obey-robots.txt
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
Telfort Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Telfort internet verbindingsproblemen » Storing
 Onderwerp afdrukken
Instabiele verbinding door defect modem?
Puma
Een wegvallende verbinding kan aan 2 dingen liggen.

Defecte poort in de centrale op de hoofdverdeler.
Modem traint te hoog in. Dusdanig hoog, dat de verbinding instabiel is en na x aantal uren zich gaat resetten.

Alle modems resetten zich, maar met een stabiele lijn is dat 1x in een half jaar of langer.

Zelfde had Orange ook met hun Livebox. In 2005 haalde ik bijv ruim 13 mbit aan intrain waarde. Maar verbinding was niet stabiel. Ze hebben telkens de dB waarde verhoogd en nu zit iedereen op een 12 dB profiel.
Dit zorgt voor een stabiele lijn, maar het modem traint minder hoog in en mensen gaan dan direct schreeuwen dat Orange aan het knijpen is.

Meestal is een telefoontje genoeg om je probleem te verhelpen, maar je moet dan wel met een 2e lijns medewerker te maken hebben. Die kunnen zulke dingen aanpassen in de DSLAM (ADSL apparatuur in de centrale)

Met speedtouch modems is het heel gemakkelijk om zelf het modem minder hoog te laten intrainen. Voor Zyxel heb ik dit nog niet gevonden.
Gewijzigd door Puma op 04 februari 2008, 02:07

Frenkie
Ook ik heb een probleem met het modem (Zyxel Wireless). De eerste 3 dagen deed de modem een herstart wanneer ik te lang met hoge snelheid aan het downloaden was. Daarna was het 1 groot drama met het modem deze ging niet meer aan en alleen het POWER lampje (de bovenste) bleef knipperen. Heel soms doet het modem het wel.

Ik zit nu al 3,5 week te wachten op een vervangend modem van Telfort... bij het informeren wanneer het modem uitgeleverd wordt is het standaard antwoord dat deze op 29 januari de status verzonen heeft gekregen en dat het maar afwachten is....

Na het proberen van een Linksys lijkt deze even weinig te doen... mijn vraag is of het wel aan het modem ligt??

mrkentut
Ach beste mensen,

Het is toch niet normaal meer? Ik heb ook hetzelfde probleem. Vele e-mails gestuurd, maar er wordt gewoon simpelweg niet gereageerd. Bellen is nutteloos want ik krijg na behoorlijk wat minuten te horen dat het te druk is. Ik krijg het advies om op een later tijdstip terug te bellen. En als ik ze toch aan de lijn krijg, verbreekt mijn modem de verbinding!!

Dit soort praktijken kunnen toch niet???? Dit is pure wanprestatie. Dat pikken we toch niet???

Richard
Altijd opletten met machtigingen intrekken.

Het beste is gewoon het aantal klachten hierover inventariseren en dan een gezamenlijke klacht maken voor Radar of Kassa. Dat is de publiekelijke schandpaal en zijn bedrijven veel huiveriger voor dan wat mensen die de machtiging intrekken of een gezamenlijke klachtenbrief schrijven.
Zoiets moet je gewoon rigoreus aanpakken want dan kan gelijk behandeld worden dat het servicelevel van de klantenservice v.w.b. bereikbaarheid zwaar onder de maat is.

Twinman
Ik heb sinds afgelopen vrijdag ook Telfort.
Heb een telco migratie van KPN naar Telfort ADSL.

Ik heb ook last van plotseling uitval Ineens stopt het downloaden en kan ik niet browsen. Na 30 seconden komt de verbinding weer op gang.
Voor de migratie had ik hier dus met KPN-adsl nooit last van.

Ik zag toevallig deze thread en herkende het verhaal. Ik ben hier dus niet blij mee.Sad

pocoloco75
Ik heb 2 weken Telfort en tot vandaag weinig problemen, 1 x lag de zaak eruit maar de volgende ochtend weer ok, nou valt mee te leven. Nu is echter de adsl verbinding er al 24 uur aan/uit, aan/uit. Ik vrees herhalingen van mijn vorige provider Alice. Shock Die hebben het gepresteerd om mij 46 dagen zonder internet te laten zitten ! Angry Ik ben ervoor om idd een gezamenlijke actie te ondernemen, wie heeft een goed idee en kan dit opstarten ?

denise
Ik heb mij maar even speciaal aangemeld maar ik heb dus het zelfde probleem. Ik kan geen link of internetpagina openen want dan valt de verbinding weg en moet dan even wachten en dan weer op de link klikken ofzo zodat deze wel opent. Downloaden van zoiets simpels als MSN zit er gewoon niet in. Heb eens zitten kijken in de DSL LINE STATUS en dan zie je ook 0Db staan bij noise margin up en downstream.

Ik heb eind januari Telfort internet en telefonie aagevraagd. Van de week heb ik het doe het zelf pakket en een brief binnen gerkegen. Gezien de aansluiting 13 februari zou moeten werken heb ik alles alvast aangesloten met de BIJGELEVERDE KABELS en DRAADJES. Tot mijn geluk en vebazing vond mijn laptop afgelopen vrijdag oppeens de Telfort verbinding en toen ik Explorer opstartte kwam ik meteen op een activatiepagina waar ik moest inloggen. Dit heb ik natuurlijk meteen gedaan.

Ik heb alvast een email klaar liggen maar wacht netjes tot de 13de voor ik deze verstuur. Hier staat gewoon heel concreet in dat ik geen zin heb om mijn tijd te verdoen aan standaard vraagjes en het verwisselen van kabeltjes omdat ik alle bijgesloten KORTE kabeltjes heb gebruikt en dat ik de uptijd heb gebruikt om de nodige forums door te spitten en dat blijkt dat er meer mensen met dit probleem zitten dus dat het een probleem bij hun is.

Dus we merken het wel, misschien goed plan om eens Kassa of wat dan ook in te schakelen.

Wel heb ik zitten denken, in het verleden heb ik mijn draden moeten verwisselen van rood/blauw aderpaar naar oranje/wit aderpaar (in de wandcontactdoos en het ISRA punt) omdat er wellicht te veel storing was, mocht het zo zijn dat ze de DSL line over de rood/blauwe hebben laten lopen dan zou ik helemaal geen verbinding moeten hebben toch?

denise
Ik ga dat toch eens doen dan, helaas moet ik wel even iemand vinden die de draden in de gang kan omzetten omdat ik daar met de beste wil van de wereld niet bij ga komen, veeeel te hoog voor zo een minimensje als ik Grin

denise

SdH schreef:
En als ik het modem reset als de noise margin onder 10 komt, is dat een idee om signaalverlies te voorkomen ?

De enige opmerking die ik hierover kan maken is dat, dat juist het probleem is, het moment dat je, je modem reset raak je, je verbinding kwijt en het is de bedoeling dat je gewoon kan internetten zonder verlies van je verbinding.

Je kan met Telnet wel het een en ander afstellen zodat je noise margin omhoog gaat maar ik denk dat jij het zelfde probleem als ik heb, dat de noise margin van je up en download af en toe naar een onacceptable punt zakt zodat je de verbinding verliest. Je zou het eens moeten testen als je verbinding idle is.

denise
[quote]SdH schreef:
Het probleem is, zoals je al zegt, dat de noise margin zakt en daardoor der verbinding weg valt. Maar wat nou als ik af en toe een dsl status test uitvoer om te zien wat de huidige waarden zijn. Op het moment dat deze lager worden zou ik de modem kunnen resetten in de hoop dat de noise margin weer 10 wordt. Geen oplossing maar dan heb ik in ieder geval de verbinding enigszins onder controle.
Of is dit een leuk idee maar zou dit niet werken ?
quote]

Ik snap wat je bedoelt maar wat ik bedoel is, of JIJ nou het modem reset als hij lager wordt of de modem zichzelf reset/verbinding verliest...dat is toch het zelfde principe? Je raakt je verbinding kwijt en dat is niet de bedoeling. En ik zie niet hoe je dan controle over de verbinding hebt want het kan wellicht ook gebeuren dat hij zakt naar een 4db en dan oppeens weer omhoog gaat, maar dat zal je niet weten als jij bij die 4db meteen je modem reset. Wink Ik denk dat je oplossing een leuk idee is maar uiteindelijk nautllrijk geen oplossing is en alleennog vervelender werkt, dan moet je met 1 oog op je internetpagina letten en met de andere op je db's.

data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Instabiele verbinding door defect modem?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
WiFi verbinding Samsung Tv Sitecom router WiFi : 13 19 jun 2017
VPN verbinding Hardware instellingen : 18 13 jan 2017
Welk modem moet ik aanschaffen ? Telfort met eigen modem/router : 3 07 mrt 2016
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi : 2 03 mrt 2016
Modem P-2601HN en een Synolgy NAS Eigen netwerk achter het Telfort modem : 7 11 okt 2014