obey-robots.txt
19 November 2018, 15:20
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Telfort Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Telfort internet verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Snelheid veel te laag

Sir Tycoon
Per 2 januari ben ik in de lucht en de telefoon per 5 januari. Opzich installatie prima verlopen en alles werkt. Heb ook geactiveerd op de telfort pagina etc. Down en upload is echter bizar laag. Kom niet verder dan ergens tussen de 4.5MB en de 5.5MB down en up 500 kbps.
Na eerste keer telefonisch conctact met de helpdesk (minder vriendelijke medewerker) is geconstateerd dat het modem ook geen ADSL2+ ontvangst had en inderdaad een slecht bereik had. Advies: modem resetten en kabels nalopen. Na het modem 3x gereset te hebben en het hele zaakje opgepakt te hebben vlak voor het aansluitpunt ( 1 meter telefoonkabel op het modem en 1 meter UTPkabel naar de PC ( en drie verschillende laptops te hebben gebruikt, geen enkele verbetering. Sad
Gisteravond opnieuw helpsdesk gebeld. Hebben in het modem gekeken en constateren ook vreemde zaken. Afspraak is nu dat er binnen 5 tot 10 werkdagen de verbinding naar het modem wordt onderzocht door de technische dienst.
Had eerder ook ADSL bij een andere provider en had daar wel goed bereik.

We wachten af

Groeten van
Sir Tycoon
Gewijzigd door Sir Tycoon op 09 januari 2008, 19:38

Sir Tycoon
Vandaag is er merkbaar iets ?? ja iets gebeurd. Had mijn mobiele nummer opgegeven maar ben niet gebeld. Ik constateer nu in iedergeval dat er wel aan gesleuteld is. Heb nu iets meer dan 10MB verbinding. Modem geeft echter nog steeds ADSL2 aan en geen ADSL2+. Ga dus weer bellen met de helpdesk.Shock
We maken stapjes maar we zijn er nog niet. Houdt je op de hoogte.

Groeten van
Sir Tycoon

Sir Tycoon
Na de 16e januari zeer optimistisch te zijn geweest over de nieuw bereikte snelheid van 10MB, is dit de dag erna weer ingezakt tot rond de 5MB. Telfort gebeld op 18 januari. Zij hadden al de 15e voor mij besloten dat het wel aan het modem zou liggen en opdracht gegeven een nieuw modem aan mij toe te zenden. Ik moest dat maar even proberen. En inderdaad enkele uren later die dag TNT-post aan de deur met een nieuw ZyXel modem. Brief erbij in de trant van "omdat uw modem defect is hierbij een nieuw en oude retourzenden binnen 21 dg". Heb vervolgens de modems omgewisseld en helaas geen enkel verschil merkbaar. Blijft rond de 5MB snelheid. Weer Telfort gebeld, afspraak is nu dat volgende week de buurt wordt doorgemeten op de telefoonlijnen of er uberhaupt wel een hogere snelheid mogelijk is.
Volgens mij wel. want bij mijn vorige provider Quicknet zat ik veel hoger. Ik moet dus weer wachten dat ik wordt gebeld over de uitslag.
Ik zit 1022 meter van de centrale en zou in de buurt van de 20MB moeten kunnen komen.

Vragen aan vrienden op dit forum die er wellicht meer verstand van hebben dan ik:
*In mijn modem zie ik staan: -DSLmode: ADSL 2 Moet daar geen ADSL2plus staan??
*Bij Interface status staat DSL UP 8134 kbps / 633 kbps
Als ik echter test via Nuria od speedtest ADSL komt ik niet verder dan 5.25MB
Lan UP 100M /Full duplex
Woon in Gouda 2803WS

Heeft iemand nog tips voor mij? Hoe of wat aan telfort te vragen/eisen?Shock
Met groeten
Sir Tycoon
Gewijzigd door Sir Tycoon op 19 januari 2008, 22:30

Gman
Hey Tycoon, ik heb vergelijkbare problemen maar de redenen zijn gezien jouw intrain-snelheden anders denk ik.
Ben een tijdje iets tegengekomen waar je wellicht iets aan zou kunnen hebben.
Het heeft iets te maken ADSL2 wat "gecapped" wordt op 8mbit.
Kijk hier: ADSL1/ADSL2/ADSL2+ op Telfort Internet ervaringen topic
Hoop dat je er iets aan hebt.
Suc6
waar blijft mijn telfort babe ?
Suggestie:
charlizetheron76sm
Grin

Sir Tycoon
Das een goeie tip Gman.

Ik zit inderdaad rond de 8mb en zie geen ADSL2plus in het modem staan maar ADSL2. Volgens de helpdesk maakte dat niets uit, het was allemaal ADSL. Vond dat antwoord vreemd. Trouwens wisselende ervaringen vwb kennis met die helpdesk.

Maar goed dit zou dus goed het KPN netwerk kunnen zijn met een gerede kans dat er wordt afgeknepen volgens dit bericht
Maar ja hoe kom je daar achter.

Zat voorheen ook bij KPN voor de telefonie
Op mijn vraag aan telfort op welk netwerk ik zat gaf de helpdesk aan dat het BabyXL was. Ga daar dus aan twijfelen.

Groeten
Sir Tycoon

Gman
Je kunt in elk geval even hier kijken:
Op welke centrale zit ik?
Dan weet je of het uberhaupt mogelijk is of je op het Tiscali/BabyXL netwerk zit...
Suggestie:
charlizetheron76sm
Grin

Sir Tycoon

Heb gekeken Gman op de link.
Zit 1163 meter van de centrale en BabyXL,bbNed,MXstream,Versatel is beschikbaar. Dan moet ik toch ADSL2Plus kunnen zien in mijn modem. Heeft KPN mij bij de overgang van quicknet naar telfort wel goed overgezet in de centrale dan?? Frown

Groeten
Sir Tycoon

Gman
Sir Tycoon schreef:

Heb gekeken Gman op de link.
Zit 1163 meter van de centrale en BabyXL,bbNed,MXstream,Versatel is beschikbaar. Dan moet ik toch ADSL2Plus kunnen zien in mijn modem. Heeft KPN mij bij de overgang van quicknet naar telfort wel goed overgezet in de centrale dan?? Frown

Groeten
Sir Tycoon

Als bij jou BabyXL leverbaar is zou je op ADSL2+ moeten (kunnen) zitten.
BabyXL is overgenomen door Tiscali,
Tiscali is overgenomen door Telfort
en Telfort is weer overgenomen door KPN.
Shock

Ze hebben je dus op het verkeerde netwerk gehangen,
of misschien zijn alle ADSL2+ kaarten bezet...
Schijnbaar zit je dus op ADSL2 wat volgens het verhaal op Tweakers.net een voor de hand liggende verklaring is als je max 8Mb haalt, aangezien KPN veel ADSL2-kaarten "capped" op max ADSL1-snelheid=8Mb
Zal een hele toer zijn om Tiscali ertoe te bewegen om KPN-monteurs aan het werk te zetten dit recht te breien.

Mijn eigen problemen zijn wat minder voor de hand liggend:
ADSL2+ een snelheid van plm 9,5 Mb op 818 meter van de centrale...
Bovendien is de laatste tijd de helft van de webpagina's niet of nauwelijks(=traag) te openen.
Telfort geeft geen teken van leven, behalve standaard domme antwoorden geven, maar doet niets om in de situatie verbetering te brengen.
GRRRR Angry
Gewijzigd door Gman op 25 januari 2008, 20:42
Suggestie:
charlizetheron76sm
Grin

Sir Tycoon
Bedankt Gman voor de reactie. Ga van de week Telfort maar weer is lastig vallen met deze analyse en conclusie wat ik vind dat er moet gaan gebeuren. Adverteren tenslotte wel met een product tot 20MB. Wat minder is allemaal acceptabel, maar dit zit er te veel naast.
Heb trouwens gisteren via mijn mailadres onderstaand bericht ontvangen van de "Directeur Klantenservice".
Anders gaan we die er maar eens bij halen. Shock

Onderzoek Telefonische klantenservice Telfort internet januari

Geachte Telfort internet-abonnee,

U heeft in januari contact gehad met de telefonische klantenservice van Telfort internet.

Wij vinden uw mening erg belangrijk. Samen met uw hulp kunnen wij de kwaliteit van onze telefonische dienstverlening optimaliseren. Daarom willen wij u graag enkele minuten van uw tijd vragen om onderstaande vragenlijst in te vullen.

U start het onderzoek door hier te klikken.

Als deze link niet werkt, kopieer dan onderstaande link naar de adresbalk van uw browser:

http://pws.parantion.nl/index.php?a=lF&s=yyvgt8&u=227du7EDS1626006&iid=1304000

Telfort kijkt uit naar uw reactie en wil u alvast hartelijk bedanken voor uw medewerking!

Met vriendelijke groeten,
Telfort internet

Margreet Reffeltrath
Directeur Klantenservice Internet

Wellicht is Margreet dat lekkere wijf wel van Telfort???

Groeten van
Sir Tycoon 2803WS
Gewijzigd door Sir Tycoon op 26 januari 2008, 11:46

Karel
Dag Allemaal,

Ik vind alle verhalen over snelheid, wijkcentrales en ADSL 1 en 2 en + heel leuk maar als ik een postcodecheck doe en mij wordt 17 Mb/s niet gegerandeerd maar wel geschat en het blijkt na overstap -doorgemeten door de helpdesk en aangesloten volgens Telfortnormen- niet boven 10 Mb/s uit te kunnnen komen, dan lijkt me die postcodecheck een geval van pure misleiding.
Ik heb zonet voor de rubriek Stekeligheden in de Consumentengids een stukje voorgesteld dat als volgt luidt:

Meneer X wil van Internetprovider veranderen. Een postcodecheck bij de website van Telfort, die 20 Mb/s voor 19,95 per maand aanbiedt, leert hem dat een snelheid van 17 Mb/s op zijn adres kan worden gehaald.
Nadat de overstap is gemaakt blijkt de snelheid niet hoger te zijn dan 10 Mb/s. Ook nadat X zijn modem precies volgens voorschrift heeft geschakeld blijft de snelheid 10 Mb/s en daaraan kan de Helpdesk niets veranderen.
Op de vraag of die postcodecheck eigenlijk geen pure misleiding is, antwoordt de vriendelijke dame van de Helpdesk dat de check alleen maar een indicatie geeft waaraan geen rechten kunnen worden ontleend.....

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid veel te laag', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
internet snelheid Snelheid 5 26 augustus 2015, 15:10
T4 abonnement, minder snelheid voor je geld Algemeen 15 13 mei 2013, 01:56
Internet snelheid neemt af... hard retrain? Hardware instellingen 1 21 oktober 2012, 15:29
Snelheid bij Router achter P-2602R-D1A Eigen netwerk achter het Telfort modem 6 26 januari 2012, 01:21
Internetverbinding/snelheid Snelheid 8 15 juni 2011, 23:28
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden