obey-robots.txt
21 Juni 2018, 14:05
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Geen internet, help.

kayra
Hoi,

Ik heb een Telfort abonnement internet/telefonie(20MCool.
Ik heb mijn pc(XP) vervangen voor een andere pc(XP) en nu werkt internet niet meer.
Internet heeft het altijd gedaan en heb verder geen veranderingen aangebracht.
Ik krijg de melding, dat er geen of beperkte internet is, omdat er geen adres automatisch wordt toegewezen.
Op de modem(zyxel) branden alle lampjes, dus dat werkt prima.
Ik heb een nieuw netwerkkaart ingebouwd en nog blijf ik dezelfde melding krijg.
Ik heb de antivirus programma en firewall uitgezet, systeem herstel gedaan, maar niks helpt.

Ik heb een statisch adres invoeren of een ip/renew nog niet uitgeprobeert.
Ik vraag mij af of dit helpt.

Weten jullie mischien waar het nog meer aan zou kunnen liggen?

Ik hoor het graag van jullie.
 
WiND1
Voer eens een statisch IP in, misschien staat de DHCP in je modem niet aan. Weet je in welke netwerk range je zit?
 
kayra
Ja denk dat ik dat maar eens ga doen Thanx.

De range is , 192.168.1.100 tot 192.168.2.110
 
WiND1
Weet je dat zeker?
Volgens mij kan het alleen 192.168.1.0 t/m 192.168.1.255 of 192.168.2.0 t/m 192.168.2.255 zijn.
 
kayra
Nee weet het inderdaad niet zeker, ben nu ook op me werk dus kan het nu helaas niet checken.


Zou heel goed kunnen wat jij aangeeft.
 
Telfort webcareteam
Wat u zou kunnen doen is als eerste de pc opstarten in de veilige modus (f8 bij opstarten), dan wordt er geen beveiligingssoftware actief en kunt u kijken of die voorkomt of er een ip wordt verkregen door de netwerkkaart.

Lukt dat niet dan kunt u proberen de netwerkkaart op 100full duplex te zetten, soms wil die dan wel ineens een ip verkrijgen. Of even de modem meenemen en aansluiten op een andere pc/laptop, dan moet meteen duidelijk zijn waar het probleem ligt. Of het zou aan de kabel kunnen liggen.
Gewijzigd door Telfort webcareteam op 28 april 2009, 11:21
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
 
kayra
Oke thanx.

Maar hoe zet je de netwerkkaart op 100full duplex?
 
Telfort webcareteam
Start->config scherm->netwerk->rechtermuisklik op het lan icoontje->eigenschappen->configureren(rechts bovenin)->tabblad geavanceerd
Dan kunnen de namen verschillen, kies in het linkerscherm iets wat klinkt als speed & duplex modus en selecteer rechts in het drop down menu 100Mb full of 100baseT.
Daarna op "ok" klikken en dan krijgt de NIC hopelijk een IP.
Gewijzigd door Telfort webcareteam op 28 april 2009, 11:53
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
 
kayra
Oke thanx voor de moeite, ga het uitproberen.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen internet, help.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen TV signaal Algemeen 2 18 december 2016, 17:23
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi 2 03 maart 2016, 18:54
Geen tv en telefoon en internet heeel traag Storing 2 29 februari 2016, 19:53
internet snelheid Snelheid 5 26 augustus 2015, 15:10
internet buitenland bundel Klacht over Telfort 1 09 augustus 2015, 22:57
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly06:37:57