obey-robots.txt
21 Augustus 2018, 11:39
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/switch achter het Telfort modem, post hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Telfort 20Mbit, Access Point of Nieuwe Modem/Router?

JII1985
Beste, Smile

Allereerst wil ik mezelf even voorstellen, Iwan, uit denhaag.

Sinds 16 april 2009, heb ik een aansluiting via telfort (20Mbit)

Bij het afsluiten van mijn abonnement gaf telfort aan dat max. 12 Mbit haalbaar is op mijn adres.
Daar vrede mee te hebben, heb ik besloten om voor dit abonnement te kiezen.

Nu staat mijn Zyxel Wireless modem/router aangesloten zo'n 80cm van mijn ISRA punt.
En inderdaad met UTP aangesloten haal ik zo'n 1200kb/s, dit is voldoende voor mij.

Wireless is de verbinding beduidend lager, de snelheid komt namelijk niet boven de 450kb/s met soms een uitschieter naar 500kb/s.
(Dit getest m.b.v. 3 verschillende laptops en allemaal niet ouder dan 1,5 jaar, op een afstand van circa 1 meter van de modem/router af.)

Zodra ik op de wireless lan zit valt ook continu mijn verbinding met de router weg.
Van 54mbits verbinding naar een 1mbits verbinding, de verbinding wordt wel hervat naar enkele seconden, maar het is best irritant.

Nu staat de Zyxel bij het ISRA punt dat helaas een verdieping lager en ongeveer 25 meter hemels breed van de woonkamer (waar ik zit) is verwijderd.

Mijn vraag is, is er een modem tevens router die de kwaliteit van de lijn merkbaar kan verbeteren?

Of doe ik er goed aan om 20 meter utp te trekken naar het punt waar ik zit en daar vervolgens een access point te plaatsen?

Waar doe ik bij deze goed aan?
Een Draytek Vigor? Netgear RangeMax Next? of een Access Point van bijv. Linksys?
Ik gebruik overigens de telefoon functie voip NIET.

Is het dan mogelijk om de snelheid te behalen die ik met UTP ook heb?

Alvast bedankt! Wink

EdP
Als je utp kunt trekken heeft dat absoluut de voorkeur, alternatieven zijn o.a. een sterkere omnidirectionele antenne of een extra draadloze router/accesspoint.

P.S. ik heb zelf nu als draadloze een Asus WL500gx, dat bevalt prima door z'n relatief sterke signaal en uitgebreide mogelijkheden, w.o. printserver en network-drive.
Gewijzigd door EdP op 23 april 2009, 21:48
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

JII1985
[Edit: onnodige quote verwijderd]

Goed, maar ik kan niet gewoon een bedrade access point kwijt?
Dus Zyxel >> 25 meter UTP >> Access Point?

Is mijn verbinding dan ook sneller, of maakt dit helemaal niets uit, ik hoef niet over te schakelen naar een netgear modem of draytek?
Gewijzigd door EdP op 24 april 2009, 20:48

TCP_IP
Ik zou graag iets anders willen voorstellen, aangezien dit om een verbrekende draadloze verbinding gaat.

Zit je trouwens niet te ver van je router af?

Maar wat ik dagelijks zie is dat doordat een ander netwerk op die van jou stoort doordat deze op het zelfde kanaal zit, je verbinding traag is en blijft wegvallen.

Hier een voorbeeld van een trage verbinding:
20mbit line maar max 300 kb/s

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

EdP
In principe heb je dat accesspoint niet nodig als je toch maar 1 pc wilt verbinden. Heb je daarentegen nog andere (draadloze) pc's dan is het accesspoint wel handig om aan te sluiten. Dat kun jij het best zelf beoordelen.

Controleer ook dat je niet storing hebt van andere draadloze bronnen.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Richard
Mag ik je ook een ander advies geven?
Jij stelt voor:
Dus Zyxel >> 25 meter UTP >> Access Point

Mijn voorstel is:
Dus Zyxel >> 25 meter UTP >> Draadloze router

Waarom? Router kun je later nog meer mee indien nodig, en is over het algemeen even duur of zelfs goedkoper dan een accespoint, wat feitelijk alleen als accespoint of als wireless bridge kan dienen.

Een draadloze router heeft meer mogelijkheden, je kunt er draadloos mee werken maar ook pc's in de buurt mee aansluiten middels een kabel bijv.

Greetings, Richard.

TCP_IP
Mijn voorstel is:
Dus Zyxel >> 25 meter UTP >> Draadloze router

Waarom? Router kun je later nog meer mee indien nodig, en is over het algemeen even duur of zelfs goedkoper dan een accespoint, wat feitelijk alleen als accespoint of als wireless bridge kan dienen.

Helemaal mee eens!

JII1985

Prima, dat ik wat ik ga doen dan, ik lees veel goede verhalen over de ICIDU 11G, kost maar ongeveer 30euro.
Ik ga het een proberen, als dat niet lukt dan maar even doorsparen voor een Draytek.

Gaat overigens ook mijn snelheid omhoog, of moet ik dan kiezen voor het N standaard dus en N router?
Gewijzigd door EdP op 24 april 2009, 20:47

TCP_IP
Als je er dichterbij zit gaat snelheid wel omhoog ja.

Nou eerlijk gezegd heb ik het niet zo op N routers, heb er nu een paar geinstalleerd maar vind het een ramp.
Bij 1 router 1 uur bezig geweest om een goed kanaal te vinden en waarmee laptop/pc's konden verbinden.
Doe mij maar gewoon LInksys WRT54G(S/L) en dan DD-WRT erop.

JII1985

Wat ik dus bedoel is het volgende:
Wired UTP haal ik tot 1200kb/s
En Wireless 400 tot 500 kb/s en de afstand doet er niet toe, of ik nu een meter of 15 meter van de router afzit.
Gewijzigd door EdP op 24 april 2009, 20:48

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telfort 20Mbit, Access Point of Nieuwe Modem/Router?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
WiFi verbinding Samsung Tv Sitecom router WiFi 13 19 juni 2017, 20:20
TV-ontvanger aanmelden bij Telfort Hardware instellingen 9 24 januari 2017, 08:28
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly02:54:42