obey-robots.txt
18 Oktober 2018, 20:59
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Telfort Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Telfort internet verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Instabiele verbinding door defect modem?

BitKid
Ik kan niet voorstellen dat ik de eerste en enige ben met dit probleem. Ik heb alle fora die ik kon vinden afgestruind en bijna het bedrag van een maandabonnement Telfort gespendeerd aan het bellen van het betaalnummer van de helpdesk.

Genoeg gezeken....nu het probleem:

Mijn modem verliest veel te vaak de verbinding. Heel vervelend voor VOIP en online gaming.

Alle bekabeling 3 keer gechecked/vervangen, noise levels gechecked, netstats van de PC's naar de helpdesk gestuurd. Nog geen oplossing.

Naast het onregelmatig, spontaan wegvallen van de verbinding doet ie ook dit: bij het aansluiten van een PC of een telefoontoestel op het multi-pc Zyxel modem valt de verbinding ook meestal weg.

Zou het aan mijn "lijn" liggen of is het modem zelf toch defect?

Timelord
Weet je zeker dat je stroomvoorziening goed is ?

BitKid
@Timelord: ik snap waar je heen wilt

Alle andere apparatuur die op dezelfde 220V wcd is aangesloten werkt al jaren naar behoren (wireless router, kabelmodem, DVB-tuner, DVD speler, etc.....) maar of de voedingsadapter van de Zyxel 100% in orde is weet ik niet. Ik heb helaas geen passende alternatieve AC/DC adapter om hem uit te wisselen (18V en passend stekkertje).

Dus voor mij geldt defecte adapter == defect modem.

Gr
BitKid

Timelord
Maar jekunt toch aan de lampjes zien of het modem het zelf nog doet als de verbinding is weggevallen ?.

BitKid
Ja dat kan ik wel zien.

Niet het hele modem valt uit, alleen de lampjes DSL en INTERNET doven.
De overige lampjes blijven aan.

Maw: niet het hele modem gaat onderuit (uptime blijft doorlopen), maar alleen de DSL/WAN lijn gaat effe down (uptime gereset)

De voeding is dus zeker niet helemaal stuk, maar misschien ook niet helemaal stabiel.

BitKid
Dat geeft de burger moed!
Ik heb deze week in totaal 4 keer gebeld en vandaag zouden ze er wat aan gaan doen.
Nu is het vanavond wel minder geworden, maar nog niet helemaal weg. Nog even afwachten dus...

Wat is het precies dat ze in de centrale moeten doen?
Weet iemand dat?

erik123
heb hetzelfde - moeten ze in de centrale checken - 50 euri armer aan telefoonkostenShockShock

BitKid
Ik ben inmiddels grotendeels geholpen.

Het resetten van de lijn gebeurt veel minder. Dus de actie in de centrale van afgelopen vrijdag heeft dus blijkbaar geholpen. Ik vraag me wel af wat ze daar precies doen en waarom dat nodig is en waarom het niet eeder gedaan is...

Gek is wel dat mijn modem de verbinding met het internet wel steeds verliest zodra mijn zoontje zijn XP-SP2 PC opstart. Daarna blijft alles weer stabiel. Zou mijn modem ook niet helemaal lekker zijn?

Edwin
Bij mij is het niet anders. ondertussen 50 euro kwijt aan telefoonkosten en meerdere mailtjes gestuurd met antwoord dat ik de kabels moest vernieuwen en modem resetten.
Helpt natuurlijk niet.
Uiteindelijk vandaag maar weer gebeld en zelfde verhaal als hierboven, ze kunnen dus gewoon zien dat de lijn niet stabiel is en probeerden me weer de modem in de meterkast te laten plaatsen, moest helpen.
Ik heb alles al geprobeerd en na veel aandringen gaan ze nu een onderzoek starten en moet dus ook (weer) 10 werkdagen wachten.
Terugkoppeling doen ze niet aan, ook niet na aandringen, je moet je lijn maar in de gaten houden of ie beter wordt!
Is toch om krankzinnig van te worden.,,,
Kreeg het advies dat als de lijn beter is ik een klacht moet indienen met alle gemaakte belkosten en abbo kosten waar ik geen gebruik van kon maken, misschien misschien zou ik nog wel iets terug krijgen.
Ook dat geloof ik niet meer, maar ondertussen moeten we maar pre-paid blijven bellen met familie en vrienden..
Waardeloze service!
Zeker als ze allang weten dat het probleem bij hun in de centrale ligt!Angry

jandingemans
Hallo,

Ik heb een soortgelijk probleem maar heb wel ontdekt waar het bij aan ligt. Nu de oplossing nog.

Ik heb een router P-2602HW-D1A met firmware V3.40(AJZ.2).

De bedraden pc's aangesloten op deze router lopen prima.

Zodra ik mijn notebook via de draadloze verbinding de verbinding laat maken met de router, gaat dit in eerste instantie heel goed. Na een kort tijdje gemiddeld zo een uur tot 2 uur, verbreekt het modem de adslverbinding en maakt weer opnieuw verbinding met het internet. (het modem zelf blijft gewoon aan) Opvallend is dat zodra het draadloos systeem wordt aangemeld op de router, de parameter noise margin downstream uiteindelijk omlaagvalt van circa 10 naar ergens tussen de -1 en 6 en uiteindelijk de verbinding verbreekt en weer herstelt. Zodra het draadloos systeem wordt uitgeschakeld loopt hij weer op naar ergens rond de 10 en hebben we nergens last van.

Ik heb werkelijk geen idee hoe dit op te oplossen. Klaarblijkelijk beinvloedt het draadloos systeem en/of router iets waardoor de verbinding elke paar uur wordt gereset.

Groet,

Jan

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Instabiele verbinding door defect modem?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
WiFi verbinding Samsung Tv Sitecom router WiFi 13 19 juni 2017, 20:20
VPN verbinding Hardware instellingen 18 13 januari 2017, 20:07
Welk modem moet ik aanschaffen ? Telfort met eigen modem/router 3 07 maart 2016, 19:57
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi 2 03 maart 2016, 18:54
Modem P-2601HN en een Synolgy NAS Eigen netwerk achter het Telfort modem 7 11 oktober 2014, 12:27
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden