obey-robots.txt
19 Juli 2018, 13:12
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemene gebruikers ervaringen zowel positief als negatief kun je hier kwijt.
 Onderwerp afdrukken

Belkosten buiteland

dobld
Ik ben net weer terug van vakantie, ben onder andere in Italie en Frankrijk geweest.
Geregeld bel ik naar Indonesie, dit kost een vermogen vanuit Nederland..
ongeveer 2 euro per minuut...
Ik heb een gewoon simkaartje van Telfort, prepaid.. Nu hoor ik altijd verhalen dat wanneer
je in het buitenland bent de kosten van het mobielbellen nog duurder worden. Ik heb een andere ervaring. Ook vanuit Italie heb ik naar Indonesie gebeld... blijkt het maar 50 cent per minuut te zijn. Ideaal. En later in Frankrijk ook gebeld, 1 euro per minuut. En nu ben ik weer in Nederland, en betaal ik weer 2 euro per minuut. Het lijkt er op dat hoe verder ik van huis ga, hoe goedkoper het wordt. Waarom is het bellen in Nederland zo duur, of in Italie zo goedkoop. Terwijl dat in tegenstrijd is met 'de verhalen/ervaringen'. En weet iemand ook of ik voor dezelfde prijs als in Italie ook in Nederland kan bellen? Van Nederland naar Indonesie bellen moet toch goedkoper kunnen dan 2 euro per minuut? (Ik weet het bestaan van Skype.. maar ik heb niet altijd een laptop met internet bij me..)

Dirk

EdP
Waarom het mobiel bellen vanuit het buitenland goedkoper is weet ik niet, ik deel je verbazing in deze.
Behalve Skype is er ook nog bijv. VoipBuster, FreeCall of LowRateVoip, met deze laatste bel je al voor 2cpm naar IndonesiŽ, 4cpm bij VoipBuster en 5cpm bij FreeCall. Deze accounts kun je behalve op de pc ook in een SIP device met je meenemen. Sommige mobiele telefoons kunnen overweg met SIP (zelf geen ervaring mee). Misschien kun je hiermee je belkosten drastisch omlaag brengen.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

JoVaSe
Dat is geen misselijk bedrag. Wat je zou kunnen doen is een voipbuster account nemen. In je settings zet je dan je mobiele nr en vaste nr. Dan bel je eerst naar een lokaal nr in NL, daarna het buitenland nr.
Altijd goedkoop bellen naar het buitenland op die manier. Heeft me al veel geld bespaart. Heb even gekeken en het kost je dan 4cent pm.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Belkosten buiteland', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly19:40:08