obey-robots.txt
26 April 2018, 17:23
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemene gebruikers ervaringen zowel positief als negatief kun je hier kwijt.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

12move>Tiscali>Telfort... snellere abo? 22 euro betalen!

Rodelion
Ik begon bij 12move, wat Tiscali werd, en vervolgens Telfort. Prima. Nou wilde overgaan naar Internet+Bellen. Normaal gesproken kun je dat geheel kostenloos aanvragen, maar bestaande klanten moeten 22 euro betalen. Ik heb echter nooit getekend voor Telfort, en ben stilzwijgend overgegaan op eerst Tiscali en vervolgens Telfort, en heb dus twee keer de kans gehad om per direct mijn abonnement te beëindigen -- en tóch zou ik geld moeten betalen omdat ik een jaarcontract met hen aan wil gaan?

Ik heb een e-mail gestuurd, vervolgens een brief, en toen weer een e-mail, om die 22 euro terug te vorderen -- ik heb geen enkele reactie mogen ontvangen.

De helpdesk vind ik een grap: als je een probleem per e-mail voorlegt, krijg je het verzoek om geld weg te gooien door de helpdesk te bellen, en daar hoor je na een paar minuten dat ze het probleem verder in behandeling nemen, en dat je volgende week maar weer moet bellen als het dan nog steeds niet is opgelost.

Ik vind het een walgelijke firma... maar ze zijn érg goedkoop, en ik doe het er mee.

Richard
Huh? Je moet 22 euro betalen om bellen erbij te nemen? Dus feitelijk gaan ze meer aan je verdienen en moet je ook zoiets betalen als setup en administratiekosten of zoiets? Vindt ik wel belachelijk en ook nog eens belachelijk duur.

Greetings, Richard.

EdP
Als je van Tiscali komt betaal je zelfs 24,95 om over te stappen.
Vraagje: waarom zou je Telfort Vast Bellen nemen? Je kunt toch ook bijv. BudgetPhone nemen?
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Rodelion
Bellen erbij nemen, zou geen geld kosten, maar bellen kan alleen met het abonnement van 20 Mbs - en ik had een ander abonnement, één die Telfort officieel niet eens aanbied, en dan moet je natuurlijk betalen voor het veranderen van je abonnement. Angry
Ik wil nog een keer ergens boos worden, maar ik weet niet waar...

Het ergste vind ik nog dat ik 32 euro per maand betaal, maar toch compleet genegeerd word als klant. Als ik weer eens in Amsterdam-Zuidoost ben, wil ik me graag eens goed boos maken op het hoofdkantoor, totdat de beveiliging me er uit zet.

the unknown
Waarschijnlijk heb je een abonnement die constant mee is genomen door de overnames.

Je kan ook een Telfort tot 4MB + bellen nemen voor € 29.90
of een tot 20mb abonnement plus bellen voor € 34.90 . ( zoals vermeld op de website)

Administratieve kosten worden voor klanten van 12move/ Tiscali ect. berekend als ze overgaan naar een Telfort abonnement.

Boos kan je worden maar dit is wat alle klanten betalen.

Je moet het ook op een andere manier zien en dat is dat je er jaren lang weinig voor hebt betaald. Als je overgaan naar een andere provider zal je ook ongeveer hetzelfde betalen , alleen moet je rekening houden dat je mail adressen verloren gaan.

Als ik zo alles lees wordt je niet bedonderd ofzo.

Misschien dat je naar een andere provider kan gaan en daar profiteren van de akties.. maar uiteindelijk betaal je bij alle providers 30+ voor een internet (20mb) plus bellen.

Rodelion
Van de Telfort-website:

Ik ben een voormalig Tiscali-/12Move-/Speedlinq-klant. Kan ik overstappen naar een van de abonnementen van Telfort?
Je kunt overstappen naar een Telfort abonnement. Als je overstapt naar een abonnement met een lager maandelijks abonnementsbedrag, rekent Telfort hiervoor eenmalig € 24,95 administratiekosten. Je betaalt € 19,95 per maand voor Telfort 4Mb en € 24,95 voor Telfort 20Mb. Meer informatie over hoe je je huidige abonnement kunt wijzigen, vind je op de online klantenservice.
[bron: http://internet.telfort.nl/shop/veelgesteldevragen.html]

Dit bedoel ik dus Smile Ik wist alleen niet dat het nog online stond.

Omdat het linkje voor het overstappen van Tiscali-abonnees niet werkte, heb ik per e-mail hulp gevraagd aan de helpdesk van Telfort. Ik kreeg ongebruikelijk snel een keurige reactie waar in stond omschreven wat ik moest doen: de optie gebruiken voor het wijzigen van de abonnementsvorm. Nadat ik de wijzigingsprocedure had voltooid, stuurde ik een e-mail naar de helpdesk om te informeren waarom ik opeens 24,95 euro moest betalen. Daarop kreeg ik de reactie dat dit normale procedure was.

Het stukje dat ik hier boven citeer, kon ik toen niet vinden, maar ik heb wel een e-mail geschreven om bezwaar te maken -- daar kreeg ik géén reactie op. Toen heb ik een brief geschreven, maar wederom zonder reactie. Tenslotte weer een e-mail gestuurd... maar doodse stilte.
In die periode was ik depressief, dus ik heb het er toen bij laten zitten... maar nu is het tijd om het weer op te pakken, en dat geld terug te krijgen.

@EdP: het was dus inderdaad 24,95 euro... ik had het alweer verdrongen.

edit: ik had een 12move/tiscali-abonnement van 13,95 euro, dus overstappen naar een ADSL-abonnement van 19,95 had gratis moeten zijn.
Gewijzigd door Rodelion op 27 juli 2009, 03:22

Telfort webcareteam
Zou ik uw gegevens per pb mogen ontvangen, dan kan ik kijken wat ik voor u kan doen.

Joris
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

EdP
Volgens mij zitten er een aantal misvattingen in je verhaal.
Ten eerste is bellen niet gratis bij Telfort. Behalve dat je voor elk uitgaand gesprek een starttik betaalt, zit er ook een vaste prijs van 9,95 per maand aan vast.

Verder zie ik niet hoe je tot de conclusie komt dat overstappen gratis had moeten zijn.

Rodelion
@Telfort support: PM gestuurd! Bedankt Smile

@EdP: het abonnement om te kunnen bellen kost geld, ja. Maar het bellen zelf is (of: was tot voor kort! want tegenwoordig rekenen ze wel startkosten) gratis. Verder heb je niet goed gelezen: voormalige 12move/Tiscali-klanten konden gratis overstappen als ze een duurder abonnement namen. De overstap-procedure werkte echter niet, en toen heb ik op advies van de Telfort-helpdesk de procedure voor het wijzigen van de abonnementsvorm doorlopen.

EdP, ik snap niet waarom je niet snapt hoe ik tot de conclusie kom dat overstappen gratis zou moeten zijn, maar ik zal het voor je herhalen. Dit komt van de Telfort-website:

Ik ben een voormalig Tiscali-/12Move-/Speedlinq-klant. Kan ik overstappen naar een van de abonnementen van Telfort?
Je kunt overstappen naar een Telfort abonnement. Als je overstapt naar een abonnement met een lager maandelijks abonnementsbedrag, rekent Telfort hiervoor eenmalig € 24,95 administratiekosten. Je betaalt € 19,95 per maand voor Telfort 4Mb en € 24,95 voor Telfort 20Mb. Meer informatie over hoe je je huidige abonnement kunt wijzigen, vind je op de online klantenservice.
[bron: http://internet.telfort.nl/shop/veelgesteldevragen.html]
Gewijzigd door Rodelion op 27 juli 2009, 19:42

EdP
Lezen kan ik wel hoor en als ik het doe dan zie ik nog nergens staan dat het gratis zou zijn. Ligt zeker aan mij dan. Alleen de suggestie wordt gewekt, meer kan ik er niet van maken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '12move>Tiscali>Telfort... snellere abo? 22 euro betalen!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
TV-ontvanger aanmelden bij Telfort Hardware instellingen 9 24 januari 2017, 08:28
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly08:10:15
Steun ons
Onlinekabelshop