Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
lage snelheid
|
vet |
Geplaatst op 22 juni 2009, 23:24
|

Activiteit

Berichten: 10
Lid sinds: 22 jun 2009
|
Sinds de oplevering van ons huis hebben we problemen met telfort internet. We hadden in het begin een instabiele verbinding. Via de klantenservice hebben ze de snelheid verlaagd, maar dit hielp niet. Na lang andringen hebben ze een monteur gestuurd. Deze vond een kabelbreuk in de voortuin. Sindsdien is de verbinding 100% stabiel, alleen de snelheid is laag. Hierover heb ik gebeld, maar ze konden hier niets aan doen. De monteur van de kpn gaf aan dat een hogere snelheid wel mogelijk is.
Vandaag nog maar eens gebeld en dit verhaal doorgegeven. De telefonist zei tegen me dat een snelheid van 8Mb mogelijk is op deze lijn. Morgen word ik hier over teruggebeld. Wat denken jullie hiervan?

DSL mode: ADSL2
DSL Up 3074 kbps / 517 kbps
noise margin upstream: 21 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 18 db
tone 0- 31: 00 00 00 03 55 66 77 67 77 76 67 66 66 66 65 55
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 8 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 36 db
tone 32- 63: 02 33 24 44 44 55 55 55 66 67 77 76 66 72 77 77
tone 64- 95: 77 77 67 66 66 65 66 65 55 55 55 55 55 55 55 55
tone 96-127: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 54 45 55 55 55 55 55
tone 128-159: 55 55 54 54 54 45 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44
tone 160-191: 44 44 44 34 33 33 31 24 33 34 44 44 33 44 44 44
tone 192-223: 44 33 43 43 33 33 22 22 23 32 23 22 32 22 22 22
tone 224-255: 22 22 22 22 21 02 22 22 22 22 22 22 22 21 12 20
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
|
|
|
|
|
vet |
Geplaatst op 23 juni 2009, 18:00
|

Activiteit

Berichten: 10
Lid sinds: 22 jun 2009
|
Vandaag ben ik dus niet teruggebeld. Uiteindelijk zelf maar weer gebeld. Krijg ik iemand aan de telefoon die zegt dat het dus niet mogelijke is, omdat de noise margin niet goed is.
Abonnement opgezegd, kan nu per december overstappen naar een andere provider.
Wat een gedoe!!
|
|
|
|
WiND1 |
Geplaatst op 23 juni 2009, 18:12
|

Activiteit

Berichten: 157
Lid sinds: 16 dec 2007
|
Andere ADSL provider = zelfde koper = zelfde snelheid. Ik zou dan kabel of glas nemen
|
|
|
|
vet |
Geplaatst op 23 juni 2009, 18:27
|

Activiteit

Berichten: 10
Lid sinds: 22 jun 2009
|
Dat is bij mij niet mogelijk, jammer!!
Misschien dat ik bij een andere provider wel een eerlijke helpdesk krijg.
Ze hebben zo vaak beloofd terug te bellen.
Daarbij komt nog dat het wijzigen naar 5Mb alleen mogelijk was tegen betaling.
Vind het wel jammer want verder beviel het eigenlijk wel goed.
|
|
|
|
WiND1 |
Geplaatst op 23 juni 2009, 22:38
|

Activiteit

Berichten: 157
Lid sinds: 16 dec 2007
|
De helpdesk heeft je klapperlijn wel stabiel gemaakt, en dat kan alleen door je profiel te verlagen. Je koperdraden laten een hogere snelheid gewoon niet toe, vermoed ik. Daar komt bij dat hoe meer mensen in jou straat ADSL nemen, hoe lager de snelheid wordt (zie overspraak). helaas, ADSL is niet perfect.
Je kan natuurlijk ook zelf nieuwe koperdraden naar de centrale gaan trekken of gewoon verhuizen.
|
|
|
|
vet |
Geplaatst op 24 juni 2009, 00:40
|

Activiteit

Berichten: 10
Lid sinds: 22 jun 2009
|
De storing op de lijn was pas verholpen nadat ik er uitdrukkelijk om gevraagd had dat er een monteur naar zou komen kijken. Ze wilden dit eigenlijk niet. Er is verscheidene keren een ticket aangemaakt waar dan om de een of andere reden niets mee gedaan werd.
Het feit dat verschillende mensen bij de helpdesk verschillende dingen zeggen vwb de snelheid geeft mij geen vertrouwd gevoel.
Daarbij komt nog dat er geen adsl aansluitingen bij gekomen zijn in dit gebied, er vind hier verder geen nieuwbouw oid plaats. Net na het aansluiten was de lijn wel stabiel op een hogere snelheid dat vind ik vreemd..
|
|
|
|
vet |
Geplaatst op 28 december 2009, 13:04
|

Activiteit

Berichten: 10
Lid sinds: 22 jun 2009
|
ff snel een bump.
Ben overgestapt naar KPN.

Dit is toch bijna het dubbele!!!
|
|
|
|
vet |
Geplaatst op 28 december 2009, 13:11
|

Activiteit

Berichten: 10
Lid sinds: 22 jun 2009
|
Abbo is internet extra 8Mb. Telefonisch hadden ze vooraf aangegeven dat 5Mb ongeveer de snelheid zou zijn.
Buiten de snelheidsproblemen/klantenservice heb ik verder geen klachten meer gehad mbt telfort. De verbinding was wel stabiel.
|
|
|
|
vet |
Geplaatst op 28 december 2009, 13:14
|

Activiteit

Berichten: 10
Lid sinds: 22 jun 2009
|
|
|
|
|
vet |
Geplaatst op 28 december 2009, 13:20
|

Activiteit

Berichten: 10
Lid sinds: 22 jun 2009
|
Kan dit topic misschien naar het juiste forum deel verplaatst worden? Alvast bedankt.
|
|
|
|