obey-robots.txt
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Siemens SX762 Wlan DSL
JanE_NL
Wie heeft er ervaring met de dit modem/router op het netwerk van Telfort? Indien niemand ervaringen heeft dan de vraag: werkt het op het netwerk van telfort icm bellen? (Site van siemens biedt geen oplossing)

Ik wil een dergelijke modem aanschaffen, ter vervanging van mijn zyxel basis, om mijn linksys wireless accespoint uit te schakelen, dit alles voor het millieu en mijn stroom rekening Wink

Deze is nagenoeg gelijk aan de experiabox btw kan ik deze standalone gebruiken op het Telfort netwerk icm bellen? Worden namelijk aangeboden op marktplaats voor weinig.
Gewijzigd door JanE_NL op 19 juli 2008, 12:02

data-full-width-responsive="true">
EdP
Eigenlijk zou er een sticky van deze situatie gemaakt moeten worden. Het geldt voor elke modem/router in combinatie met het Telfort modem.

Telfort modem is standaard 192.168.1.254. Wil je hierop een router of modem/router aansluiten, doe dit dan via een LAN-poort met een straight-through (="normale" ) netwerkkabel. De extra router dien je vooraf zo in te stellen dat:
1. het LAN IP adres een vast adres in het 192.168.1.x netwerk is, bijv. 192.168.1.1 ligt voordehand
2. de default gateway 192.168.1.254 is
3. de routing functie is uitgeschakeld
4. de firewall functie is uitgeschakeld
5. de dhcp functie is uitgeschakeld

In sommige routers kun je bovenstaande ook bereiken door een optie zoals 'Act as a switch' of 'Act as Wireless Access Point' aan te kruisen.
Gewijzigd door EdP op 19 juli 2008, 11:18

Puma
De SX762 is een gateway. Dat is dus een apparaat met een modem ingebouwd.

Of het gaat werken met Telfort? Zeker.
Hoe? Zoek de instellingen van Telfort op en stel deze in je router (vaak ook in de handleiding vermeld)

Voor de rest. Solcon, Abel en Introweb gebruiken soms Siemens modems.
Ik heb ze toevallig mogen testen bij het FTTH project in Enschede (glasnet Enschede). Opzich wel leuke modems.

Die waren echter aangepast en het modem was uitgeschakeld. Dus hoe het ADSL modem van dat ding presteert, geen idee.
Gewijzigd door Puma op 19 juli 2008, 11:39

EdP
Oh ja, zo kan de vraag ook nog bedoeld zijn Cool

JanE_NL

JanE_NL schreef:
Wie heeft er ervaring met de dit modem/router op het netwerk van Telfort? Indien niemand ervaringen heeft dan de vraag: werkt het op het netwerk van telfort icm bellen? (Site van siemens biedt geen oplossing)

Ik wil een dergelijke modem aanschaffen, ter vervanging van mijn zyxel basis, om mijn linksys wireless accespoint uit te schakelen, dit alles voor het millieu en mijn stroom rekening Wink

Deze is nagenoeg gelijk aan de experiabox btw kan ik deze standalone gebruiken op het Telfort netwerk icm bellen? Worden namelijk aangeboden op marktplaats voor weinig.

EdP
Zo'n router gebruikt typisch ca. 10W, dus je kunt makkelijk uitrekenen hoeveel cent dat ongeveer kost per jaar. Kun je meteen uitrekenen op hoeveel jaar het break-even point ligt i.v.m. je aanschaf Wink

Verder: zie antwoord Puma.

Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Siemens SX762 Wlan DSL', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Simunlock code Siemens CX70 Telfort Mobiel algemeen. O.a. SimLock, instellingen en advies : 1 29 dec 2013
Unlock codes Siemens MC60 Telfort Mobiel algemeen. O.a. SimLock, instellingen en advies : 1 04 jul 2013
Vast bellen via Siemens C470IP Eigen voip telefoon netwerk: voipbuster, budget phone, optibel, etc. : 7 11 jan 2013
simlockvrij maken van Siemens MC60 en ALCATEL OT C550 Telfort Mobiel algemeen. O.a. SimLock, instellingen en advies : 1 05 okt 2012
unlock siemens MC60 Algemeen : 2 16 sep 2010