obey-robots.txt
21 April 2018, 13:54
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Verbinding na anderhalf jaar totaal waardeloos

Remc0
Omdat ik hier veel positieve berichten lees over mensen die van elkaar advies krijgen en zo hun problemen krijgen opgelost.

Mijn probleem begon 4 weken terug waarbij mijn internet connectie aan het wegvallen gaat dus ik geef een telefoontje aan de helpdesk en deze starten een onderzoek. Tijdens dit wegvallen verloor ik ook snelheid en zat ik regelmatig net boven de 4000 kbps ipv 8000 kbps. Ik heb hiervoor reeds de modem bij het ISRA punt aangesloten (20cm kabel ong?) en toen bleef dit probleem ook. Nu zit hij gewoon weer op de lange kabel onder het huis door naar de andere kant van de kamer waar de LAN lijnen naar boven gaan.

De helpdesk ronde mijn onderzoek een paar dagen later af met een sms: Uw lijn is gestabiliseerd... Toen draaie ik weer netjes op 8000kbps / 1024kbps (ongeveer, dit wisselt soms...). Enkele dagen later begon het gedoe opnieuw dus weer Telfort gebeld en toen werd er opnieuw een onderzoek gestart. Dit zou uiterlijk Donderdag 23 Juli worden afgerond om 17:00 en daarna zouden ze iets laten weten, die dag niets maar de volgende ochtend een mevrouw van de KPN. Maandag 27 Juli tussen 12 en 2 komt er een monteur langs... Prima!

Vandaag is de monteur langs geweest en heeft in de centrale een kabel verwijderd welke nog in de tijd van kiestonen werd gebruikt en die er niet meer hoorde. Verder heeft hij één van mijn lijnen van het isra punt gewisseld want deze had vuil of iets op de lijn en was niet zuiver. Hij heeft hem omgezet naar een reserve lijn en hij haalde toen met zijn "kastje" 8005 kbps en 1028 kbps dus dat klonk mij perfect!

Mijn modem begon met intrainen op 8003 tegen 668 maar dit was volgens de KPN meneer wel in orde en wellicht zou het modem zichzelf nog opnieuw intrainen. In de 5 minuten nadat hij weg was viel de lijn 3x weg maar daarna is hij vrij stabiel gebleven... Tot nu net vanavond en hij viel weer weg enkele seconden...

Tevens heeft mijn modem besloten terug te gaan naar de 6864 kbps / 627 kbps... Zo is het dus al de laatste 2 weken geweest met periodes dat hij elke 20-30 seconde wegvalt en periodes dat hij hier heel stabiel op draait...

Nu heb ik wel gelezen dat een Zyxel modem kan kiezen voor een lagere snelheid en dan meer stabiliteit maar als hij al anderhalf jaar zo goed draaide en nu ineens niet meer... Hoe kan dit?

Ik denk zelf dat de modem gewoon overleden is want de KPN zegt dat de lijn goed is, mijn kabels lijkt me niets mis mee en zelfs met een korte kabel vanaf het ISRA punt valt hij weg...

Wat kan ik nu nog doen? Ik heb geen zin meer om de helpdesk te bellen met mijn mobiel want de vaste lijn riskeer ik weg te vallen als ik eindelijk aan de beurt ben...

Telfort Webcare kunnen jullie iets betekenen voor mij?

Of zijn er meer mensen met dit probleem in regio Ter Aar / Nieuwkoop?

EdP
Als je het relaas van Franzki leest, kun je zien dat zelfs een lijnonderzoek, wat toch een momentopname is, ook niet zaligmakend is. De monteur kan net op het moment gemeten hebben toen de zaak in orde was. Overigens begrijp ik van een van de kenners dat een dermate lage upload een veeg teken is dat de lijn toch niet goed is.

Is die monteur ook in de wijkcentrale geweest, of alleen in huis?
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Remc0
Hij is in de centrale geweest, de wijk kast en bij mij in huis... Verder meet hij in de muur heel even die 1028 volgens hem en vervolgens was de modem 668 iets en daar zei hij niets over en hij zei dat dat nog wel kwam...

Ik zat te denken aan overstappen naar een andere partij maar als mijn lijn naar de mallemoeren is heeft dat ook geen zin ?

[Edit]
Ik post dit bericht en POEF... weg is mijn connectie... nu weer online met 6.3mbit

Heb trouwens ook zo'n mooie grijze Zyxel P-2602HW-D1A
Gewijzigd door Remc0 op 27 juli 2009, 23:26

EdP
Raar dat hij zei "dat dat nog wel kan". Klinkt niet ok.
Met overstappen weet je zeker dat je draden opnieuw ergens vastgemaakt moeten worden, maar dat is wel de moeilijke manier van draden goed vastmaken. Volgens mij moet KPN maar 's een andere (goeie) monteur langssturen (maar ja, wie ben ik?).

Geinige avatar heb je Grin
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Remc0
Ik heb stille hoop dat het Telfort Webcare team wellicht nog rond dwaalt hier en me kan helpen... En anders lijkt overstappen nog een te wagen optie want krijg dan een nieuwe modem en dan maken ze mijn kabels ergens anders vast?

PS. jouw avatar en onderschrift zijn ook leuk Wink
Gewijzigd door Remc0 op 27 juli 2009, 23:31

Telfort webcareteam
Ik wil graag even de terugkoppeling nakijken die we hebben gehad en uw lijn weer goed werkend krijgen.
Kunt u mij uw gegevens per PB sturen?

Joris
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Remc0
Heb mijn gegevens per pm verzonden aan jullie. Mocht er iets missen hoor ik dit graag.

Telfort webcareteam
Het probleem is nog bij ons in behandeling. Ik vraag u om geduld.

Joris
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Remc0
Hij is vandaag redelijk stabiel tot nu toe en we wachten nog even af Wink

Remc0
Paar keer weggevallen maar verder redelijk stabiel. Verder draaien we nu op 8005 kbps / 627 kbps ipv de 6.2-6.6 van de afgelopen weken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbinding na anderhalf jaar totaal waardeloos', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
WiFi verbinding Samsung Tv Sitecom router WiFi 13 19 juni 2017, 20:20
VPN verbinding Hardware instellingen 18 13 januari 2017, 20:07
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi 2 03 maart 2016, 18:54
Draadloze verbinding valt weg WiFi 36 13 november 2013, 11:15
WiFi en VPN verbinding WiFi 1 29 mei 2013, 18:49
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly06:40:32
Steun ons
Praxis