl-spectrum posten?
Gewijzigd door Franzki op 29 november 2009, 23:43
 
Telfort webcareteam
@MRooze,

Welk modem gebruikt u? Voor de zilveren ZyXEL modems zijn er nieuwe versies van de firmware beschikbaar via de firmware pagina van onze website.

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wat voor snelheid kan ik verwachten?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
alternatieven voor fritzbox Telfort met eigen modem/router 2 03 maart 2016, 18:50
internet snelheid Snelheid 5 26 augustus 2015, 15:10
Exclusief verlengaanbod is 50% duurder dan voor nieuwe klant? Algemeen 1 25 juli 2013, 14:33
NAS onzichtbaar voor Experia Box Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 25 juni 2013, 23:50
Unlock code voor sony ercsson J120i Telfort Mobiel algemeen. O.a. SimLock, instellingen en advies 1 13 mei 2013, 22:07
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly03:01:10
| jbasomers 1 dag