obey-robots.txt
10 December 2018, 01:06
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
Telfort Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Telfort internet verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

lage snelheid

vet
Sinds de oplevering van ons huis hebben we problemen met telfort internet. We hadden in het begin een instabiele verbinding. Via de klantenservice hebben ze de snelheid verlaagd, maar dit hielp niet. Na lang andringen hebben ze een monteur gestuurd. Deze vond een kabelbreuk in de voortuin. Sindsdien is de verbinding 100% stabiel, alleen de snelheid is laag. Hierover heb ik gebeld, maar ze konden hier niets aan doen. De monteur van de kpn gaf aan dat een hogere snelheid wel mogelijk is.
Vandaag nog maar eens gebeld en dit verhaal doorgegeven. De telefonist zei tegen me dat een snelheid van 8Mb mogelijk is op deze lijn. Morgen word ik hier over teruggebeld. Wat denken jullie hiervan?

501599921


DSL mode: ADSL2

DSL Up 3074 kbps / 517 kbps

noise margin upstream: 21 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 18 db
tone 0- 31: 00 00 00 03 55 66 77 67 77 76 67 66 66 66 65 55
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 8 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 36 db
tone 32- 63: 02 33 24 44 44 55 55 55 66 67 77 76 66 72 77 77
tone 64- 95: 77 77 67 66 66 65 66 65 55 55 55 55 55 55 55 55
tone 96-127: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 54 45 55 55 55 55 55
tone 128-159: 55 55 54 54 54 45 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44
tone 160-191: 44 44 44 34 33 33 31 24 33 34 44 44 33 44 44 44
tone 192-223: 44 33 43 43 33 33 22 22 23 32 23 22 32 22 22 22
tone 224-255: 22 22 22 22 21 02 22 22 22 22 22 22 22 21 12 20
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
 
vet
Vandaag ben ik dus niet teruggebeld. Uiteindelijk zelf maar weer gebeld. Krijg ik iemand aan de telefoon die zegt dat het dus niet mogelijke is, omdat de noise margin niet goed is.
Abonnement opgezegd, kan nu per december overstappen naar een andere provider.
Wat een gedoe!!
 
WiND1
Andere ADSL provider = zelfde koper = zelfde snelheid. Ik zou dan kabel of glas nemen
 
vet
Dat is bij mij niet mogelijk, jammer!!
Misschien dat ik bij een andere provider wel een eerlijke helpdesk krijg.
Ze hebben zo vaak beloofd terug te bellen.
Daarbij komt nog dat het wijzigen naar 5Mb alleen mogelijk was tegen betaling.
Vind het wel jammer want verder beviel het eigenlijk wel goed.
 
WiND1
De helpdesk heeft je klapperlijn wel stabiel gemaakt, en dat kan alleen door je profiel te verlagen. Je koperdraden laten een hogere snelheid gewoon niet toe, vermoed ik. Daar komt bij dat hoe meer mensen in jou straat ADSL nemen, hoe lager de snelheid wordt (zie overspraak). helaas, ADSL is niet perfect.
Je kan natuurlijk ook zelf nieuwe koperdraden naar de centrale gaan trekken of gewoon verhuizen.
 
vet
De storing op de lijn was pas verholpen nadat ik er uitdrukkelijk om gevraagd had dat er een monteur naar zou komen kijken. Ze wilden dit eigenlijk niet. Er is verscheidene keren een ticket aangemaakt waar dan om de een of andere reden niets mee gedaan werd.
Het feit dat verschillende mensen bij de helpdesk verschillende dingen zeggen vwb de snelheid geeft mij geen vertrouwd gevoel.
Daarbij komt nog dat er geen adsl aansluitingen bij gekomen zijn in dit gebied, er vind hier verder geen nieuwbouw oid plaats. Net na het aansluiten was de lijn wel stabiel op een hogere snelheid dat vind ik vreemd..
 
vet
ff snel een bump.
Ben overgestapt naar KPN.

664938176

Dit is toch bijna het dubbele!!!
 
vet
Abbo is internet extra 8Mb. Telefonisch hadden ze vooraf aangegeven dat 5Mb ongeveer de snelheid zou zijn.
Buiten de snelheidsproblemen/klantenservice heb ik verder geen klachten meer gehad mbt telfort. De verbinding was wel stabiel.
 
vet
6412809
 
vet
Kan dit topic misschien naar het juiste forum deel verplaatst worden? Alvast bedankt.
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'lage snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
internet snelheid Snelheid 5 26 augustus 2015, 15:10
T4 abonnement, minder snelheid voor je geld Algemeen 15 13 mei 2013, 01:56
Internet snelheid neemt af... hard retrain? Hardware instellingen 1 21 oktober 2012, 15:29
Snelheid bij Router achter P-2602R-D1A Eigen netwerk achter het Telfort modem 6 26 januari 2012, 01:21
Internetverbinding/snelheid Snelheid 8 15 juni 2011, 23:28
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden