obey-robots.txt
21 Augustus 2018, 11:37
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Telfort Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Telfort internet verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken

dowmloadsnelheid plotsklaps gehalveerd

hondengek
Op mijn nieuwe woonadres had ik tot voor 1.30 uur afgelopen nacht een downloadsnelheid van zo'n slordige 900 Kb/sec.
Sinds vanochtend gekelderd tot slechts 500 Kb. (Telfort Pub-test)
Aan config. op beide, via Devolo DLAN-netwerkadapters, aangesloten computers niets gewijzigd.

Fritz 7170 traint -als vanouds- nog steeds in op ca. 9100 Kbit.

Forumleden/Telfort Webcareteam: wordt er momenteel aan het netwerk gesleuteld?

Ondanks het zonnige weer toch enigszins bezorgd......

EdP
Een snelheidstest zou ik altijd bedraad doen.
Gisteren heb ik zelf nog mogen ervaren dat het een enorm verschil kan uitmaken hoe een niet-bedraad netwerk is ingesteld.

Voor de geïnteresseerden: ik heb 2 draadoze routers die als team werken. Onlangs had ik het kanaal van 11 naar 8 gewijzigd wegens conflict met een andere router in de buurt. Op 8 viel de ene rounter z'n signaal continu weg. Goed, dan iets anders proberen: 3. Op 3 zakte m'n draadloze signaal continu terug naar 1Mbit (!), op 1 continu klapperen tussen 48Mbit en 11Mbit. Ondertussen diverse combinaties van B / G / Mixed / WDS aan/uit geprobeerd met de verschillende kanaalnummers. Nu heb ik 'm op 12 en het werkt weer als vanouds! 54Mbit stabiel, ook al zit de buurman op 11. Een even frustrerende als leerzame dag gehad.

De moraal: als ik niet beter had geweten, dan had ik natuurlijk Telfort beschuldigd van een waardeloos netwerk, geheel onterecht in mijn geval.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

hondengek
Hallo EdP,

Alles goed en wel maar sinds eind februari (oftewel de aankoopdatum van het Devolo-setje) doe ik dagelijks de Pub-snelheidstest. (ja, het is i.d.d. een soort dwangmatige handeling geworden; zou Prozac helpen..?).
Zonder uitzondering en ongeacht het tijdstip van de dag meet ik, bij ingeschakelde Kaspersky Security Suite CBE, een waarde van tenminste 900 Kb.
En dan opeens zou die meetmethodiek niet meer deugen?

Met alle waardering en respect voor je nooit aflatende (hoog kwalitatieve) inbreng, EdP, gaat dat er niet bij me in.
Daarvoor zijn er trouwens te veel soortgelijke meldingen van mede-slachtoffers mij voorgegaan.
Bovendien is mijn ervaring dat de metingen bedraad en draadloos via het electriciteitsnet 1:1 met elkaar vergelijkbaar zijn!
Nietemin ga ik op zoek naar een zeer lange netwerkkabel en zall de meetwaarde daarmee natuurlijk posten.

Bedankt in ieder geval voor je reactie!

WiND1
hondengek schreef:
En dan opeens zou die meetmethodiek niet meer deugen?

Tenzij je buurman plotseling zijn nieuwe accesspoint op jou kanaal insteld, of omdat je andere buurman eergisteren plotseling zendamateur geworden is.

hondengek
Hallo, daar ben ik weer

Inmiddels opnieuw een ervaring rijker en wat voor één.
Ai, een in de haast gevonden netwerkkabel was, luttele centimeters slechts, te kort.

Toen plaatsvervangend nog maar wat aangeklooit.
Mijn beide PC's zijn d.m.v. een netwerkswitchje van Icidu (allergoedkoopst) aangesloten op een Devolo netwerkadapter.
Ik heb de spanning maar eens van de switch gehaald en de PC van dienst herstart.
Jullie voelen e'm zeker al aankomen: de vertrouwde snelheid was weer terug..!!

Voor mij totaal onbegrijpelijk; ten tijde van mijn eerste melding functioneerde het kleinood op het eerste gezicht want het staat direct in mijn blikveld dus een niet oplichtende rode LED had ik zeker bemerkt en bovendien had ik mijn berichtje niet kunnen schrijven wanneer de switch buiten werking was.....

Is er meer tussen hemel en aarde?

EdP
Hmm de mogelijkheid van een te korte netwerkkabel kende ik nog niet, maar ik geloof het graag. Het kan ook zijn dat er een draadje niet goed vast zat of een te scherpe knik o.i.d.
Anyway, jij kunt weer snel internetten Smile
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'dowmloadsnelheid plotsklaps gehalveerd', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Upload snelheid gehalveerd Snelheid 4 01 maart 2008, 16:25
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly02:53:08