Ik heb een Telfort abonnement internet/telefonie(20M.
Ik heb mijn pc(XP) vervangen voor een andere pc(XP) en nu werkt internet niet meer.
Internet heeft het altijd gedaan en heb verder geen veranderingen aangebracht.
Ik krijg de melding, dat er geen of beperkte internet is, omdat er geen adres automatisch wordt toegewezen.
Op de modem(zyxel) branden alle lampjes, dus dat werkt prima.
Ik heb een nieuw netwerkkaart ingebouwd en nog blijf ik dezelfde melding krijg.
Ik heb de antivirus programma en firewall uitgezet, systeem herstel gedaan, maar niks helpt.
Ik heb een statisch adres invoeren of een ip/renew nog niet uitgeprobeert.
Ik vraag mij af of dit helpt.
Weten jullie mischien waar het nog meer aan zou kunnen liggen?
Wat u zou kunnen doen is als eerste de pc opstarten in de veilige modus (f8 bij opstarten), dan wordt er geen beveiligingssoftware actief en kunt u kijken of die voorkomt of er een ip wordt verkregen door de netwerkkaart.
Lukt dat niet dan kunt u proberen de netwerkkaart op 100full duplex te zetten, soms wil die dan wel ineens een ip verkrijgen. Of even de modem meenemen en aansluiten op een andere pc/laptop, dan moet meteen duidelijk zijn waar het probleem ligt. Of het zou aan de kabel kunnen liggen.
Gewijzigd door Telfort webcareteam op 28 april 2009, 11:21
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
Start->config scherm->netwerk->rechtermuisklik op het lan icoontje->eigenschappen->configureren(rechts bovenin)->tabblad geavanceerd
Dan kunnen de namen verschillen, kies in het linkerscherm iets wat klinkt als speed & duplex modus en selecteer rechts in het drop down menu 100Mb full of 100baseT.
Daarna op "ok" klikken en dan krijgt de NIC hopelijk een IP.
Gewijzigd door Telfort webcareteam op 28 april 2009, 11:53
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.