obey-robots.txt
16 Juli 2018, 18:38
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Telfort Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Telfort internet verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Zeer instabiele verbinding Telfort sinds begin aansluiting 0228 gebied!

roelant
Beste Forumleden, Telfort Webcare,

Ook ik ben kennelijk slachtoffer geworden van een zeer slechte ADSL lijn. Op 22-06 is mijn lijn opgeleverd; toen 1 week zonder noemenswaardige problemen gedraaid, ware dat de snelheid onder de maat is. Mijn abonnement is gemigreerd van BBNED en daar haalde ik de volle 20 mbit n.l. 2.3 MB/sec dowload. Met het 20 mb abo van telfort kom ik niet boven de 14 mbit uit en dat terwijl de afstand tot de centrale en de kwaliteit van het koper gelijk is gebleven. Door deze inside informatie wist ik van een telfort medewerker op de helpdesk los te peuteren dat mijn lijn express gelimiteerd wordt op 15 mbit en nooit sneller zal worden. kennelijk is de prijs/kwaliteit verhouding ander ongunstig voor Telfort. Dit "cappen" vind ik ronduit schandalig, temeer omdat ik van tevoren geïnformeerd had bij deze zelfde helpdesk of mijn snelheid na migratie naar het KPN netwerk zou veranderen. "Nee, meneer deze zal alleen maar beter worden want wij hebben het beste netwerk van NL" Niet dus. Deze info werd verstrekt op het GRATIS 0800 nummer. Tot zover mijn klagen over de migratie snelheid, want ik zou daar nog mee kunnen leven als de lijn stabiel zou zijn.

Na de eerste week van gebruik dus op vakantie getogen en 22-07 teruggekomen om een volkomen brakke ADSL lijn aan te treffen. Packet loss en een throughput van 250 kb/sec bij download van een 100 mbit server daar waar ik eerst 1.3 mb/sec haalde. DSL lampje blijft gewoon branden en de ruisverhoudingen zijn normaal. Toch klapt om de 5 a 10 minuten de verbinding er uit; verdwijnt het wereld bolletje in mijn taakbalk, en kan er geen verbinding met internet, email, FTP, whatsoever gemaakt worden. Op 24-07 kijk ik op de website van telfort en blijkt dat er een storing is op het netwerk bij 8000 klanten. Echter op 25 en 26 juli nog steeds last van een klapperende verbinding. Omdat ik bel via VOIP / budgetphone in het Zyxel modem ben ik ook niet telefonisch te bereiken want de verbinding valt voortdurend uit. Op dit moment al voor 20 eurie met de helpdesk gebeld via mijn dure mobiel. Want de helpdesk op de email stelt vragen als: staat er een magnetron naast het ISRA punt? (Terwijl ik aangeef dat de modem in de meterkast staat!)
Enfin: modem is conform regels aangesloten op ISRA punt; draadje van 30 cm zonder splitters natuurlijk. Met een Siemens SX762 dezelfde problemen, dus het ligt niet aan het modem of aan de computer, want op 3 verschillende computers hetzelfde probleem. Als ik de helpdesk bel wordt er gezegd dat ik een keurige stabiele verbinding heb. NIET dus .... vechten tegen de bierkaai! Na de vierde keer bellen wordt er dan medegedeeld dat ik teruggebeld ga worden op mijn mobiel en dat ze het verder uit gaan zoeken. Navraag bij vrienden die in hetzelfde postcode gebied wonen blijkt dat zij exact dezelfde problemen hebben, dus hoe kan Telfort dit ontkennen?? Dit zijn de postcodes waarvan ik ZEKER weet dat ze problemen hebben:

1613 CJ nummer 39 (ondergetekende)
1601 NM nummer 13
1602 DL nummer 35

Ik wil best de abonementsgelden blijven betalen, maar ik wil ook dat mijn klacht serieus genomen wordt: ik vind het te makkelijk om te zeggen: hier is de lijn stabiel, als ik toch duidelijk aan kan tonen dat de verbinding brak ik. Is er misschien dan toch nog steeds een storing in de DHCP servers? En hoe kan het in dat ik zoveel aan snelheid moet inboeten na een simpele migratie van BBNED naar KPN? Telfort kan zich in dit geval niet verschuilen achter argumenten van drukte op het net en afstand centrale, want die is bij een migratie gelijk gebleven. Ik voel me dus behoorlijk bekocht. Als deze zaak niet snel tot een oplossing komt ga ik weer terug naar BBNED of XS4all (Ook KPN maar wel de volledige 20 mbit; gek hé!!??)
Weet iemand een adres waar ik een klacht in kan dienen of om vroegtijdige beëindiging van mijn abonnement zonder slotnota kan verzoeken wegens het niet nakomen van leveringsverplichting van Telforts zijde? Ik hoop eigenlijk dat het niet nodig is en dat ze het probleem snel vinden, ik houd jullie op de hoogte.
Alvast hartelijk bedankt voor alle feedback; puik werk dat jullie hier doen!

Roelant

Telfort webcareteam
Alle lijnen die u opnoemt vallen onder de storing die op dit moment speelt, vandaar de slechte verbinding op dit moment.

http://klantenser...aties.aspx
Hoor net dat het opgelost is, over 6 uur zullen alle problemen naar verwachting weg zijn.
Doordat u en uw vrienden op het KPN netwerk aangesloten zijn is het niet mogelijk bij deze storing om exact aan te geven op welke postcodes of centrales het aanwezig is.

U wordt niet gecapped, het profiel staat op 20Mbit ingesteld, ik zie dat er een ticket open staat op uw lijn, daar zal ik dit snelheid probleem bij aankaarten.

Joris

Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

roelant
Beste Joris,

Uw bericht klinkt als muziek in de oren! Ben benieuwd als ik vanavond thuis kom, want op dit moment is het probleem nog elke 5 minuten er. (17.30) Moet ik misschien het modem hard resetten? En ik ben blij dat u de ticket extra onder de aandacht brengt met het migratie v/s snelheids probleem. Ik waardeer dit zeer!

MvG,

Roelant
Gewijzigd door roelant op 28 juli 2009, 17:30

roelant
En zes uur later ... nog steeds een drama :S

Telfort webcareteam
Ik zie ook dat er nog problemen zijn, ze gaan de storing zo weer aanmelden en ermee verder.

Joris
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

roelant
Klopt Joris, de snelheid is ook nog steeds onder de maat en de verbinding wordt nog regelmatig verbroken, ware het dat het minder frequent nu is en de verbinding is ook weer sneller terug. Een normaal telefoongesprek voeren is echter nog steeds niet mogelijk, en normaal internetten ook niet. Het moet wel een zeer serieus probleem zijn getuige het feit dat het na 6 dagen nog niet opgelost is.

EDIT: Nu 16.30 het wordt steeds erger, verbinding valt weer om de 5 minuten weg, downloadspeed is helemaal ruk. ben ook nog niet gebeld door Telfort. Ik ben er eigenlijk wel helemaal klaar mee. Als klant moet ik telfort de kans geven het op te lossen, maar ik heb nu wel genoeg geduld getoond dacht ik zo; hoe lang kan dit nog gaan duren? Ik ben nu ook telefonisch nauwelijks bereikbaar.
Gewijzigd door roelant op 29 juli 2009, 16:53

Telfort webcareteam
Ik begrijp dat het erg frustrerend voor u is. Hopelijk begrijpt u dat wij de storingen zo spoedig mogelijk op proberen te lossen en daardoor de klanten tevreden proberen te stellen. Wanneer er een kleine 4000 klanten last hebben van een storing rusten wij niet achterover in onze stoelen maar proberen we die zo spoedig mogelijk op te lossen..
Blijkbaar is het probleem lastiger te lokaliseren dan gedacht.
Een interne storing werkt natuurlijk niet mee.

Joris

roelant
Ik suggereer ook niet dat Telfort op zijn lauweren rust. Maar ik vind het ronduit stuitend dat een dergelijk storing zoals bij mij al meer dan een week duurt. En als ik andere forum reacties hier lees staat mij in de toekomst nog wat te wachten. Als ik mijn werk niet goed doe sta ik op Parnassusweg; mag ik ook kwaliteit van een internetprovider verwachten? Er wordt ook niet op de website vermeld dat er nog steeds storing is in bepaalde postcode gebieden. Dat zou wel netjes zijn naar al die mensen die blijven bellen naar het 0900 nummer.
U moet zich niet persoonlijk aangevallen voelen. Ik verwijt u niets en ben blij met uw hulp. Maar dat ik gefrustreerd ben heeft u goed geobserveerd, net zoals die andere 3999 klanten. (als het er niet meer zijn!)

Telfort webcareteam
Doordat de storing aanwezig is op het KPN netwerk is het voor ons technisch niet mogelijk om exact aan te geven op welke postcode of op welke centrale een storing is. Op ons eigen netwerk kunnen we dat wel, maar het KPN netwerk zit anders in elkaar.
Ik voel me ook niet persoonlijk aangevallen, ik probeer alleen wat begrip te kweken. Al kan ik uw frustratie ook goed voorstellen en zou zelf ook niet happy zijn.

Joris

roelant
Hoi joris! vanaf 14.00 vanmiddag lijkt mijn verbinding weer stabiel. Ik zeg het voorzichtig voordat ik ga juichen.. Dit geldt ook voor die vrienden van mij. De snelheid is nog wel een issue dus ik hoop dat je nog naar dat ticket daarover wil kijken? Hopelijk blijft de stabiliteit zo. Thanks!

Roel

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zeer instabiele verbinding Telfort sinds begin aansluiting 0228 gebied!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
WiFi verbinding Samsung Tv Sitecom router WiFi 13 19 juni 2017, 20:20
TV-ontvanger aanmelden bij Telfort Hardware instellingen 9 24 januari 2017, 08:28
VPN verbinding Hardware instellingen 18 13 januari 2017, 20:07
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly09:22:34