obey-robots.txt
19 December 2018, 10:12
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

sweex router achter Zyxel (Multipc-modem)

allstar100
Ey Gman,

k heb geprobeerd wat jij zei.. maar zonder dat UpNP (want dat kon ik niet vinden bij mijn sweex)

en.. geen resultaat, --> internet valt telkens uit..

ik geef het al bijna op.. :p,

misschien ga ik nog proberen wat Richard voorstelde met portforwarding. maar ik heb niet zoveeel hoop meer :S

nog bedankt.

Gman
Ja doet dat, ben benieuwd !
Cool

Een voor de hand liggend vraagje misschien ?
Loopt internet wel soepel ZONDER de sweex ertussen ?
Wink
Zo ja, als je vervolgens daarna (met router) portforwarding hebt geprobeerd en dat geeft ook een instabiel resultaat dan zou ik toch ernstig aan de gezondheid van de router gaan twijfelen.
Shock
waar blijft mijn telfort babe ?
Suggestie:
charlizetheron76sm
Grin

allstar100
Ey,

ja, hij is wel redelijk stabiel..

maar misschien komt het dat er teveel mensen hebben gereagerd en iedereen stuurt me de andere weg op..

hierdoor raak ik een beetje door de war.. (dus instellingen met elkaar gecombineerd Pfft)

ook omdat ik dit nooit heb gedaan..

ik ga later nog even proberen met portforwarding.. of misschien morgen

EdP
Wil je svp even kiezen voor 1 van beide methodes?
Zoals eerder opgemerkt, als je de twee methodes door elkaar gaat gebruiken dan wordt het nooit wat.

Wil je even bekend maken welke methode je wilt proberen?
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

TCP_IP
Ik had je gewaarschuwd om het bij 1 te houden Pfft

Maar waar ik zelf een beetje overheen gelezen heb en nu pas opmerk eigenlijk is dat het elke keer wel gelukt is. Feit dat internet wegvalt is een ander probleem.

Mocht het nog niet werken reset dan eerst alles voordat je uberhaupt met een andere methode aan de slag gaat.
ALTIJD met een schone lei beginnen als je niet echt weet wat je doet en houd je bij die methode.

Houd gewoon 1 methode aan, volg instructies op en vraag waar nodig is. (ben het dus volledig met EdP eens)
Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

Richard
Ik ben het ook met voorgaande sprekers eens. Zelfs zou ik dan adviseren om de switch/ap methode te kiezen, aangezien dat het voor later gebruik toch iets makkelijker maakt.

Greetings, Richard.

allstar100
Goed..

ik heb eerst de router en de modem(Zyxel) gereset..

Vervolgens de onderstaande methode van TCP_IP geprobeerd..

En sorry jongens, maar het is echt niet gelukt.. en met internet uitval bedoel ik de volgende mee:

- Ik stel eerst in wat er in de instructies staan..
- Vervolgens dit: Plaats het ene eind van de netwerkkabel in 1 van de poorten op je Zyxel en het andere uiteinde plaats je in 1 van de 4 uitgangen van je Sweex.
- Wanneer ik die kabel plaasts in de uitgang(en), dan zie ik direct het DSL lampje en Internet lampje uitgaan.. vervolgens gaat het DSL lampje knipperen en daarna blijft ie gewoon aan en daarna het Internet lampje knipperen en vervolgens aan.. en na ongeveer 10 sec. gaan ze allebei weer uit..:S en daarna begint het opnieuw: DSL lampje en Internet lampje gaan allebei uit...
-Als ik die netwerkkabel (tussen modem en router) weer weghaal.. dan is er gewoon stabiel internet.. (dus dan blijven die beide lampjes wel gewoon aan)..
- Dus wat jullie allemaal zeggen over: geen stabiel internet , klopt helemaal niet..
- Ik steek dan gewoon één van mijn netwerkkabel in mijn laptop en ga weer internetten.. (die van de telfort modem komt..), maar ik wil gewoon draadloos kunnen internetten.. dus nu moet ik telkens naar boven (op mijn slaapkamer) als ik wil internetten en de netwerkabel pluggen in mijn laptop
- Ik heb ook gelezen in de handleiding dat de modem van telfort tegen draadloos internet beveiligd is.. maar ik had dus gelezen op internet dat het wel kon en (en verkeerd begrepen had) bij heel veel mensen gelukt is..

System IP adres: 192.168.1.200
Subnetmask: 255.255.255.0
DHCP server on vink je UIT (DHCP pool klopt al niet eens overigens, ander netwerk is dat)

OKé, instellingen zijn nu KLAAR.

Dan nu moet de netwerkkabel tussen Zyxel en Sweex ietwat anders aangesloten worden.
Kijk eens achterop je Sweex, daar zie je waarschijnlijk 5 identieke ingangen zitten. 4 ingangen die duidelijk naast elkaar zitten en 1 ingang die overduidelijk afgezonder is.
Die ene die afgezonderd zit is je WAN poort en moet je NIET gebruiken.
Plaats het ene eind van de netwerkkabel in 1 van de poorten op je Zyxel en het andere uiteinde plaats je in 1 van de 4 uitgangen van je Sweex.
Op je Sweex houd je dan 3 bruikbare poorten over, die ene afgezonderde is in dit concept onbruikbaar.

Je Zyxel kun je bereiken via 192.168.1.254 en je Sweex via 192.168.1.200

Subnetmask: 255.255.255.0
DHCP server on vink je UIT (DHCP pool klopt al niet eens overigens, ander netwerk is dat)

OKé, instellingen zijn nu KLAAR.

Dan nu moet de netwerkkabel tussen Zyxel en Sweex ietwat anders aangesloten worden.
Kijk eens achterop je Sweex, daar zie je waarschijnlijk 5 identieke ingangen zitten. 4 ingangen die duidelijk naast elkaar zitten en 1 ingang die overduidelijk afgezonder is.
Die ene die afgezonderd zit is je WAN poort en moet je NIET gebruiken.
Plaats het ene eind van de netwerkkabel in 1 van de poorten op je Zyxel en het andere uiteinde plaats je in 1 van de 4 uitgangen van je Sweex.
Op je Sweex houd je dan 3 bruikbare poorten over, die ene afgezonderde is in dit concept onbruikbaar.

Je Zyxel kun je bereiken via 192.168.1.254 en je Sweex via 192.168.1.200

Gewijzigd door allstar100 op 29 april 2009, 14:29

TCP_IP
- Wanneer ik die kabel plaasts in de uitgang(en), dan zie ik direct het DSL lampje en Internet lampje uitgaan.. vervolgens gaat het DSL lampje knipperen en daarna blijft ie gewoon aan en daarna het Internet lampje knipperen en vervolgens aan.. en na ongeveer 10 sec. gaan ze allebei weer uit..:S en daarna begint het opnieuw: DSL lampje en Internet lampje gaan allebei uit...
-Als ik die netwerkkabel (tussen modem en router) weer weghaal.. dan is er gewoon stabiel internet.. (dus dan blijven die beide lampjes wel gewoon aan)..

Oké, dat had ik niet verwacht. Dacht dat slechts draadloos telkens wegviel, ik dacht dat er iets stoorde. Maar zyxel verliest gewoon de hele tijd z'n sync zo te lezen.

Maar het gebeurt ook pas op het moment dat je je Sweex aansluit, als je laptop eraan zit geen probleem dus.
Tja je Sweex lijkt niet helemaal goed te functioneren meer, je noemde al 2 punten:

1. Instellingen worden soms niet opgeslagen
2. Door Sweex verliest Zyxel z'n sync.

Bij punt 2 worden stroompjes denk ik niet goed doorgeven, te hoog voltage oid ?! Zou ook niet precies weten waarom, je zou evt. andere netwerkkabel kunnen proberen. Anders ben ik bang dat je Sweex het bijna begeven heeft, ik kan er weinig anders van maken.

allstar100
Jah .. je hebt het helemaal begrepen.. (als ik dus een netwerkkabel in mijn laptop steek, dan is er gewoon internet)

maar als ik nu iets ga zeggen, ga je het helemaal raar vinden..

Deze sweex heb ik vorig jaar augustus gekocht.. en toen hadden we nog internet van een ander provider

Ik hoefde helemaal niets in te stellen en alleen maar een netwerkkabel in de WAN uitgang te plaatsen en er was uistekend internet(verbinding)..Pfft k kon gewoon draadloos internetten...

Telfort kwam met een "leuke" actie , vervolgens zijn we dus overgegaan naar Telfort..

misschien toch weer terug naar ons "oude" provider Pfft.. maar dan meoten we nog even geduld voor hebben (in verband met contract)
Gewijzigd door allstar100 op 29 april 2009, 15:01

TCP_IP
Neu niet erg raar hoorPfft
Ja dan had je van die provider denk ik een echt modem.
Zyxel zelf is namelijk een modemRouter.

Ik zou alleen niet op basis van dat je Sweex het via de Zyxel niet doet naar je vorige provider gaan. Misschien toch overwegen om een andere router aan te schaffen, ik zou niet al teveel moeite meer in je Sweex steken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'sweex router achter Zyxel (Multipc-modem)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
WiFi verbinding Samsung Tv Sitecom router WiFi 13 19 juni 2017, 20:20
Zyxel P-2812HNU-F1 naar bridge mode? Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 17 april 2016, 18:56
Welk modem moet ik aanschaffen ? Telfort met eigen modem/router 3 07 maart 2016, 19:57
Eigen router achter Experiabox v8 Eigen netwerk achter het Telfort modem 4 03 maart 2016, 18:48
Inlog pagina router p-2812HNU-f1 WiFi 2 02 januari 2015, 18:52
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden