obey-robots.txt
21 Juni 2018, 14:03
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken

Zyxel P-2602HW-D1A reboot met laptop

Albs
Hallo,

Als ik met mijn laptop draadloos in mijn netwerk ga werken dan gaat de Zyxel rebooten als ik een bestand verzend van of naar mijn NAS (NSLU2).
Een foto of een brief, dat maakt niet uit, halverwege merk ik dat de verbinding weg is en blijkt het ding weer aan het opstarten te zijn.

Op mijn laptop draai ik Vista met de laatste SP.

Waar kan zoiets aan liggen ?

EdP
Welk IP adres heb je de NAS gegeven?
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Albs
Dat is sinds jaar en dag 192.168.1.200

Met XP ging het altijd goed en met Vista eerst ook. Het is van de laatste tijd dat hij zo raar doet.

Franzki
Kun je in de Zyxel zien wat de processorbelasting is als je je bestand verstuurt?

Dit zie je op de status pagina bij cpu-usage.
Gewijzigd door Franzki op 25 juli 2009, 15:42

Albs
nee, dat lukt mij niet. Ik heb het statusscherm open en zie iets van 8 % en start de kopieer-aktie. Voor ik iets zie veranderen aan het percentage ligt hij er al uit.

Franzki
Modem al een keer een harde reset gegeven? Dan moet je wel daarna je instellingen opnieuw invoeren.

Verder zou het kunnen liggen aan de Zyxel firewall. Heb je al geprobeerd deze (tijdelijk) helemaal uit te schakelen?

Richard
Laatste was er ook iemand met soortgelijke problemen met een draadloos netwerk.
Daar bleek het probleem over te zijn nadat hij zijn drivers op de laptop geupdate had. Heb je dat al geprobeerd? Vermits er nieuwere drivers te vinden zijn uiteraard.
Greetings, Richard.

Albs
Om hier nog ff weer op terug te komen: ik heb nu Windows 7 op mijn laptop en het probleem is gebleven. Het moet dus wel aan de Zyxel liggen, lijkt me.

Het is alleen als ik wat van mijn laptop naar de nas stuur, andersom gaat wel goed.

pbvdven
volgens mij ligt het probleem bij de drivers van je draadloze netwerkkaart.
Windows 7 gebruikt namelijk nog in veel gevallen de drivers van Vista

ik had ook een probleem met mijn draadloze netwerkkaart in Windows vista/7.
zodra mijn laptop verbinding probeerde te maken met mijn router werden alle draadloze netwerk verbindingen geblokkeerd ik moest dan eerst mijn router weer resetten om dit op te lossen.
in vista heb ik dit probleem altijd gehad tot dat ik windows 7 kreeg toen ben ik dit verder gaan uitzoeken het schijnt aan de drivers van je netwerkkaart te liggen hoe en waarom geen idee. ik had de nieuwste drivers die beschikbaar was en heb toen een oudere drivers geďnstalleerd toen was het probleem opgelost. dit schijnt vooral veel voor te komen bij Atheros netwerkkaarten

hoop dat je hier wat aan hebt

Groeten,
pbvdven

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zyxel P-2602HW-D1A reboot met laptop', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Zyxel P-2812HNU-F1 naar bridge mode? Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 17 april 2016, 18:56
geen opneemfunctie via tv én draadloos op laptop Telfort overige diensten 2 25 juni 2013, 23:40
Port forwarding zyxel p-2812hnu-f1 Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 13 juni 2013, 12:00
NAT uitschakelen op zyxel p2812hnu-fx Eigen netwerk achter het Telfort modem 1 29 mei 2013, 10:07
Portforwarding Zyxel P-2812HNU-F1 Eigen netwerk achter het Telfort modem 3 01 mei 2013, 21:38
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly06:35:42