obey-robots.txt
18 Juli 2018, 04:53
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Telfort Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Telfort internet verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

Internet 10 sec up / 1 min down

Maxloader
Ik heb erg last van een zeer vage / instabiele verbinding, hij is meer down dan up.
Ik draai een servertje op dit moment hier op deze lijn
Dit abonnement staat op naam van het bedrijf waar ik werk (SI-Systems).
Ik heb een Zyxel 2602R-D1A, en dit is echt een onwijs brak kutding om het maar zacht uit te drukken.
Ports forwarden is echt om te janken omdat dit zowel in de forwarding tabel moet als in de firewall tabel (ook staat drop incoming packets standaard aan :S?).
Zodra ik de dhcp server modus uitschakel flipt dit ding m helemaal totaal, dan is het echt aan/uit om de seconde en zeer traag, dhcp aanzetten heeft dan geen zin, alleen een fabrieks reset helpt.
We hebben nog wel wat andere modems misschien liggen, alleen vraag ik me af of dat zyxel modempje niet op mac adres geverifieerd wordt?

Betreft postcode 2625 GZ trouwens...

EdP
Sorry Maxloader, maar het is flauwekul om een modem daarom af te zeiken. Als je niet begrijpt hoe NAT en firewalls werken moet je niet zulke woorden in je mond nemen. Het is juist een hele verstandige keuze dat je poorten kunt forwarden en onafhankelijk daarvan kunt doorlaten en blokkeren zoals je maar wilt.

Heb je er nog een andere router op aangesloten?
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Maxloader
nee, die lijn staat op m'n werk, forwarden is uiteindelijk wel gelukt en ik weet wel hoe het werkt maar bij de meeste routers worden entries automatisch overgekopieerd naar de firewall.
hij werkt nu ineens wel, na het opnieuw opstarten van de server... beetje vaag want ik heb vanaf thuis gewoon naar die lijn zitten pingen, en de responds komen normaal gesproken van de router zelf en niet van de server.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet 10 sec up / 1 min down', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen tv en telefoon en internet heeel traag Storing 2 29 februari 2016, 19:53
internet snelheid Snelheid 5 26 augustus 2015, 15:10
internet buitenland bundel Klacht over Telfort 1 09 augustus 2015, 22:57
Storing internet, Vast bellen en Interactieve TV ? Nijmegen en omst... Telfort Mobiel internet snelheid en storingen 1 04 oktober 2014, 16:10
Alleen lokaal internet op Windows Vista Storing 5 26 maart 2013, 15:28
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly05:08:02
| jbasomers 1 dag