obey-robots.txt
25 September 2018, 01:19
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Telfort Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Telfort internet verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Storing na onweer?

Marchu
Sinds zaterdag ochtend heb ik een verschrikkelijk onstabiele klapperende verbinding. (in 2041)
Dus continu de calls van 15000 in de log, waarop de dsl lijn zich reset.
Ik heb dit wel vaker gehad, maar dit was meestal na een paar uur 'uit zichzelf' weer opgelost.
Ik gooide dit dan maar op werkzaamheden, in de centrale..
In de stabiele periodes heb ik normaal 17Mb (waar ik met gewezen isdn lijn, tevree over ben)

Vandaag thuis dus de hele dag helemaal geen internet en telefoon meer, alleen de klapperende 15000 calls en de resettende dsl lijn.
Is het mogelijk dat deze laatste lange storing door nood/onweer van vrijdag nacht is gekomen?

In huis niets veranderd, en alles gewoon kort op het isra punt.

Ik heb de helpdesk gebeld, en na de standaard vragen (heeft u de juiste kabeltjes etc..), hebben ze me aangeraden om het modem de hele nacht afgekoppeld te laten.
Is geen probleem aangezien ik nu op me werk zit. (maar normaal werk ik dus s'nachts thuis)

Nu vraag ik me af wat daar de noodzaak van is?
Is het zo dat als ik het modem morgenochtend weer aansluit, ik een nieuwe verse lijn krijg?

Ik denk zelf eerder dat er in de wijkcentrale of iets fout is gegaan met onderhoud. Bijvoorbeeld mijn lijn op een gewone kaart hebben ingeplugd, ipv isdn.
Of dat er door het onweer in de wijkcentrale iets is beschadigd.

gr.

EdP
Sja ... morgen krijgt dat modem weer verse stroom, die van vandaag is vast niet goed meer. Wink
Oftewel ik denk dat je het bij het juiste eind hebt.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Marchu
Ja ik had ook al zoiets van wat kan er in een nacht gebeuren dat het probleem oplost..kabouters??
Maar ik dacht ik probeer het, zodat als ie het niet doet, er in ieder geval ook door de 2de helpdesk lijn naar gekeken kan worden.
(maar wel jammer van weer een dag zonder internet)
Gewijzigd door Marchu op 30 juni 2009, 03:47

Telfort webcareteam
Zou ik uw postcode en huisnummer mogen ontvangen via een PB?

Joris
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Marchu
Hallo Joris,

De info is verstuurd en bedankt voor je reactie.

(het modem losgekoppeld laten heeft niet echt geholpen..)

Telfort webcareteam
Zo'n vermoeden had ik al, mijn excuses voor de oplossing van mijn collega.

Ik moet even duidelijk krijgen hoe het bij u aangesloten is voor het aanmelden van een ticket. Dat het niet werkt is mij duidelijk.
Kunt u mij antwoord geven op het volgende:
- hoe lang is de kabel vanaf IS/RA naar uw modem
- waar zit u IS/RA punt in huis?
- wat voor soort IS/RA punt heeft u?

Als laatste, of u mij een nummer kunt geven via PB waarop we u overdag zouden kunnen bereiken wanneer dit nodig mocht zijn.

Alvast bedankt.

Joris

Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Marchu
Hallo Joris,

Er is een pb verstuurd met telefoon nummer.

De overige vragen:

- hoe lang is de kabel vanaf IS/RA naar uw modem
Het snoertje tussen modem en isra punt is het standaard snoertje wat bij het P-2602H-D3A modem zat. Dus ongeveer 0,5 mtr.
Geen splitter ertussen, dus direct van modem op isra punt.

- waar zit u IS/RA punt in huis?
In de gangkast, direct bovenop de blauwe kpn kabel die uit de grond komt.

- wat voor soort IS/RA punt heeft u?
Zo'n standaard (na 2002), waar je direct een rj-11 telefoonstekker op in kan pluggen.

p.s.
Zojuist heb ik opeens weer mijn oude vertrouwde intrain waardes terug. Die heb ik sinds zaterdag ochtend niet meer gezien :-)
Gewijzigd door Marchu op 30 juni 2009, 15:40

Telfort webcareteam
Ik ook dat het ineens weer lijkt te werken, eerlijk gezegd zie ik geen probleem meer op de lijn nu. DHCP aanvragen gaan ok en modem is online.
Wel geeft een meting aan dat de lijn onstabiel is.

Ik stel voor om het even aan te kijken hoe de lijn zich nu houdt, mochten er problemen komen dan kan ik alsnog een ticket inschieten.

Joris

Marchu
Hallo Joris,

Ja dit is inderdaad vreemd, vooral als jij niets gedaan hebt (zouden (kpn) kabouters dan toch bestaan..Smile)
Het werkt inderdaad weer als vanouds, en is ook mijn idee om het even aan te kijken.
De logs hier zien er ook in ieder geval netjes uit (geen klapperende dsl lijn meer)

In ieder geval bedankt voor je reactie en tijd om er even naar te kijken.

gr. Marchu
Gewijzigd door Marchu op 30 juni 2009, 15:57

Marchu
Helaas het ligt weer plat hier. (Zit nu op mijn mobiele verbinding)

Ik heb geen vreemde dingen in me logs (in ieder geval geen call 15000 meldingen), maar totaal geen verbinding meer.

Dsl lampje brand/knippert dus probeert wel wat te vinden, maar geen internet.

Is echt vreemd aangezien ik altijd een redelijk stabiele lijn heb gehad, en eigenlijk nooit grote problemen.
Gewijzigd door Marchu op 01 juli 2009, 03:14

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storing na onweer?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
storing Algemeen 3 20 april 2016, 14:55
Storing internet, Vast bellen en Interactieve TV ? Nijmegen en omst... Telfort Mobiel internet snelheid en storingen 1 04 oktober 2014, 16:10
Storing Enschede Storing 1 16 augustus 2014, 10:47
storing email (SMTP server) Werkzaamheden 1 27 juli 2013, 09:33
Storing nieuw abo mobiele data sinds 1/5 Storing 2 01 juni 2012, 15:13
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly18:00:10