obey-robots.txt
10 December 2018, 00:37
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Telfort Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Telfort internet verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

Websites laden traag in, ondanks nieuw proxy-adres

antoine1975
Hallo Telfort webcareteam,

Ik heb je advies om in IE een proxy aan te geven opgevolgd, maar echter zonder een goed resultaat. Het pingen naar www.google.nl met de optie -t levert een beeld op dat de verbinding allesbehalve stabiel is. Om de, pak-'em-beet, 30 seconden geeft de ping een time-out. Daarnaast zijn sites die ik regelmatig bezoek (zoals een nujij.nl) amper te bezoeken. De ene keer lukt het wel, de andere keer niet.

Nu heb ik al enige maanden last van het feit dat sites wat trager laden dan hoort te zijn, maar de afgelopen dagen is het echt enorm verslechtert. Kan dit aan mijn modem (zyxel 2602) liggen of ligt het probleem wellicht aan de kant van Telfort ? Wat is raadzaam ? Een nieuw modem wellicht ?

De lengte van de telefoondraad van het ISRA-punt naar het modem is max. 1,5 meter. Ik heb er wel een draadloze router tussen zitten, echter wanneer ik het modem rechtstreeks aansluit op de laptop levert dat geen verbetering op. De laptop en de desktop die elders staat bevat géén spy- of malware (enkele malen gechecked).

Ook het benaderen van het modem via de browser gaat vaak net zo traag en geeft soms ook een time-out aan (vandaar ook mijn vermoeden dat wellicht het modem de geest aan het geven is)

Alvast bedankt voor het antwoord !

mvg

Antoine

Telfort webcareteam
Het proxy advies was ook niet een advies waarvan ik zei dat het zou helpen, dat is een work around voor een storing die nu speelt op ons netwerk. Proxy's gebruiken we voor andere zaken niet om verbindingsproblemen op te lossen. Uw probleem staat los van de storing.

Maar om u te helpen met uw probleem:
Het kan diverse oorzaken hebben, teveel om op te noemen eigenlijk.

Dat u time outs heeft duidt op een onderbreking, het eerste wat we in zo'n geval altijd vragen is de modem te resetten en het daarna met een andere kabel te testen vanaf uw IS/RA naar uw modem. Het is een kwestie van uitsluiten en dan hoop ik dat we het probleem kunnen vinden.

Het lijkt op een modem wat zijn ip niet vasthoudt waardoor de data wel binnen komt alleen heel erg traag.
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

antoine1975
Helaas, draden vervangen en de modem gereset, maar helaas zonder enig resultaat......

Telfort webcareteam
Zou u mij uw postcode en huisnummer kunnen sturen via een PB? Dan kan ik de lijn vanaf onze kant bekijken of ik iets vreemds zie.

Joris

[update]
Als ik ping naar uw modem krijg ik geen time-outs, ook niet als ik de package size vergroot naar 512 ipv 32. Het zou kunnen duiden op de lan kant van uw modem wat niet meer goed werkt. Wat u zelf ook al dacht.

U geeft ook aan dat het opvragen van de modempagina lang duurt.
Zou u de modem misschien kunnen meenemen naar bijvoorbeeld de buren, en dan daar kijken of het daar ook zo traag gaat (liefst andere UTP kabel gebruiken). Wanneer het daar ook traag gaat kunnen we kijken of we een gratis enkelpoortsmodem uw kant op kunnen krijgen. Hier komen wel administratie en verzendkosten bij.

Joris
Gewijzigd door Telfort webcareteam op 27 mei 2009, 10:56
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

antoine1975
He;aas, beide buren niet thuis. Wat me trouwens gisteren ook opviel was toen ik de modem gereset had, en mijn ping-commando vrolijk doorging, hij ondanks dat er geen verbinding was (dan pingt hij niet verder dan het intern netwerk), ook weer met time-outs kwam. Dit was voor mij eigenlijk al wel een bevestiging dat het aan het modem ligt.

Dus ik ga met graagte voor de optie voor een nieuw modem Smile (ik neem aan dat de telefonie-poort er ook op zit ?)

En nogmaals hartstikke bedankt voor zéér snelle en kundige hulp van jullie kant uit ! Chapeau !

mvg

Antoine

Telfort webcareteam
Dit is een enkelpoortsmodem wat in bruikleen is, hiervoor wordt 14,95 administratie en verzendkosten voor gerekend. U gaat hiermee akkoord?

Joris
Gewijzigd door Telfort webcareteam op 27 mei 2009, 11:46

antoine1975
Hallo Joris,

Is wat mij betreft geen enkel probleem en ga er dus mee akkoord.

In ieder geval bedankt voor je moeite en inzet.

mvg

Antoine

Telfort webcareteam
Ik heb hem voor u besteld, in ca 5-10 werkdagen zal die in uw bezit zijn.

Graag gedaan.

Joris

antoine1975
Hallo Joris,

Nogmaals hartstikke bedankt voor de zéér snelle reacties en adequate hulp ! Grin Grin

mvg

Antoine

antoine1975
Wow, vandaag nieuw modem binnengekregen, direct aangesloten en inderdaad......géén hinderlijke time-outs meer !

Telfort Webcare-team (en joris in het bijzonder natuurlijk) hartstikke bedankt voor de zéér snelle levering en natuurlijk de goede hulp ! Smile

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Websites laden traag in, ondanks nieuw proxy-adres', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Proxy problemen Algemeen 7 14 september 2017, 20:51
Geen tv en telefoon en internet heeel traag Storing 2 29 februari 2016, 19:53
Ongevraagd een nieuw modem Algemeen 4 09 april 2014, 22:17
ZyXel P-2602R ip-adres forwarden webserver Algemeen 25 03 juni 2012, 00:32
Storing nieuw abo mobiele data sinds 1/5 Storing 2 01 juni 2012, 15:13
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden