obey-robots.txt
data-full-width-responsive="true">
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
zyxel alleen voor de telefoon maken, hoe?
EdP
Ja die is er wel, ik heb 'm al eens gedownload.
Maar volgens mij hebben we de cli (nog) niet nodig in dit geval.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Ape
Weet je nog waar je hem hebt gevonden?
Dan kijk ik eens of we er iets aan hebben.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=www.Satelliet.start-plaats.nl]satelliet.start-plaats.nl[/url]

EdP
Hoogstwaarschijnlijk via Google, dan kom ik n.l. als 1e op ZyXEL's eigen pagina. Of ik specifiek voor mijn type modem de cli reference heb weet ik niet, misschien heb ik die van de P660 serie, het staat er niet op. Heb 'm dan ook niet echt nodig gehad. Documentnaam is 340mf3c0.rtf.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Ape
Toevallig stuit ik ook net op meer info.
De deeplink werkt niet naar het Telfort forum. Dan zo.
Hier de link voor de PDF'jes.
http://files.ww.com/files/17810.html en
http://files.ww.com/files/38656.html

De beschrijving is wel erg summier gehouden.
Maar ik ga ook eens kijken bij jouw link...
Gewijzigd door Ape op 20 juni 2010, 14:01
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=www.Satelliet.start-plaats.nl]satelliet.start-plaats.nl[/url]

IronSouL
ik snap het ff niet meer waar jullie over hebben.
bedoelen jullie over CLI (command-line interface)?

Franzki
Via Telnet en de CLI (command line interface) kun je veel meer instellen op de Zyxel dan via de web-interface.

En op die manier zou je kunnen proberen de VoIP-module van de Zyxel zo te configureren dat deze ook werkt als je de Zyxel niet als modem gebruikt maar als (VoIP-)router. Overigens weten we nog niet zeker of dit echt goed werkend te krijgen is.

Je hebt trouwens ook een ander topic lopen over het configureren van een ATA interface voor VoIP. Dus misschien is dit topic over de Zyxel niet meer zo relevant.
Gewijzigd door Franzki op 20 juni 2010, 17:29

IronSouL

Franzki schreef:
Je hebt trouwens ook een ander topic lopen over het configureren van een ATA interface voor VoIP. Dus misschien is dit topic over de Zyxel niet meer zo relevant.

ik krijg die ATA niet ingesteld ik wou het toch proberen met de zyxel

Ape
Ben al aan het configureren geslagen.

De Zyxel werkt volgens mij niet zonder een routing aanpassing via de CLI.
Ik heb wel verbinding met de router, maar ik krijg de SIP server niet geregistreerd.
Vreemde is dat ik wel de gateway kan pingen op de ZyXel, maar niets op het web.

Richard
Als je de sip niet geregistreerd krijgt zou je eens kunnen proberen via de stun server van de provider.

Een andere mogelijkheid kan zijn dat het voip verkeer door je ander modem niet goed geregeld is.
Je Zyxel zou in bridgemode moeten staan. Wel moet het LAN ip dan nog binnen je netwerk passen.
Je kunt dan via het LAN ip je Zyxel bereiken om e.e.a. in te stellen.
Eventueel kun je nog proberen om via een poortforwarding de benodigde voip poorten naar het LAN ip van de Zyxel te forwarden om te dien of je dan wel de sip geregistreerd krijgt.
Greetings, Richard.

Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'zyxel alleen voor de telefoon maken, hoe?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zyxel P-2812HNU-F1 naar bridge mode? Eigen netwerk achter het Telfort modem : 2 17 apr 2016
alternatieven voor fritzbox Telfort met eigen modem/router : 2 03 mrt 2016
Geen tv en telefoon en internet heeel traag Storing : 2 29 feb 2016
simlock vrij maken SGH-M150 Telfort Mobiel algemeen. O.a. SimLock, instellingen en advies : 1 09 apr 2015
Vermelding op de telefoon Telfort Mobiel algemeen. O.a. SimLock, instellingen en advies : 2 19 jan 2015