obey-robots.txt
13 December 2018, 07:09
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

draytek vigor 2710 vn icm telfort

verus
Hallo, heeft iemand al ervaring met de vigor 2710 vn draadloos modem/router met voip? ik ben van plan om dit te bestellen om onze oude zyxel modem te vervangen (2602 HW 61c) maar hoor graag eerst jullie ervaringen. Ben trouwens ook benieuwd naar ervaringen met de draadloos bereik, dat was/is bij de zyxel dramatisch slecht.

Alvast bedankt voor de reacties.

moa
Ja, ik heb hem sinds een maand. Internetten gaat goed, ook draadloos prima maar voip is een ramp. Ik heb de instellingen van de Zyxel zoveel mogelijk overgenomen, maar de beltoon blijft te lang. Dat hoor ik met een oud bedraad toestel. Mijn Siemens-dect draadloos kan hier niet mee uit de voeten en het antwoordapparaat werkt in zijn geheel niet.
De draytek-support - als ze reageren tenminste, soms moet ik herhaaldelijk mailen waar hun reactie nou blijft - komt wel met ideeŽn, maar tot nu toe raak ik daar verder mee van huis. Ze hebben mijn config-bestand bewerkt maar daarna kon ik ook niet meer gebeld worden.
Ik raad hem dus niet aan.

Richard
Ik denk dat je beter een nieuwer type kunt nemen zoals de 2800VG, die werkt wel goed met voip.

Greetings, Richard.

verus
Hallo Richard,
Ik dacht dat de 2800 serie ouder is dan de 2710, waarvan de voip variant pas in april 2009 uitgekomen?
Tevens hebben wij intussen de 2710vn toch besteld en ontvangen. Het werkt prima. Alleen draadloos nog niet uitgeprobeerd.

verus
moa schreef:
Ja, ik heb hem sinds een maand. Internetten gaat goed, ook draadloos prima maar voip is een ramp. Ik heb de instellingen van de Zyxel zoveel mogelijk overgenomen, maar de beltoon blijft te lang. Dat hoor ik met een oud bedraad toestel. Mijn Siemens-dect draadloos kan hier niet mee uit de voeten en het antwoordapparaat werkt in zijn geheel niet.
De draytek-support - als ze reageren tenminste, soms moet ik herhaaldelijk mailen waar hun reactie nou blijft - komt wel met ideeŽn, maar tot nu toe raak ik daar verder mee van huis. Ze hebben mijn config-bestand bewerkt maar daarna kon ik ook niet meer gebeld worden.
Ik raad hem dus niet aan.

Hallo Moa,
Ik heb de apparaat intussen toch besteld, ontvangen en ingesteld. De VOIP instellingen overgenomen van de plaatjes van trujillo in onderwerp: Draytek vigor 2820VN voip van 7 mei 2009 en bij mij werkt nu alles perfect. (net zo als voorheen met de zyxel modem.) Tevens heb ik ook een draadloos siemens telefoon, (gigaset sl1) met ingebouwd antwoordapparaat. De antwoordapparaat net uitgeprobeerd en die doet het ook goed.

moa
verus schreef:

Hallo Moa,
Ik heb de apparaat intussen toch besteld, ontvangen en ingesteld. De VOIP instellingen overgenomen van de plaatjes van trujillo in onderwerp: Draytek vigor 2820VN voip van 7 mei 2009 en bij mij werkt nu alles perfect. (net zo als voorheen met de zyxel modem.) Tevens heb ik ook een draadloos siemens telefoon, (gigaset sl1) met ingebouwd antwoordapparaat. De antwoordapparaat net uitgeprobeerd en die doet het ook goed.

Hallo Verus,
Twee vragen. In het bericht van Trujillo ging het ook over de splitter. Omdat ik alleen via voip bel, heb ik net als bij de Zyxel er geen splitter tussen zitten. Is dat juist?
Kan jij plaatjes kunnen laten zien van de instellingen achter poort 1 en vervolgens die onder advanced? Dan loop ik vanavond alles nog een keer langs.

verus
moa, ik heb ook geen splitter en bij mij werkt het zonder.
Plaatjes van port 1 en advanced instellingen zal ik proberen te sturen, maar daar heb ik wegens tijdgebrek nog niet veel ingesteld. (moest de telefoon verkend krijgen voordat ik ging werken, de geavanceerde instellingen komen later).

Richard
Fijn te horen dat alles naar wenst werkt. Ik wist niet dat de 2700 een nieuwer model was dan de 2800 want ik dacht dat de nieuwere typenummers oplopend waren, dus 2700, 2800, 2900 want voor zover mij bekend was de 2900 het nieuwste type.
Wellicht dat het aan het opnieuw uitbrengen ligt maar dan met voip variant? Want dat had de 2700 eerder niet meen ik me te herinneren en de 2800 wel.

Maar ik kan er ook compleet naast liggen, is weer een tijdje geleden dat ik me met die Drayteks heb bezig gehouden.Smile

Fijn te horen dat alles naar wens wenst, en da's toch ook het belangrijkste!!
Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'draytek vigor 2710 vn icm telfort', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
TV-ontvanger aanmelden bij Telfort Hardware instellingen 9 24 januari 2017, 08:28
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden