obey-robots.txt
16 November 2018, 12:24
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Uitval moden na rare Logfile melding

seninha
Wij hebben sinds afgelopen dagen problemen met weg vallende verbinding voor een paar minuten om daarna weer terug te komen.

Dan kun je gewoon weer normaal online om dan weer problemen te krijgen.

Nu was ik even de modem instellingen aan het nakijken en toen zag ik in de log files dat zodra de modem wegvalt de volgende melding staat:

20 06/30/2009 22:53:53 board 0 line 0 channel 0, call 681, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
21 06/30/2009 22:53:31 board 0 line 0 channel 0, call 673, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
22 06/30/2009 22:53:28 board 0 line 0 channel 0, call 673, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
23 06/30/2009 22:53:23 board 0 line 0 channel 0, call 665, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
24 06/30/2009 22:53:21 board 0 line 0 channel 0, call 665, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
25 06/30/2009 22:53:19 board 0 line 0 channel 0, call 657, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
26 06/30/2009 22:53:16 board 0 line 0 channel 0, call 657, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
27 06/30/2009 22:53:14 board 0 line 0 channel 0, call 649, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
28 06/30/2009 22:53:11 board 0 line 0 channel 0, call 649, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
29 06/30/2009 22:53:09 board 0 line 0 channel 0, call 641, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
30 06/30/2009 22:53:06 board 0 line 0 channel 0, call 641, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
31 06/30/2009 22:53:05 board 0 line 0 channel 0, call 633, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
32 06/30/2009 22:53:02 board 0 line 0 channel 0, call 633, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
33 06/30/2009 22:53:00 board 0 line 0 channel 0, call 625, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
34 06/30/2009 22:52:58 board 0 line 0 channel 0, call 625, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD
35 06/30/2009 22:50:52 board 0 line 0 channel 0, call 617, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD


Lijkt wel of er een verbinding met de modem wordt gedaan en zodra dit weg is kunnen we weer online.

Wat zou dit kunnen zijn en wat kan ik er aan doen??
 
EdP
Dat is de fameuze klapperlijn. Wat je eerst zou kunnen proberen is om de snelheid wat lager te forceren, mogelijk helpt het. Zie Howto: Lagere snelheid forceren voor een stabiele verbinding
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.
 
Marchu
Maar het verlagen is naar mijn idee niet de oplossing als dit gebeurd, en als de lijn voorheen wel altijd stabiel was..
Volgens mij is die lijn 7 maanden 19 Mb geweest.. (net ook even jullie vorige thread gelezen uit 2008 :-))
Er is dan ergens een oorzaak hiervoor, die extern opgelost kan worden.
Het verlagen kan er wel voor zorgen dat je misschien weer wat kan doen.
Maar zou naar mijn idee zonde zijn om te verlagen, terwijl het beter kan.

Is wel een dilemma, zelf verlagen, of de helpdesk inschakelen met de kans dat ze gaan cappen, maar ook de kans dat ze de (hardware) storing oplossen..

(zit met hetzelfde probleem...toevallig niet uit 2041?)
Gewijzigd door Marchu op 01 juli 2009, 05:45
 
seninha
Neem aan dat je met 2041 je postcode bedoeld? Zo ja, danis het antwoord nee...1971 is die van ons.

Wat het terug brengen van de snelheid betreft, dat ga ik natuurlijk niet doen.
Ik zit 500m van de centrale en verwacht dat ik dan een stabiele en snelle verbinding heb.

Vind het erg raar dat we dit probleem de laatste paar dagen hebben.

Ik game veel online in de avonduren heb er eigenlijk nooit last van gehad.

Mijn vrouw klaagde wel dat ze afgelopen zondag de hele tijd er uit lag en daarom maar de laptop dicht heeft geklapt omdat het niet te doen was.
Gister middag had ik zelf ook erg vaak verbindings problemen.Dacht eerst dat het aan mn laptop lag tot ik dus s'avond in de modem keek.
Zag trouwens net dat vanmorgen rond 8.00 uur ook al verbinding was weggevallen.
Lijkt me nou niet echt een tijdstip te zijn dat het erg druk onlne is.

Ik moet zeggen sinds ik een nieuwe Modem/router ontvangen had van Telfort (andere was niet goed ) liep alles als een trein.
Begrijp niet dat het nu zo slecht is.

Zal maar een telefoontje wagen,kijken wat ze zeggen.
 
Telfort webcareteam
Heeft u de modem al gereset gegeven en een andere kabel gebruikt tussen het IS/RA punt en de modem?

Joris
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
 
seninha
Ik heb de modem op afstand een reset gegeven (niet naar fabrieks insteling als je dat bedoelt)

Kabel heb ik niet vervangen nee. Zie eigenlijk geen reden om dat wel te doen.
 
Telfort webcareteam
Zou u hem dan naar de factory defaults kunnen resetten en toch een andere kabel kunnen testen? Het is een kleine moeite en het zou zonde zijn als we 3 dagen verder zijn en er een monteur komt en dat het kabeltje het probleem zou zijn.
Natuurlijk is de kans klein dat die kabel de oorzaak is, maar het is betrekkelijk eenvoudig dit even te testen.

U vroeg wat u eraan kon doen, dit is wat u eraan kan doen. Als dit gedaan is kunnen we verder gaan kijken wat het probleem zou kunnen zijn.

Kunt u misschien alvast uw postcode en huisnummer naar mij sturen via een PB?

Joris
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
 
seninha
OK, zal een fabrieksreset geven en een ander kabel proberen.
Hopelijk lost dit het probleem wel op.

Wel is het zo dat in de avond het probleem meer voorkomt.
Je heb PB.
 
Telfort webcareteam
Soms kan het bijhouden van alle logs een te zware belasting zijn voor de modem. Heeft u op dit moment de logging uit of aan staan? Indien aan, zou u deze misschien tijdelijk uit kunnen zetten.

Joris
Gewijzigd door Telfort webcareteam op 01 juli 2009, 13:18
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
 
seninha
Reset plus ander kabel heeft niet geholpen.Nog steeds uitval en wederom zelfde melding in logfile.

Log file heb ik nu uitgezet,geef het wel weinig kans.
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Uitval moden na rare Logfile melding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
BKR a2 melding, help! Algemeen 3 26 maart 2010, 10:25
BKR A2 melding Algemeen 4 26 maart 2010, 00:49
geen internet...geen melding storingpagina Storing 9 24 maart 2010, 13:07
Logbestand Speedtouch (melding DHCP) Telfort met eigen modem/router 3 30 september 2009, 18:40
BKR melding Algemeen 8 09 juli 2009, 09:13
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden