obey-robots.txt
18 Oktober 2018, 01:09
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken

Welke draadloze ontvanger werkt het beste met de Zyxel?

letterlijk
Beste mensen,

Heb al een tijdje internet van Telfort. Ben opzich tevreden. Snelheid tussen de 500 en 1000 kb/sec.
Heb tot op heden gebruik gemaakt van de linksys WMP54G.

Nu heb ik sinds kort het probleem dat de verbinding weg valt. Dit ligt aan de antenne van de linksys (te vaak vast gedraaid waardoor het schroefdraadje dol is geworden)

Nu wil ik dus een nieuwe draadloze ontvanger aanschaffen. Ik vraag mij nu af wat de meest geschikte is voor connectie met de Zyxel.
Uiteraard heb ik zelf een beetje research gedaan en kwam op deze ZyXEL NWD310N Wireless N PCI uit. Weten jullie of deze compatibel is met het Zyxel modem? En is het wel nodig een ontvanger te kopen van 50,00? Ik snap ook geen hout van de termen IEEE 802.11b/g, 802.11n draft, 802.1x etc. Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen,

Met grote dank,

Robert
Gewijzigd door letterlijk op 04 mei 2009, 16:09

TCP_IP
802.x zijn standaarden voor netwerken zeg maar.

http://en.wikipedia.org/wiki/IEEE_802

http://en.wikipedia.org/wiki/IEEE_802.11

Zo uit m'n hoofd:

802.11 a = 54mbit
802.11 b = 11mbit
802.11 g = 54mbit
802.11 n = 150/300 mbit

Als je 802.11b/g tegenkomt betekent gewoon dat ie met beide overweg kan.

ZyXEL NWD310N Wireless N PCI

Je kunt deze opzich wel halen maar je snelheid blijft op max. 54mbit hangen omdat je 'zender' oftewel je Zyxel op Wireless G werkt. Stel dat je in de nabije toekomst een router gaat halen die uitgerust is met Wireless N, ja dan zou ik deze halen.

Het kan dus altijd, zulke kaarten zijn vrijwel altijd 'backward compatible'. Dus dat een Wireless N ontvanger ook met Wirless B en G overweg kan.
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Welke draadloze ontvanger werkt het beste met de Zyxel?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
TV-ontvanger aanmelden bij Telfort Hardware instellingen 9 24 januari 2017, 08:28
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Printer werkt niet meer met Telfort als provider! WiFi 6 01 augustus 2016, 16:19
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden