obey-robots.txt
24 September 2018, 05:53
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken

zyxel modem, met draadloze apple

Natascha
Ik heb niet veel verstand van computers dus ik hoop dat ik jullie begrijp. Ik maak gebruik van draadloos internet op mijn apple, en dat gaat goed zolang er geen buren gaan internetten. Dan zie ik nl vaak bij de airport allemaal andere gebruikers staan, de buren dus. En dan gaat het dus heel langzaam. Ik verander dan altijd van kanaal, maar moet dit dus dagelijks een paar keer doen, want het maakt niet uit welk kanaal ik kies, soms gaat het dan ineens weer heel langzaam, ookal zie ik geen andere namen in de airport van mijn apple. Het gekke is dat ik met mijn laptop geen problemen heb, ook als beide computers aan staan. Misschien moet ik iets aan mijn instellingen veranderen op de site 192. ....?
Ik hoop dat iemand mij begrijpt en me kan helpen?
Gewijzigd door Natascha op 21 mei 2009, 22:23

EdP
Ik begrijp je wel, maar of ik je helpen kan weet ik niet.

In Windows heb je een instelling in de netwerkkaart waarmee je de zgn. Roaming Aggressiveness kunt instellen. In deze situatie is de laagste waarde het best. Je wilt namelijk niet dat de netwerkkaart onmiddelijk overschakelt naar een ander netwerk als dat toevallig een sterker signaal geeft.

Of die instelling er ook op de Mac is weet ik niet, evenmin hoe het er dan uit zou zien.

Een andere instelling in Windows is een vinkje of de netwerkkaart wel of niet met een bepaald netwerk verbinding mag maken. Ook naar zo'n optie zou je kunnen zoeken in de Mac.

Verder gelden natuurlijk de algemeenheden: zorg voor een goed "zicht" op het accesspoint, muren en vloeren belemmeren het signaal. Ook kunnen andere draadloze stoorzenders zoals een DECT telefoon van invloed zijn.

Zorg in ieder geval voor een vast kanaalnummer, laat niet de router zelf maar wat kiezen.

Misschien heb je er wat aan.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'zyxel modem, met draadloze apple', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Zyxel P-2812HNU-F1 naar bridge mode? Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 17 april 2016, 18:56
Welk modem moet ik aanschaffen ? Telfort met eigen modem/router 3 07 maart 2016, 19:57
Modem P-2601HN en een Synolgy NAS Eigen netwerk achter het Telfort modem 7 11 oktober 2014, 12:27
Ongevraagd een nieuw modem Algemeen 4 09 april 2014, 22:17
Eigen router achter modem: óf wifi óf televisie Eigen netwerk achter het Telfort modem 11 10 februari 2014, 12:22
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly21:10:32