obey-robots.txt
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
Telfort Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Telfort internet verbindingsproblemen » Storing
 Onderwerp afdrukken
Instabiele verbinding door defect modem?
oretet
Ook ik heb problemen met m'n verbinding:

Data Rate
Stream Type Actual Data Rate
Up Stream 1007 (Kbps.)
Down Stream 11716 (Kbps.)

Operation Data
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 7 dB 8 dB
Attenuation 33 dB 30 dB

Ook even een Log vanuit m'n 3com router. Zyxel hetzelfde probleem.

2008.06.03 13:40:26 DHCP Client: [ATM1]Domain name = telfort.nl
2008.06.03 13:40:25 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=195.241.XXX.XXX
2008.06.03 13:40:25 DHCP Client: [ATM1]Receive Offer from 82.169.63.254
2008.06.03 13:40:25 DHCP Client: [ATM1]Domain name = telfort.nl
2008.06.03 13:40:25 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
2008.06.03 13:40:16 ADSL Media Up !
2008.06.03 13:40:05 DHCP Client: [ATM1]Send Release
2008.06.03 13:39:57 ADSL Media Down !
2008.06.03 13:37:45 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 82.169.63.254,Lease time=14400
2008.06.03 13:37:45 DHCP Client: [ATM1]Domain name = telfort.nl
2008.06.03 13:37:44 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=195.241.XXX.XXX
2008.06.03 13:37:44 DHCP Client: [ATM1]Receive Offer from 82.169.63.254
2008.06.03 13:37:44 DHCP Client: [ATM1]Domain name = telfort.nl
2008.06.03 13:37:44 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
2008.06.03 13:37:27 ADSL Media Up !
2008.06.03 13:37:24 DHCP Client: [ATM1]Send Release
2008.06.03 13:37:08 ADSL Media Down !
2008.06.03 13:29:29 NTP Date/Time updated.
2008.06.03 13:17:38 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 82.169.63.254,Lease time=14400
2008.06.03 13:17:38 DHCP Client: [ATM1]Domain name = telfort.nl
2008.06.03 13:17:37 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=195.241.XXX.XXX
2008.06.03 13:17:37 DHCP Client: [ATM1]Receive Offer from 82.169.63.254
2008.06.03 13:17:37 DHCP Client: [ATM1]Domain name = telfort.nl
2008.06.03 13:17:37 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
2008.06.03 13:17:19 ADSL Media Up !
2008.06.03 13:17:17 DHCP Client: [ATM1]Send Release
2008.06.03 13:17:01 ADSL Media Down !
2008.06.03 13:03:37 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 82.169.63.254,Lease time=14400
2008.06.03 13:03:37 DHCP Client: [ATM1]Domain name = telfort.nl
2008.06.03 13:03:36 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=195.241.XXX.XXX
2008.06.03 13:03:36 DHCP Client: [ATM1]Receive Offer from 82.169.63.254
2008.06.03 13:03:36 DHCP Client: [ATM1]Domain name = telfort.nl
2008.06.03 13:03:36 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
2008.06.03 13:03:33 ADSL Media Up !
2008.06.03 13:03:16 DHCP Client: [ATM1]Send Release
2008.06.03 13:03:14 ADSL Media Down !
2008.06.03 12:49:16 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 82.169.63.254,Lease time=14400
2008.06.03 12:49:16 DHCP Client: [ATM1]Domain name = telfort.nl
2008.06.03 12:49:15 DHCP Client: [ATM1]Send Request, Request IP=195.241.XXX.XXX
2008.06.03 12:49:15 DHCP Client: [ATM1]Receive Offer from 82.169.63.254
2008.06.03 12:49:15 DHCP Client: [ATM1]Domain name = telfort.nl
2008.06.03 12:49:15 DHCP Client: [ATM1]Send Discover
2008.06.03 12:49:00 ADSL Media Up !
2008.06.03 12:48:55 DHCP Client: [ATM1]Send Release
2008.06.03 12:48:41 ADSL Media Down !
2008.06.03 12:08:15 DHCP Client: [ATM1]Receive Ack from 82.169.63.254,Lease time=14400
 
data-full-width-responsive="true">
oretet
Ik heb 2 Juni een ticket bij Telfort aangemaakt.

Vandaag 10 Juni weer even gebeld:

Moet zeggen vriendelijk mensen.....

Alleen kwaliteit van de telfort verbinding is nog altijd om te huilen. Wat ze aangeven is het volgende, ze hebben de lijn gemeten en de snelheid teruggezet naar 12Mb.....erg wazig aangezien mijn modem nog nooit hoger heeft aangegeven dan Up Stream 1007 (Kbps.)
Down Stream 11716 (Kbps.)

Nu gaan ze testen of het wel gaat werken op 10Mb wat een droevige bedoeling daar.... ben bang dat ik straks op een 8Mb lijntje verder moet. Dus al met al een linke marketing truc voordat ik telfort bestelde heb ik even een testje op hun website gedaan en daar kwam een waarde uit van ongeveer 15Mb
Snelheid

Dus dit is in mijn ogen toch echt misleiding!
 
Marie-Louise2
Hallo,

Ben sinds 2 mei op Telfort.

Gister geen telefoon, daarna viel het internet uit, nu doet het modem het niet meer. Het power lampje brandt niet. Alleen 2 lampjes van ethernet (eerst 3) branden er. Modem al gereset.
Nu het oude modem van planet erop gezet, wel verbinding, dus een lijn is er. Maar inloggen gaat niet.
Ik zou inloggegevens nodig hebben vlgs mijn zoon, iets van 0.32 of 0.33 of 0.34 met waarschijnlijk @telfort.nl erachter.
Wie kan mij helpen ?
Graag met spoed want ik zit nu op mijn werk op de computer, anders kan ik het antwoord niet bekijken.

Alvast heel veel dank.
 
Marie-Louise2
Die 0.32 etc zou het VPI / VCI nummer zijn.
 
Marie-Louise2
Even het vervolg op bovenstaande berichten van mij.
Ik heb de codes gevonden en nu met het oude planet modem/router
wel internet, maar helaas geen telefoon.
Kennelijk is het nieuwe modem van Telfort dus toch kapot.
Ik heb ze gemaild, ben benieuwd wanneer ik antwoord krijg.

Ik ben het spuugzat, sinds maandag zijn mijn administratieve en factuurproblemen bij KPN en Planet door de overstap naar Telfort, opgelost, en nu dit weer.

Denk dat ik maar weer een klacht indien via die speciale lijn van kassa, want ik heb het nu helemaal gehad met Telfort, Planet, KPN, ofwel KPN.
 
Marie-Louise2
Ik heb het inderdaad via de kassaklachten lijn gedaan, daar was ik al bekend ivm de problemen paar weken geleden met planet en kpn.
Afgelopen maandag ben ik gebeld en vandaag heb ik het nieuwe modem ontvangen.

Nu werkt mijn internet weer en kan ik ook weer bellen. Heb veel kosten gehad voor mobiel bellen, maar ze hebben al een gedeeltelijke vergoeding overgemaakt op mijn rekening.

Dus wat dat betreft handelen ze het keurig af. nu maar hopen dat dit modem langer meegaat dan 5 weken. En we weer gewoon kunnen bellen en internetten.


 
erikvr
Ik heb ook het probleem gehad van de continu wegvallende DSL. Het probleem is bij mij opgelost door zelf het modem op ADSL1 te zetten (ik kon toch al niet meer dan 8 Mb/s halen)Frown
via telnet is het commando

wan adsl opencmd gdmt
 
kasoz
erikvr je bent mn held! Eindelijk na maanden zoeken een stabiele verbinding (al is het wel op een lagere snelheid, maar dat boeit me dan niet Wink )

Bevestig dus hierbij dat het ADSL modem op ADSL1 mode zetten werkt! Al 24 uur een stabiele verbinding (en dat was hiervoor echt niet mogelijk!)
 
kasoz
Voor de minder handige mensen onder ons hier een telnet HOWTO:

Ga via een internet browser naar : http://192.168.1.254
Log in
Bij DSL mode staat nu ADSL2PLUS
Ga naar Advanced > Remote MGMT
Zet secured client ip op all of je eigen ip adres
Ga naar firewall (staat bij notes of anders seceurity > firewall > general)
Zet de firewall uit (om er zeker van te zijn dat je telnet niet geblokkeerd wordt, was op me linux bak nodig)
Open een command line (start > uitvoeren > cmd)
telnet 192.168.1.254
wachtwoord invoeren
wan adsl opencmd gdmt
exit
sluit venster
via de browser weer inloggen op de modem
bij DSL mode staat er nu ADSL_G.dmt
Firewall weer aanzetten!!!!

Uiteraard proberen op EIGEN RISICO!

succes
 
Djodjotje
Heb mijn modem teruggebracht naar ADSL_G.dmt
en ik ben helemaal verlost van het pakketloss probleem... al vijf uur...

Weet niet waarom dit niet als bekend middel aangeschreven staat. Ja mijn snelheid is terug gelopen van 12 Mb naar 8Mb maar dat is geen punt.

Tnx voor de oplossing

telfort
Gewijzigd door Djodjotje op 24 augustus 2008, 23:21
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Instabiele verbinding door defect modem?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
WiFi verbinding Samsung Tv Sitecom router WiFi : 13 19 jun 2017
VPN verbinding Hardware instellingen : 18 13 jan 2017
Welk modem moet ik aanschaffen ? Telfort met eigen modem/router : 3 07 mrt 2016
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi : 2 03 mrt 2016
Modem P-2601HN en een Synolgy NAS Eigen netwerk achter het Telfort modem : 7 11 okt 2014