obey-robots.txt
data-full-width-responsive="true">
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
Telfort Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Telfort internet verbindingsproblemen » Storing
 Onderwerp afdrukken
continu resettend modem
pahles
Ik heb al tijden een speedtouch 780WL modem (eerst via speedlinq, daarna telfort). Heeft altijd goed gewerkt, op één keer na. Toen (enkele maanden geleden) heb ik de modem voorzien van nieuwe firmware en na wat problemen met instellingen voor telefonie, werkte uiteindelijk alles weer als vanouds. Sinds een week of 3 reset de modem om de haverklap spontaan. Kort voor de reset wordt surfen ontzettend traag. Dit gebeurt helaas niet met een patroon, vandaag is er bijvoorbeeld (nog) niets aan de hand, maar als het gebeurt, gebeurt het meerdere keren per dag. Het is hoogst vervelend. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
EdP
Je zegt "sinds een week of 3", is dit toevallig sinds 26 mei?
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.
 
pahles
Dat zou heel goed mogelijk kunnen zijn, maar zo precies weet ik het ook niet. 26 mei is pas twee weken geleden, voor mijn gevoel speelt het al langer.

Wat is er met 26 mei?
 
EdP
Heftig onweer, hier zijn vast wel wat modems aan overleden.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.
 
pahles
Helaas, hier (maastricht) zijn toen 3 spatten regen gevallen, geen onweer gezien.
Gewijzigd door pahles op 10 juni 2009, 09:13
 
Telfort webcareteam
Ik zou denken aan een kapotte modem of voeding. U zou contact op kunnen nemen met de helpdesk om een enkelpooorts modem in bruikleen te vragen. Hier komen wel € 14,95 administratie- en verzendkosten bij.

Joris
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
 
pahles
Sorry voor de late reactie.

Toch wel vreemd: ik krijg een modem (multipoort, wlan) van mijn provider en als het dan kapot gaat kan ik een enkelpoorts modem (zonder wlan waarschijnlijk) 'in bruikleen' krijgen.... Waarom heb ik mijn modem toentertijd niet ook in bruikleen gekregen?

Overigens lijkt het probleem opgelost: ik had sinds een paar weken parental control aanstaan. Dat heb ik weer uitgezet en sindsdien geen reset meer gehad (*zoekt ongeverfd hout*). Bug in firmware? Who knows?
 
Telfort webcareteam
Omdat er geen onbeperkte garantie op de modems zitten worden deze niet onbeperkt vervangen.

Bij Speedlinq werd u eigenaar van de modem, vandaar. Vanaf februari 2008 zijn we pas begonnen met de bruikleenmodems. Ik was ervan uitgegaan dat die van u buiten de garantie zou vallen.

Fijn dat alles weer werkt.

Joris
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'continu resettend modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Welk modem moet ik aanschaffen ? Telfort met eigen modem/router : 3 07 mrt 2016
Modem P-2601HN en een Synolgy NAS Eigen netwerk achter het Telfort modem : 7 11 okt 2014
Ongevraagd een nieuw modem Algemeen : 4 09 apr 2014
Eigen router achter modem: óf wifi óf televisie Eigen netwerk achter het Telfort modem : 11 10 feb 2014
Terugsturen Modem Algemeen : 3 13 jan 2014