obey-robots.txt
18 Juli 2018, 04:55
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Telfort Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Telfort internet verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

Internet en Voip problemen

mclonline
Goede middag,

Wij hebben een half jaar geleden last gehad van een klapperlijn.
de voip / telefoon werkt niet goed en de verbinding viel weg.
het internet happerde internet radio werkte al helemaal niet.

Toen hebben ze 3 kabelbreuken gevonden in de buitenlijn.
na kpn deze heeft gerepareerd ( heeft 1 week geduurd voordat ze de storingen hadden gevonden en opgelost. )

nu een half jaar verder,
internet valt weer steeds weg, internet radio blijft haperen.
telefoonverbinding valt weg.

even nog een paar gegevens:

noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 24 db
tone 0- 31: 00 00 00 09 9a bb bc cc cc bb bb bb bb aa a9 00
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 11 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 42 db
tone 32- 63: 00 00 00 55 55 55 44 55 44 44 45 56 76 89 98 99
tone 64- 95: 09 99 99 99 99 89 99 98 98 88 88 88 88 88 88 88
tone 96-127: 87 87 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 64 57 77 77
tone 128-159: 77 77 76 67 77 77 76 66 57 76 66 35 66 65 22 45
tone 160-191: 56 66 66 66 66 66 52 45 55 55 54 03 55 55 55 55
tone 192-223: 55 55 55 55 55 44 44 43 44 44 44 42 43 33 33 33
tone 224-255: 33 33 33 22 00 02 00 02 20 00 00 00 00 00 00 00
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

SAR Driver Counters Display:
inPkts = 0x00ecabcf, inDiscards = 0x00000007
outPkts = 0x008e0a63, outDiscards = 0x000a6060
inF4Pkts = 0x00000000, outF4Pkts = 0x00000000
inF5Pkts = 0x00000004, outF5Pkts = 0x00000005
openChan = 0x0000000a, closeChan = 0x00000008
txRate(Bps) = 370, rxRate(Bps) = 14161


dus heb ik telfort gebeld.
deze zeggen dat de lijn goed is en niet aan de lijn ligt
en dat de lijn al 3 weken weer helemaal stabiel is.
terwijl er gistere nog een rood lampje heeft gebrand en ik de modem gister helemaal heb gereset.

Hoe kan ik er voor zorgen dat de lijn goed wordt nagekeken ??
telfort dut er niks aan. en kpn geeft toe dat de lijn slecht is maar mag niks doen omdat ze daarvoor toestemming moeten hebben van telfort.

wat zijn dan nog de mogelijkheden ??
Gewijzigd door mclonline op 31 juli 2009, 13:50
 
Telfort webcareteam
Mag ik uw postcode en huisnummer via een pb ontvangen?

Joris

[edit]

Ik zie net als mijn collega's niet direct een probleem. Het is niet zo dat u aan het up- en downloaden bent als u problemen heeft?

Joris
Gewijzigd door Telfort webcareteam op 31 juli 2009, 14:51
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
 
mclonline
ik heb wel vaak de online radio aanstaan.
maar dit heeft eerst wel goed gewerkt.
tevens als het hard regent of zo dan gaat het lampje van de dsl rood branden en hebben we helemaal geen verbinding meer.
als het weer minder hard regent springt hij weer vaak op groen, en soms moet ik daarvoor de modem opnieuw opstarten.

Marcel Dekkers
 
EdP
Dat is een goeie! Zou er een lek in de kabel zitten zodat regenwater binnendringt?
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.
 
Telfort webcareteam
Vocht op de kabel kan heel goed het DSL signaal verstoren, door een monteur met een kast af te dichten kan dit meestal eenvoudig verholpen worden. Daar kunnen we wel wat aan doen.

Dan blijft uw andere probleem nog bestaan, kunt u misschien nog antwoorden op mijn vorige vraag? Bij een 4Mbit verbinding kan ik me voorstellen dat er weinig verkeer overblijft als u ook tegelijkertijd aan het up- en downloaden bent.

Joris


Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
 
mclonline
Nee, Ik ben dan niet aan het downloaden als de verbinding van de telefoon wegvalt.
tevens hebben we nu 4Mbit terwijl dat eerst 8Mbut was !!
Maar dat zal samenhangen met de telefoonproblemen denk ik!

Marcel Dekkers
 
Telfort webcareteam
Als ik uw lijn bekijk kan ik nog steeds niets ontdekken.
Kunt u voor mij 3 voorbeelden verzamelen van telefoongesprekken die afgekapt werden? Tijdstip en datum hebben we dan nodig.
Kunt u ook de sip logging aanzetten in de modem en de logging van de gesprekken die niet lukten ook naar mij sturen.

Joris
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet en Voip problemen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Proxy problemen Algemeen 7 14 september 2017, 20:51
Geen tv en telefoon en internet heeel traag Storing 2 29 februari 2016, 19:53
internet snelheid Snelheid 5 26 augustus 2015, 15:10
internet buitenland bundel Klacht over Telfort 1 09 augustus 2015, 22:57
Storing internet, Vast bellen en Interactieve TV ? Nijmegen en omst... Telfort Mobiel internet snelheid en storingen 1 04 oktober 2014, 16:10
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly05:10:36
| jbasomers 1 dag