obey-robots.txt
12 November 2018, 19:31
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Hier kun je ervaringen kwijt over je eigen telefoonnetwerk. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale, asterix, etc
 Onderwerp afdrukken

frequent wegvallen gesprek (eenzijdig) Budgetphone

hondengek
Sinds Budgetphone is overgegaan op een nieuwe server heb ik regelmatig last van eenzijdig wegvallende gesprekken.
Ik doel hiermee op ingaande gesprekken waarvan de tegenpartij mij op een gegeven moment niet maar hoort maar ik hem wl wat soms aanleiding geeft tot hilarisch taferelen.

Budgetphone ontkent (wat anders..?!?) in alle toonaarden dat hun netwerk hieraan debet zou zijn en bij diverse testgesprekken van B. met mij functioneert alles natuurlijk normaal.

Inmiddels heb ik (behalve de standaard 5060) ook poort 5080 opengezet en de RTP-pakketgrootte op 20 ingesteld maar of dit daadwerkelijk iets uithaalt bevalt nog te bezien.

Zijn er onder jullie wellicht mede-lotgenoten en zo ja welke remedie raden jullie me aan?

Bedankt alvast!
roy

n.b.: uitgaand bel ik met Voipbuster en ervaar dan b.g. verschijnsel niet.....
Gewijzigd door hondengek op 21 mei 2009, 19:56

hondengek
Stom dat ik niet eerst naar soortgelijke problemen op het forum heb gezocht.
Achteraf ben ik nu aan de weet gekomen dat mede-forummer MarkBM met hetzelfde probleem kampt(e).
Bovendien, middels mijn toenmalige bijdrage, dat ikzelf op 11 mei jl dit probleem nog niet ondervond.

Zal er een e-mailtje aan Budgetphone aan wagen.

hondengek
Update: Budgetphone erkent problematiek en beweert aan oplossing te werken.
Dit onderzoek zou worden bemoeilijkt doordat bijne elke gebruker -uiteraard- een specifieke configuratie heeft.

Diegenen die een evntuele overstap overwegen: wees gewaarschuwd.
"Het gras bij de buren lijkt groener maar hoeft het niet perse te zijn"

MensionXL
Ik kamp ook met hetzelfde probleem.

Ik maak echter gebruik van een DrayTek 2820Vn.

EdP
Wat hebben jullie voor compression type gekozen? Nadat ik de BudgetPhone SIP had aangepast naar G.711u (1e) > G.711A (2e) > G.729 (3e) (en een soft reboot) werkte het stabiel.

Zo niet, check je logs en kijk of je daar iets uit op kunt maken.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

MensionXL
Ik heb momenteel G.711U ingesteld. Voorheen had ik G.711A en dit gaf ook problemen. Ik zal het echter nu weer proberen, misschien werkt het nu wel goed.

Naar G.729 ga ik sowieso niet, omdat ik wel kwaliteit wil hebben.

EdP
G.729 heb ik er toch maar wel bij gezet als 3e, want stel dat de andere kant alleen maar G.729 aanbiedt, dan kunnen we niet praten. Misschien slaat het nergens op hoor, maar ik vond het wel iets zinnigs hebben.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Richard
Vreemd, ik heb 0 problemen met de inkomende gesprekken op Budgetphone na portering van het Telfort nummer.
Kan misschien ook zijn dat ik mijn Asterisk met BP laat verbinden.

Naar G.729 ga ik sowieso niet, omdat ik wel kwaliteit wil hebben.

Dat ligt aan je snelheid en lijnkwaliteit.
G.711 is de beste niet gecompressed en G.729 is de beste wel gecompressed.
Gebruikt dus minder bandbreedte, maar kan bij een slechte lijn of eentje die niet snel genoeg is wat rare dingen teweeg brengen.

Deze worden door mijn Asterisk ondersteunt op de BP lijn:
allow=g729
allow=gsm
allow=ulaw
allow=alaw
Die laatste twee zijn dacht ik G.711.

Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'frequent wegvallen gesprek (eenzijdig) Budgetphone', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
wissel gesprek Eigen voip telefoon netwerk: voipbuster, budget phone, optibel, etc. 1 12 september 2011, 00:54
nummerweergave werkt niet via budgetphone Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 4 12 februari 2011, 15:45
traag laden webpagina's en wegvallen verbinding Snelheid 15 17 september 2010, 17:51
Echo bij combi Budgetphone/Betamx Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 25 09 maart 2010, 21:52
Modem automatisch laten herstarten na wegvallen verbinding? Helpdesk 2 03 februari 2010, 12:40
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| jjbos 1 dag