obey-robots.txt
data-full-width-responsive="true">
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
bridge modus
Richard

maar als ik bel weten ze er niets van daar, het kost scheppen geld en ze geven geen oplossing.
slecht bedrijf dat telfort

Beetje kort door de bocht conclusie. Het werkt met de apparatuur van Telfort. Jij wilt iets wat niet standaard is. Dan bel je voor hulp maar daar geeft Telfort uiteraard ook geen support op, als ze dat zouden doen zou het hun ook bakken met geld kosten om personeel op te leiden en is je internet niet meer zo goedkoop.

Voor afwijkende configuraties moet je dan ook niet bij je provider zijn, bij Alice, Online, Tele2 en KPN gaan ze je daar ook echt niet mee helpen.
Dus dat soort support krijg je alleen bij de duurdere providers.

Oke, terug naar bridgemode.
Het modem gaat zelf geen verbinding opzetten, daar moet je opdracht voor geven en/of verbindingsgegevens, afhankelijk van hoe de bridgemode in het modem werkt.

Dat doe je door er die tweede router aan te hangen. Heb je misschien het mac adres van de Zyxel gecloned in die Linksys? Zoja, zet dat dan eerst maar weer eens origineel naar het mac van de Zyxel anders gaat het inderdaad niet werken. De Zyxel kan daar namelijk niet tegen.

Als dat eenmaal gebeurt is moet je wat gegevens gaan ingeven voor de WAN poort van de Linksys, helaas weet ik ook niet precies wat je daar nu moet invullen.

Het alternatief om de linksys als een draadloze switch te gebruiken maakt het leven ook stukken eenvoudiger.
Een andere optie is de dubbele router mode, daarbij koppel je wel de kabel aan de WAN poort van je Linksys, maar geeft die een vast ip adres in de Zyxel range, bijv. 192.168.1.1. In de Zyxel zet je dan de firewall uit, bypass triangle route aan en bij NAT de default server op 192.168.1.1 en dan ben je ook klaar.
Alle poorten gaan dan namelijk naar je Linksys en kun je ook gewoon vanuit je Linksys je evt. portforwarding doen.

Greetings, Richard.

jonagold
ja je hebt wel gelijk, ik was een beetje pissg.
ik heb het weer aan de praat gekregen

bedank allemaal voor de hulp.

Richard
Fijn te horen dat het weer gelukt is.
V.w.b. de hulp... graag gedaan hoor!Wink
Greetings, Richard.

Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'bridge modus', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zyxel P-2812HNU-F1 naar bridge mode? Eigen netwerk achter het Telfort modem : 2 17 apr 2016
P-2812HNU-F1 bridge mode werkt niet Eigen netwerk achter het Telfort modem : 2 01 mei 2013
Telfort P-2812HNU-F1 in BRIDGE ?? Eigen netwerk achter het Telfort modem : 4 31 jan 2013
Wireless bridge zyxel 2812 Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... : 2 20 sep 2012
Firewall en bridge Eigen netwerk achter het Telfort modem : 2 21 feb 2011