obey-robots.txt
20 April 2018, 11:00
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

noise margin downstream: 6 a 9 db>krap?

Space2012
Aloha,
Mijn buurvrouw en ik zitten op de Zyzel multipc modem, laatste dagen weg vallende verbinding

Maintenance > Diagnostic > DSL Line>DSL line status:

noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 18 db
tone 0- 31: 00 00 00 0a bc cd dd dd de ee dd dd dc cb a9 75
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 9 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 39 db

Internet ledje rood:
tone 0- 31: 00 00 00 0b bb cd dd dd ed ed ee dd dc cb a9 74
noise margin downstream: 6 db <<<<<

tone 0- 31: 00 00 00 0b bb cc dd dd ee dd ee dd dc cb a9 74
noise margin downstream: 7 db <<<<

bij 6 a7 dB geen internet(internet ledje rood en automatische ADSL line reset) bij 9 wel internet.
Krappe margin dus.... nog tips om dit te verhogen?

Mijn ISRA punt in de muur (20 a 30 jaar oud) ziet er nogal rommelig eruit van binnen, mag daar alleen een KPN monteur aan zitten?

Hans Schoonekamp
Gewijzigd door Space2012 op 09 maart 2011, 19:49

Franzki
Zit de buurvrouw op een eigen modem of op jouw modem erbij?

Ik heb een vergelijkbaar probleem... wegvallende verbinding en schommelende downstream noise margin... hoewel ik niet weet of deze twee dingen iets met elkaar te maken hebben. http://telfort.ge...ad_id=1190 Misschien leuk om een keer door te lezen als je je verveelt.

Ik zou beginnen (als je dit niet hebt gedaan) om in de Zyxel bij de logfile instellingen (maintenance-> logs->log settings) een vinkje te zetten bij "System Maintenance". Je kunt dan later in je logfiles terugzien hoe vaak en wanneer de verbinding eruit is geweest.

Verder het modem zo dicht mogelijk bij het ISRA-punt aansluiten, eventueel ook zonder splitter.

Ook zou ik een melding doen bij de telefonische supportdesk en eventueel hier posten wat je bevindingen zijn.

Er is nog een "howto" op dit forum http://telfort.ge...ead_id=850 waarin uitgelegd wordt hoe in sommige gevallen een Zyxel modem stabieler te krijgen is. Bij mij werkte dat trouwens niet goed maar je zou het kunnen proberen... misschien levert het in jouw geval wel iets op.

ISRA punt zou ik zelf niets mee doen... dat is de verantwoordelijkheid van KPN/Telfort.
Gewijzigd door Franzki op 02 augustus 2009, 15:10

Space2012
nog meer gegevens: na ADSL line reset een paar minuten online ook met 6 db margin.
Ook even de KPN monteur gespeelt door de ISRA blauwe en rode draad opnieuw gestript te hebben>weer vers blinkend koper
maar helaas zelfde dB margins...
zal de helpdesk morgen maar eens bellen... gisteren gedaan 4 min wachten, van de terugbel optie gebruik gemaakt>niet teruggebelt..
ondertussen :Bij de logfile instellingen (maintenance-> logs->log settings) een vinkje gezet bij "System Maintenance"
op aanraden van Franski...
Heb al een jaar Telfort en woon 2km vande centrale (Haal max. 10Mbit)

Franzki
2km afstand tot de centrale? op basis van de attenuation downstream van 39 db denk ik eerder dat het tegen de 3 km aanzit.
Gewijzigd door Franzki op 02 augustus 2009, 16:16

Space2012
De werkelijke waarde gezien de versterking zal inderdaad 3km zijn.
Zal eens om een lijn check vragen..

Space2012
Goede ervaring met de helpdesk :zaterdag belde ik de helpdesk >verwachte wachttijd 5 min>nummer achter gelaten en maandag werd ik teruggebeld. ook was er antwoord op mijn mail.
de Helpdeskmedewerker ging mijn log na van de afgelopen dagen en concludeerde juist dat ik een onstabiele lijn heb sinds woensdag. ze gaan een lijn meting doen 10 werkdagen...

Metteen praten over DSL status noise margin downstream dB's helpt

momenteel is de verbinding 6843 kbps / 1018 kbps ipv 9500 maar wel aardig stabiel ondankt downstream db van 5 a 9.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'noise margin downstream: 6 a 9 db>krap?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly03:46:25
Steun ons