obey-robots.txt
19 Juli 2018, 13:33
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemene gebruikers ervaringen zowel positief als negatief kun je hier kwijt.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

opzegproblemen!!

GSanders
Hallo allen,

Aangezien ik met mijn brieven naar Telfort compleet genegeeerd wordt, wilde ik toch
even via dit forum de meningen peilen.

Mijn situatie is als volgt:

Brief 1

t.a.v. klantenservice postbus 217 2400 AE Alphen aan de Rijn
01 Mei 2009

onderwerp : mislukte opzegging

Geachte heer / mevrouw,
19 december 2008 jongslede heb ik telefonisch mijn telfort internet abonnement opgezegd aangezien ik enkele weken daarna zou verhuizen. De meneer van de klantenservice vertelde mij dat de betaling nog 3 maanden zou doorlopen aangezien dat mijn contractstermijn was maar dat het verder geregeld was. Tot maart 2009 dus. Nu kwam ik er onlangs achter dat de betaling nog niet gestopt was en dat ik een betaling binnen heb gekregen over de maand April. Na uitvoerig contact met de klantenservice van telfort bleek dat er telefonisch niets voor mij gedaan kon worden en dat mijn enige optie is om mijn contract per maart 2010 nogmaals op te zeggen.
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het mislukken van een opzegging aan uw zijde resulteert in een nieuw jaarcontract voor mij op nota bene mijn oude adres. Ik ben gewoon voorzien van internet en vind een jaarlang doorbetalen voor een ongebruikte service onacceptabel. Ik hoop dan ook dat we zo snel mogelijk tot een oplossing kunnen komen.
Ik kijk uit naar uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Gijs Sanders

-------------------------------------------------------------

reactie telfort: 12 mei 2009

Geachte heer Sanders,

In reactie op uw brief van 1 mei 2009 waarin u verzoekt om uw abonnement alsnog per december 2008 op te zeggen, kunnen wij u het volgende mededelen.

Wij streven ernaar correspondentie spoedig en volledig af te handelen. Wegens grote drukte zijn wij echter niet eerder in staat geweest uw brief te beantwoorden. Daarvoor onze excuses.

Uit controle van uw gegevens is gebleken dat u op 19 december 2008 contact heeft gehad met Telfort. Dit was met de klantenservice en er is informatie gegeven over het opzeggen. Op de klantenservice
is het echter niet mogelijk om abonnenmenten op te zeggen. Daarom is uw abonnement ook niet opgezegd. U kunt op de volgende manieren uw abonnement opzeggen:

- Schriftelijk, u kunt uw verzoek zenden aan onderstaan adres:
- Telefonisch, via telefoonnummer 0900-9596 opties 2-2-3 in het keuzemenu

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Telfort

-------------------------------------------------------------
brief 2

TELFORT INTERNET
05 Juni 2009

kenmerk : TV8EWRQH20/JK

Geachte heer / mevrouw,
Allereerst hartelijk dank voor uw reactie op mijn brief van 1 Mei 2009 (bijlage) over mijn opzegging van 19 december 2008. Waar ik echter minder blij mee ben is het semigeautomatiseerde antwoord dat u mij stuurt ter afhandeling van deze in mijn ogen niet al te ingewikkelde zaak. Het is vervelend om neergezet te worden als een naïeve abonnementhouder die niet weet welk nummer hij moet bellen om zijn abonnement op te zeggen.
Mag ik u er op attent maken dat het nummer dat u mij toestuurt voor het opzeggen van mijn abonnement 0900-9596 exact het nummer is dat ik in december 2008 gebeld heb en dat dit nummer ook in de algemene voorwarde van studentADSL op de website vermeld staat als nummer van de klantenservice.
http://portal.isp...arden.html
Ik verzoek u dus vriendelijk het gesprek van die dag nogmaals te beluisteren en zult horen dat mij niks te verwijten valt wat betreft de procedure die ik doorlopen heb ten gunste van het opzeggen van mijn contract. Dit houdt ook in dat uw argument om mijn verzoek van 1 mei jongslede af te wijzen pertinent onwaar is!
Om mijn verhaal zover nodig nog enigszins kracht bij te zetten is gebleken na nogmaals contact met uw klantenservice (0900 9596 5 juni 2009 11:45) mijn contract nu wel is opgezegd per Maart 2010 maar dat ik hier geen bevestiging van ontvang aangezien er problemen zijn met het stopzetten van verbinding of iets dergelijks. Meneer wist mij wel te verzekeren dat de betaling per ingaande Maart 2010 gestopt zou worden en dat dit nu duidelijk in het systeem vermeld stond. Deze situatie doet mij erg denken aan mijn telefonisch contact van december 2008: WEL een telefonische bevestiging: “ja alles is geregeld!” maar geen schriftelijke. Dus op goed vertrouwen er vanuit gaan dat de betaling stopt zoals ik al eerder tevergeefs heb gedaan.
Ik hoop dat u op gronden van mijn argumenten, die door uw bedrijf eenvoudig te controleren zouden moeten zijn, ook van mening bent dat mijn lopende maar ongebruikte abonnement stop gezet mag worden en dat dus ook de betaling per direct gestopt kan worden.
Ik vertrouw op uw medewerking en inzicht in deze zaak en hoop dat u inziet dat de gevolgen van een miscommunicatie als deze voor mij iets zwaarder wegen dan voor een bedrijf als u.

Met vriendelijke groet,
Gijs Sanders

------------------------------------------------

telfort: geen reactie

------------------------------------------------

brief 3

TELFORT INTERNET
14 juli 2009 en 05 Juni 2009

kenmerk : TV8EWRQH20/JK

Geachte heer / mevrouw,

Wegens geen reactie op mijn brief van 05 juni jongslede stuur ik u dezelfde brief nogmaals in de hoop een reactie van uw kant te ontvangen.

Allereerst hartelijk dank voor uw reactie op mijn brief van 1 Mei 2009 (bijlage) over mijn opzegging van 19 december 2008. Waar ik echter minder blij mee ben is het semigeautomatiseerde antwoord dat u mij stuurt ter afhandeling van deze in mijn ogen niet al te ingewikkelde zaak. Het is vervelend om neergezet te worden als een naïeve abonnementhouder die niet weet welk nummer hij moet bellen om zijn abonnement op te zeggen.
Mag ik u er op attent maken dat het nummer dat u mij toestuurt voor het opzeggen van mijn abonnement 0900-9596 exact het nummer is dat ik in december 2008 gebeld heb en dat dit nummer ook in de algemene voorwarde van studentADSL op de website vermeld staat als nummer van de klantenservice.
http://portal.isp...arden.html
Ik verzoek u dus vriendelijk het gesprek van die dag nogmaals te beluisteren en zult horen dat mij niks te verwijten valt wat betreft de procedure die ik doorlopen heb ten gunste van het opzeggen van mijn contract. Dit houdt ook in dat uw argument om mijn verzoek van 1 mei jongslede af te wijzen pertinent onwaar is!
Om mijn verhaal zover nodig nog enigszins kracht bij te zetten is gebleken na nogmaals contact met uw klantenservice (0900 9596 5 juni 2009 11:45) mijn contract nu wel is opgezegd per Maart 2010 maar dat ik hier geen bevestiging van ontvang aangezien er problemen zijn met het stopzetten van verbinding of iets dergelijks. Meneer wist mij wel te verzekeren dat de betaling per ingaande Maart 2010 gestopt zou worden en dat dit nu duidelijk in het systeem vermeld stond. Deze situatie doet mij erg denken aan mijn telefonisch contact van december 2008: WEL een telefonische bevestiging: “ja alles is geregeld!” maar geen schriftelijke. Dus op goed vertrouwen er vanuit gaan dat de betaling stopt zoals ik al eerder tevergeefs heb gedaan. .....
Ik hoop dat u op gronden van mijn argumenten, die door uw bedrijf eenvoudig te controleren zouden moeten zijn, ook van mening bent dat mijn lopende maar ongebruikte abonnement stop gezet mag worden en dat dus ook de betaling per direct gestopt kan worden.
Ik vertrouw op uw medewerking en inzicht in deze zaak en hoop dat u inziet dat de gevolgen van een miscommunicatie als deze voor mij iets zwaarder wegen dan voor een bedrijf als u.

Met vriendelijke groet,
Gijs Sanders

----------------------------------------------------

telfort: geen reactie

----------------------------------------------------

Ik ben er van overtuigd dat ik volledig in mijn recht sta.
misschien dat telfort daarom maar kiest voor de makkelijkste weg: negeren?

Heeft iemand ervaringen met dit soort gang van zaken of misschien een tip om dit professioneel af te handelen?
IK BEN NIET BOOS HOOR Wink

Groet

Gijs Sanders
Rotterdam

Telfort webcareteam
Alles is bij u opgezegd per 17/7/2009, alle kosten worden gecrediteerd vanaf 10/3/2009. Als het goed is zou u wel een schriftelijke bevestiging gehad moeten hebben van de opzegging. Uit coulance vanwege het ongemak crediteren we het vanaf 10/3/2009.

Hopelijk is het voor u in orde op deze manier.

Joris
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

EdP
Dat is dan eigenlijk nog netjes geregeld, want zoals ik het lees is er in eerste instantie niet opgezegd. Ja de helpdesk en de opzeglijn hebben hetzelfde (dure) telefoonnummer, maar voor beide gebruik je een andere menu-keuze. Als je de helpdesk hebt gesproken, dan heb je dus niet de opzeglijn gebeld, of je moet 2x gebeld hebben, 1x naar de helpdesk en 1x naar de opzeglijn.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

GSanders
ben erg opgelucht met deze uitkomst! eindgoed algoed..
superbedankt voor het snelle handelen!

@ EdP: het zou best eens dezelfde lijn kunnen zijn indd maar ik wilde ozeggen dus heb
dat menu ook gekozen.. de jongen aan de lijn verzekerde mij dat de opzegging was afgehandeld...
Gewijzigd door GSanders op 08 augustus 2009, 12:12

Richard
de jongen aan de lijn verzekerde mij dat de opzegging was afgehandeld...

En dat is een probleem wat ook wel eens bij andere providers speelt, je weet nooit zeker of het ook daadwerkelijk gebeurt is.
Vraag derhalve altijd om een schriftelijke bevestiging en vraag meteen ook wanneer je die uiterlijk gehad moet hebben. Heb je er dan nog steeds geen, gelijk weer bellen en vragen waar die bevestiging blijft.

Aanvullend een email met opzegging schrijven is ook erg handig.
Greetings, Richard.

grassbrook
Per 1 febr. jl. overgestapt van Hetnet naar Telfort.
Gebruik gemaakt van de overstapservice.
Echter staat mijn status van mijn abonnement bij Hetnet nog steeds op "onbepaald".
In de Telfortwinkel wordt mij verteld dat er opgezegd is.
Vervolgens stuur ik ook nog een mail naar Telfort.
Intussen weer een maand extra betaald aan Hetnet.
Wordt gebeld door Telfort dat er toch echt opgezegd is, dat er eerst een foutje was gemaakt, en dat het met terugwerkende kracht geregeld is.
Maar nog steeds geen bevestiging.

Ik wacht nog één week en dan zet ik de Telfort doos op straat en kunnen ze m afhalen, wegens het niet voldoende nakomen van de overeenkomst.
Heb ook nog niets betaald, maar bij de eerste incasso zal ik direct storneren.

Telfort webcareteam
@grassbrook,

Graag ontvang ik per PB uw postcode en huisnummer om de status van uw opzegging te kunnen controleren.

Hugo
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Telfort webcareteam
Wij hebben uw opzegging op 18-01-2010 bij HetNet ingediend en zij hebben op 21-01-2010 aan ons terug gemeld dat hij succesvol is uitgevoerd.

Eventueel onterecht geïncasseerde bedragen dient HetNet gewoon aan u te crediteren.

Hugo

grassbrook
Hallo Hugo,
Allereerst bedankt voor je reactie.

Toch nog even een opmerking.
Ik heb begin december vorig jaar Telfort aangevraagd, voor levering op 01-02-2010.
Dus waarom wordt er pas op 18-01-2010 opgezegd bij Hetnet.
Overigens ontkent Hetnet in februari nog dat er is opgezegd.
Ik wacht nog af, maar ben niet geholpen met je antwoord.

Een van de redenen voor overstappen was de overstapservice. In de bevestigingsbrief stond dan ook dat ik niets hoefde te doen.
Ik weiger dan ook hierover nog weer eens met KPN te gaan bellen.

Telfort webcareteam
Ik heb uw probleem uitgezet bij de overstapdesk, morgen verwacht ik hier terugkoppeling op.
Wij hebben uw bestelling op 02-12-09 ontvangen dus ook ik ben van mening dat voor een opleverdatum van 1 feb 2010 het indienen op 18 jan te laat is.
Mocht dat zo blijken te zijn dan is dit een fout aan onze kant en zal Telfort de kosten crediteren.

Hugo

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'opzegproblemen!!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly20:01:29